Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

Geknoei van gister op de andere boxcar..acrylverf en een 4B potlood.




sdz1976

Vind hem echt mooi Martin. 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Dank u !!

Toch wel leuk spulstyreen, beetje frobelen met platen en Evergreen profieltjes, wazig aanhangsel in staal aan een covered crane, schuifdeurtje en een nieuw kapje op m'n boxcab...toch wat meer te knoeien in Rijswijk.....weathering in progress..











hopelijk komende dagen wat meer gepruts, doe morgenavond de toko tot de 4de januari dicht...

sdz1976


Is echt weer om van te smullen Martin!!

Als je in Rijswijk aan het werk bent kan ik dus op je vingers komen kijken :)

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Martin Welberg

Doe maar  ;)

Is al weer een tijd geleden dat ik het boek  Perfekt bis ins detail geschreven door Emmanuel Nouaillier heb aangeschaft. Ja, voor hun die het graag willen weten, ik lees, schrijf en lul Duits. Al die tijd heb ik me af zitten vragen hoe en wat hij het kunstje met het calqueer papier nu deed om zijn reclames over te brengen op de muren. Kon er niet echt een beschrijving van vinden dus zelf maar eens aan de slag. Eerst maar een een simpel design in Illustrator gemaakt en de hele zooi in spigelbeeld gezet. Test printen om te kijken of het formaat klopt waarna ik er een stukkie calq opgeplakt heb met wat tack masking tape en de zooi nu helemaal vol geprint op de photostand van de printer.. Stukkie calq verwijderen en goed op het gebouwtje leggen, met de inktlaag naar beneden en maar eens goed tekeer gaan met een zacht podlood en hoppa, daar is de afdruk. Nu wil ik de schildering / reclame wel veroudert maar niet zo super vaag als de zo genaamde ghost signs dus maar eens een Faber Castell polychromos kleurpodlood ter hand genomen en de tekst rustig van wat meer kleur voorzien. Bijkomend voordeel van de podloden is dat de stift op olie basis is dus lekker uitgesmeerd enzo kan worden met wat odourless thinner / terpentine..dat stinkt niet zo  :P Redelijk tevreden zo met het resultaat wat nu klaar is voor wat verdere weathering en micro schilderjunk....
















Dirky

Marty, volg jij het finescallrr forum niet? Dan hoefde je echt het boek van Nouallier niet aan te schaffen. Al "zijn?" technieken zijn al jaren te zien op dat forum. (daardoor vind ik het persoonlijk vervelend dat hij in alle MSM magazines steeds weer bladzijden in beslag neemt...)

B.t.w., het verslag van Mara Harbor zou best op z'n plaats staan tussen die supermodelbouwers...

Stedahult

Dirk. Een boek is altijd makkelijker dan een pc. Kost geen stroom, je
trekt het zo uit de kast. En het vreet minder tijd, na één pagina blijft het
gros verder surfen over het net. Daarnaast bevorderen boeken de intelligentie.
Internet maakt het volk langzaam stommer, en dat gaat sneller dan men denkt.

Martin, dit ga ik ook maar eens gebruiken bij de volgende baan.
Mvh. Steef

Dirky

Zonder te lang af te wijken van Mara Harbor (we beginnen hier desnoods een nieuw draadje over) moet ik je wat dit betreft tegenspreken Steef.
Op het finescalerr forum volg je de technieken van de meesters real time en heb je de kans vragen te stellen en uit te wijden waar nodig.
Een boek is daartegenover vaak te beperkt qua info. Marty schrijft zelf: "Kon er niet echt een beschrijving van vinden..."

Zelf durf ik (bijna) alles aan als het om modelbouw gaat en dat heb ik o.a. te danken aan het jarenlang volgen van die meesters...

sdz1976


Is echt goed gelukt Martin!!

Bedankt om het voor te doen, want ook ik kan het gebruiken voor mijn huidige spoor 1 project.

Geef mij ook maar een boek hoor Steef.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Martin Welberg

Beide media heeft zo zijn voordelen. Snelheid van het net, vasthouden van een boek..ben zelf wel van het vasthouden en bladeren..dus ik koop boeken..

Westlake forum I pressume Dirk?

Dirky

yep... inderdaad!

heb net een apart draadje gestart om van je Mara weg te blijven :-)

Martin Welberg

Heb daar niet zoveel problemen mee Dirk, het is toch ook informatie..

Martin Welberg

Meer voortgang, meer kleur en micro painting zoals die Fransoos zegt. Vallejo modelcolor, marterharen 0/3 en een nat palet van een stuk sponsig poetsdoekje, wat bakpapier en een plastic doosje..





Wish ya all a happy New Year !!

Martin Welberg

Denk dat ik morgen lekker wakker word, eindelijk een plekkie voor de eerste 2 modules van Mara Harbor, van de opslag naar het eerste wat ik zie in de ochtend...in het verlengde van het voeteneind van m'n bed..