Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

vyncky

Da's inderdaad een leuke tool.

Succes met je aanwinst  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)


Metpetergaathetbeter

50 shades of grey by  milocomarty  ;D ;)

Martin Welberg

 :)

Zo langzamerhand weer wat verder met het Verne Niner Fresh Fruits gebouw, heerlijk zo een luie zondag wat schilderen en kloten met de airbrush. Al enige jaren gebruik ik de Chuck Doan techniek voor geweathered hout en afbladerende verf, maar wou nu eens wat anders proberen. Vandaar het geschilder van het vergrijsde hout met acrylverf alsof de basis een styreen plankie is. Oer deze basis wat lagen AMMO heavy chipping fluid over de wanden geblazen met de spuit. Nadat deze laag droog is verder met een paar laagjes Vallejo Air aged white. Ook deze wat laten drogen, hard is het niet maar voelt droog aan en dan is het net als met de haarlak methode lekker soppen met kraanwater en een kwassie.
Heb dezelfde techniek gebruikt op de deuren, maar dan met scratches effects from AMMO, die iets subtieler te bewerken is en wat kleinere chips en krassen geeft. Dit alles over een laag roest opgebouwd uit diverse lagen acrylverf in verschillende roesttinten. Dan weer waterdun en transparant, dan weer wat dikker en spetterdespetspet, lekker spetteren met een kwassie. Na de scratches effects een fijn laagje wat licht groenig tintje uit de Vallejo air collectie. En na wat droogtijd weer fijn in de weer met H2O en een kwast. Blijft leuk..De raampies pak ik aan met de klassieke manier voor chippen, met een fijn 3/0 kwastje. Deze dingen zijn me iets te fragiel om met een kwast te mishandelen, was de helft van de tijd al allerlei onderdelen kwijt..
















loebaske

Kan niet veel toevoegen, enkel dat het super mooi is...

sdz1976


Fraaie poorten en fraai roestefect Martin  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Chrisrail

#1056
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

ik zou die poort toch maar eens herschilderen hoor, zo verwaarloosd ! ;)

Martin Welberg

 ;D

Maar weer eens verder dan, eindelijk de dakbedekking en ander spul op het trappenhuis. Gewoon met wat stukkies papier en wel Canson MIteintes. Met de airbrush er een paar laagjes Vallejo primer in donker grijs erop geblazen waarna de pret kan beginnen. Eerste laag op alle naden en kieren met een nature effects wash, de Ammo African dust. Uiteraard moest het mij ook eens gebeuren, zo vaak gewaarschuwd de dop weer op het potje te doen, maar nee dus en deze flikkerde om. Mooie zooi krijg je daar van. Gelukkig werk ik op een A2 schets blok en kon er na de tijd zo het vel papier uit scheuren. Opgeruimd staat netjes..aar weer naar de wash, een fijn stoffig tintje wat dus in alle naden en kieren werd gesmeerd. Lekker onregelmatig en uitgesmeert (gefeathered op zijn militairs) met een vochtig kwassie met odourless thinner. Daarna maar eens door mijn pigmenten collectie, Europe Dust, Industrial City Dirt, Factory Grey and Dark Mud van Mig Productions eruit gepikt, fijne smerige kleurtjes. Lekker soppen, smeren en uiteindelijk fixeren met de odourless thinner. Hier is de airbrush, wel een double action ook weer handig, om de droogtid te versnellen fijn droog blazen met lucht uit de spuit. Op het schuine dakkie voor de tijd nog wel wat streaks geplaats. en ook de pigmenten licht met een op en neer gaande beweging gefixeerd en nabehandeld. Uiteindelijk nog wat spetter werk met een kwassie en een tandenstoker in een fijn aarde tintje en een licht beige light dust..dat is het dan weer.










Houdini


Metpetergaathetbeter

bovendien zouden dat dak en de gevels ook wat verf kunnen gebruiken, erg je boel zo laten verkommeren ! ;)

Gerolf

Het is duidelijk dat je plezier hebt in die technieken. Prachtige resultaten  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Het platte dak is werkelijk verbluffend "echt" geworden. Prachtig verweerwerk!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

Dank u !!

Maar weer eens een echt postje. Linkies naar een blog is me ook niet alles. Zat wat te kloten met een reden voor een paar vette pijpen op een dakkie. Laten we maar zeggen dat er een of ander verwarmingshok onder zit wat goed is voor het hele complex. Geeft me gelijk een reden wat extra pijpen en andere rommel her en der neer te donderen. Misschien een olietank tegen het gebouw of ook op het dakkie..Na wat snij en plakwerk met PVC en styreen vandaag de zooi eens van wat roest voorzien op de voor mij gebruikelijke wijze. Daarna vond ik dat er toch wel wat kleur op mocht en heb de bladerende kleur er met een fijn kwassie opgezet gevolgd door een volledige wash met Ammo's trackswash, voor de helft verdunt..














Steam.N

Ziet er alweer erg goed uit, Martin !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }