Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Steven123

Mooie aanpak Martin!
Draaischijf ziet er goed uit  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Stieven76

Bedankt voor de uitleg Martin!


CiteerBelangrijk is dat je nooit een laag lijm smeert want dan ken je d'r net zo goed van die old fashioned nochmatten op plakken...
Dit snap ik niet helemaal. Nu smeer ik de te begrassen oppervlakte in met (verdunde) houtlijm, daar prik ik de pin in van de zelfbouw grasmaster en dan strooien maar. Hoe doe jij het lijm gedeelte dan? Want tussen elke laag moet je toch opnieuw lijmen? Met lagen werken lukt me dus nog niet omdat ik nog niet mee ben met hoe je opnieuw lijm aanbrengt op of tussen het reeds aangebracht gras..


Ik vind je gras echt prachtig, zeker met die kale plekken hier en daar. Vandaar mijn vragen..  ;)

Martin Welberg

Ik begin al met druppeltjes Stieven, niet met een volle lijmlaag. Laag op laag opbouwen vanuit deze techniek, gras bestaat als je kijkt uit allemaal polletjes ook het gazon in de tuin..kan zoals ik zei ook het boek Bauen wie Brandl deel 2 adviseren..

sdz1976

Werkt echt zeer inspirerend.
word ook steeds grotere fan van on30
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

oetbeem

Ziet er keurig uit!

Ik vind die draaischijf mooi gelukt met dat groen op de bodem, echt heel mooi gemaakt!

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Martin Welberg

Merci !

Verder met het gebouwtje waarmee ik begonnen ben in Rijswijk, net niet genoeg materiaal gemaakt maar wel voldoende voor een kleur controle, dakkie op de lokloods...frontaal..



linker kant..



en van rechts...



Wat blauw achter een bonk met wit en roest, geloof dat het me wel aanstaat..

Ook nog een 4de laag gras op de eerste module geknetterd..







en een beginnetje met een 55' dragger....meer bootbouwers op de RRL, kon dus niet achter blijven  ;)


chef garde

Uw rotsen aan de waterkant zijn zo realistisch mooi!

Kautenbach

ja, en toegevoegd, ook de opzet en vooral ook t gras doet het prachtig, ook met de kleuren van de bebouwing, wordt erg erg mooi! succes nog ff met de bouw

evan

Mooie grapjes en plasjes :)

Ik ben ook fan van dat contrast met het groen.  Dat doet het hem steeds.

Keep on Going Milocomarty :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Merci ! Hutjes bouw tijd, nog een stuk of 18 te doen  ;)

Volgende pandje, lekker off white achter het groen.....



en 's wat random shots..














philippe_007

Heb ik maar een woord voor:
"Mooi"

GVL

Een beperkt aantal mooie elementen, een rustige compositie, passende en gedempte kleuren ... zeer stijlvol allemaal, Martin.

Doornroosje

Als dit geen zin doet krijgen om zelf te beginnen bouwen, weet ik het ook niet meer. Maar om dit realisme te bereiken, ga ik nog jaren moeten oefenen.

Martin Welberg

Thanks ! Dennis, mooi dat je zin krijgt om zelf lekker aan de slag te gaan. En het zijn ook maar een paar kunstjes, jaren oefenen heb ik ook niet gedaan, doe het net 3,5 jaar..

Tjalling

Hoi Martin,

Het ziet er allemaal weer fantastisch uit.

Wel een vraag over het thema dat je uitbeeldt/ het voorbeeld:
Je maakt nu ieder gebouw met een (sterk) verweerde verflaag. Zou het niet overtuigender zij als je één of twee gebouwen met een nieuwe verflaag maakt?

Het lijkt mij (ik ben voorzichtig, heb er al eens eerder ver naast gezeten met commentaar op je geweldige bouwsels) dat een dergelijk dorp/pier niet in één dag gebouwd is, maar dat dat in fases gegaan is, en daar eigenlijk constant een beetje wijzigt. Dat kun je goed ondersteunen door een paar gebouwen te voorzien van een redelijk strakke verflaag.

Groet,
Tjalling