Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

Vandaar dat niet alle gebouwen even vervallen zijn. Sommige zitten iets beter in de verf dan andere. Baan is gesitueerd in het midden van de jaren 30 de...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Depressie

plus dat amerikanen niet echt veel aan onderhoud doen, ook omdat veel hout daar (bv red ceder) onbehandeld al een lange levensduur heeft..likje verf is dus niet echt nodig..

Tjalling

Dank voor de uitleg.
Ik zie het in Utrecht wel in het echt.

Groet,
Tjalling
 

Martin Welberg

En gestaag werken we verder, score van vandaag...









a structure a day, keeps the... ;) ;D

Martin Welberg

Maar 's verder met de dragger, houten dekkie met strippies fineer, eerste zijwand erin, gesneden uit karton wat bekleed wordt met strippies fineer..makkelijke aan de foam basis is dat je er de spelden zo in jast.......






TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michael

Martin, je maakt ook alles zelf hé, weer een knap stukje werk dat je laat zien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Thanks ! Bouw idd zo veel mogelijk zelf, behalve rails en rijdend materiaal...alhoewel wagons deels zelfbouw met kitjes van 0n30ima

Martin Welberg

Heb maar eens een begin gemaakt met de kleine meuk op m'n gebouwtjes, ramen, deuren, cornerposts enzo om de gebouwtjes af te maken.....













nog een erg grote to do lijst...

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Kautenbach

nog een erg grote to do lijst...


succes! moet toch lukken, en in uitstekende kwaliteit ;) nog n dikke maand

Martin Welberg

Thanks !

Na een dagje statisch gras workshoppen in Oss maar een therapeutisch bezig geweest met het leggen van shingles, echte red cedar fineer stukkies van ongeveer 9 x 6 mm, gaan er ongeveer 3 maal zoveel op als het dak groot is  ::) Daarnaast zijn alle hutjes op de Mill module ondertussen voorzien van verlichting...







Witte pandje krijgt een groen dakleer dakkie...

evan

Knap resultaat die shingles!

Ik heb hier ook nog steeds al m'n On30 spul liggen en af en toe krijg ik nog ns een "Gringolandia" kriebel ::)  Maar genoeg ander werk dus...

Doe maar gezellig verder met Mara Harbor ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Mara harbor: Een mooi projectje dat zeer snel opschiet aan een hoge afwerkingsgraad. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Martin Welberg

Thanks !! We bouwen rustig door...

Komt hopelijk nog wel een keer Evan, een nieuw 0n30 baantje van jouw hand daar kijk ik ook naar uit..

Martin Welberg

Verder met het afbouwen van hutjes, nog 2 deuren en wat kleine touch-ups....









begin gemaakt met het kreeften restaurant, beetje wittig geel of gelig wit, in combinatie met witte post en ramen, shingles op het dak...