Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

Oh die  ;) ;D Had et van tevoren bedacht dus moet niet klagen, blijft denk ik mooi een baan waarin niet alles in een keer te zien is..

renstimpie

Citaat van: milocomarty op 03 januari 2014, 09:58:24 AM
Oh die  ;) ;D Had et van tevoren bedacht dus moet niet klagen, blijft denk ik mooi een baan waarin niet alles in een keer te zien is..

Dat is het leuke aan zulke banen... elke ronde die je doet... je komt telkens iets nieuws tegen...   Ik kijk er naar uit om ze dan ook live te zien...

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Martin Welberg

Let the fun begin !! Eerste stukkies groen zitten d'rin gebruik makend van m'n eigen milocomatjes  ;) Geeft minder zooi dan het werken met de 70kV grasstok. Gebruik ze wel alleen op de stukken die wat slecht te doen zijn met de grasstok....







Heuveltjes in de achtergrond zijn compleet geschildert, voorzien van zand etc en hebben een eerste laag WS fine turf burned grass gehad...more to come..

evan

Laat maar komen! Veelbelovend :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Paar plaatjes meer, tijd voor een achtergrondje  ;)...










Steven123

Schitterend!
Tof sfeertje  8) 
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook


TBCédric

Knap, knap, knap! Zeg een vraagje: wat voor soort klei gebruik jij?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Martin Welberg

Ehm...cheapo action spul...

Martin Welberg

Paar plaatjes dan maar weer, gaat ook met een paar bier op  ;) Eerste lagen statisch gras ligt erin, na het schilderen van de ondergrond met een paar lagen RAL latex kleurtjes de eerste laag 2mm groen meuk. Een mix van allerlei vezels variërend van de neon Noch, met Heki, Polak en Mininatur. Alles in de mix..Gevolgd door een beige mix, eveneens alles door elkaar (hoofdbestanddeel Heki wintergras). Daarop gevolgd door een 4,5 mix...moet effe drogen voordat ik er met den stofzuiger overheen kan, ben maar wat aan het stoeien gegaan met zeemos, heb nog zo'n megadoos van Eddy staan, leuk voor struikies enzo...flat black met olive drab uit den spuitbus van fosko, met een van de weinige tinten die ik zo uit de verpakking gebruik, Noch medium green blaadjes...











Kautenbach

hop hop hop, gaat weer lekker ;)

Stieven76

Dat gras is echt wel prachtig, top  ;) . Als ik dan naar mijn eigen gras kunsten kijk  :'(

Martin Welberg

Is ook maar een kunstje Stieven...

Stieven76

Ja ik weet het  ;)  Ik leer het wel. Veel oefenen en de materialen kennen zal ook wel wat helpen.
Jij gebruikt blijkbaar veel verschillende soorten en merken gras in één strooibeurt door elkaar.


Vraag: je doet dus eerst de korte vezels zoals bv de 2.5mm. Zuig je de overschot dan direct af en ga je dan met langere vezels erover, of wacht je eerst tot de 2.5 laag volledig droog is? En dan afzuigen, opnieuw lijmen en de volgende laag?


Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar de beste manier van gras zaaien. Onlangs heb ik eens geprobeerd met een gras mix van verschillende lengtes door elkaar, maar dat was niet echt een succes vond ik. Ik wil vooral wat meer variatie in mijn gras, zowel van kleur als van lengte. Kleur is niet zo moeilijk, gewoon verschillende kleuren mengen. Die lengtes daarentegen..




Martin Welberg

Zijn eigenlijk 6 lagen over het algemeen, oplopend van 2 tot 6 mm, groen / beige, groen / beige en groen / beige...af en toe wat kleur extra toevoegen in de 6mm's met gedroogde naalden of een bleke groen van Polak....kleurstelling ligt hoofdzakelijk in het mixen van de vezels, beetje van dit beetje van dat, minder fel maken met bv een bruin of beige...