Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

jesse

Looks Great !!! :D

Echt knap die baan!

sdz1976

Is nu echt knap da groene gebouw.
Nog beter :D
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Weeral (nog steeds) "goe bezig", Martin  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

Beste Martin,
Ik ben een stille volger en bewonderaar van je bouwwerk, maar wat ik mij afvraag: grotere schalen lijken mij erg uitnodigend om te detailleren, maar wat ik nog een beetje mis zijn details als regenpijpen, dakgoten en hang- en sluitwerk. Of ben ik wat voorbarig en wordt dat in een later stadium allemaal nog toegevoegd?
Groet,
(andere) Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Martin Welberg

Thanks !

Wim, dakgoten en regenpijpen zijn in die streek en tijd niet echt gemeengoed...en hang en sluitwerk, ach een paar deurknopjes, maar de meeste draaien naar binnen open  ;)

Cord

Als je het maar kan uitleggen.  ;)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Herwig

@ Martin en zo,

De door Martin-zelf aanbevolen info-bron (Google)  "Barn - afbeeldingen":   de meeste foto's tonen ofwel buitenliggende schuifpoorten, ofwel naar buiten scharnierende draaideuren.... .
("barn" = schuur/stalling)

Zo'n schuifpoort is trouwens een aantrekkelijke variatie op het thema.... .

(maar:  modelbouwtijdsgebrek is een zeer goed argument om naar binnen draaiende deuren te verantwoorden...)

En voor zo'n schuur  MOET   er een  suffende donkey  staan te staan.....


   

Kautenbach

ja, met een knikkende kop, of heeft n ezel een hoofd?

heeft ie wel tijd voor, volgens mij is i nu druk aan t werk, het is zoooooo stil op de fora ;D

Martin Welberg

Druk met een workshop in Oss en voetbal kijken (hips)  ;)

Herwig

voetbal KIJKEN?    (zelf voetballen, tot dààr nog aan toe...)
Naar buiten scharnierende 0-poortjes maken, ja... .

evan

Ik zou ze naar binnen laten draaien.  Anders krijg je ze niet open bij de gebruikelijke sneeuwval ginds. ;D ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cord

Anders hebben ze bij http://www.vectorcut.com/accessoriesO.htm nog wel scharnieren en hoefijzers. Ik heb goede ervaringen met die toko: de verzending is gratis en prompt.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Herwig

Vector-cut:

In de huidige MSM wordt dat hang & sluitwerk besproken/aanbevolen door de heer Emmanuel N..

Martin Welberg

Gok op zware winters  ;) ;D

Maar eens verder dan met pandjes in elkaar jassen, volgende in een licht grijs, krijgt donkerder grijze deuren, ramen en andere delen...









Na deze nog 2 op dit stuk baan, Johns Garage en de watertoren, uiteraard een lading daken, raampjes en deurtjes maar het schiet aardig op. Volgende week maar eens beginnen met de pandjes op de werf  zelf

En een bonus plaatje


TBCédric

Ik blijf in herhaling vallen maar dit is een echt schoon stukske modelbouw! De baan/haven heeft echt een geweldige sfeer. Nu alleen nog een achtergrond. ;) ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.