Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

gepest door hobby

Gestart door TBCédric, 24 februari 2013, 22:52:54 PM

TBCédric

Ik heb sinds gisteren een beugel en nu zeggen ze (max 2) dat ik rails op mijn tanden heb/in men mond.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

sneeuwregen1

Wat is dat bij jou joh? Ik heb een beugel een bril zit op het gymnasium speel met treintjes en hou ontzettend van geschiedenisboeken lezen. Er kan toch geen erger kind zijn dan ik...... Bij mij wordt echt nooit gepest. Dus ik kan wel zeggen sla van je af maar ik weet niet hoe het voelt..... :-X

Maar als het echt te gek wordt kan je altijd nog bij mij op school komen! ;D

Sterkte,

groet Daniel

Pol

Citaat van: piko(ho) op 26 februari 2013, 19:21:26 PM
Ik heb sinds gisteren een beugel en nu zeggen ze (max 2) dat ik rails op mijn tanden heb/in men mond.

Pak gewoon uit met je beugel en zeg dat je er trots op bent en verzin er zelf nog wat grapjes bij.

Ik heb zelf een Harry-Potter-achtige bril en een Indiana-Jones-achtige hoed en als m'n leerlingen vragen wie ik nu ben Potter of Jones zeg ik steevast Harry Jones of Indiana Potter wijzend op m'n bril en m'n hoed. Gevolg: er wordt geen opmerking meer over gemaakt.

Kwaad worden of laten zien dat je het niet leuk vindt werkt vaak als een rode lap op een stier. Maar als je met jezelf durft lachen en die plagerijen/pesterijen voor bent, ontmijn je het eigenlijk een beetje.

Groeten,

Indiana Potter 8)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Jurgen

Citaat van: piko(ho) op 26 februari 2013, 19:21:26 PM
Ik heb sinds gisteren een beugel en nu zeggen ze (max 2) dat ik rails op mijn tanden heb/in men mond.


Ach, dat heb ik ook horen zeggen tegen mensen die helemaal niets met treinen hadden.
Blijkbaar hebben ze na al die jaren nog niets nieuws uitgevonden. In de tijd van de dinosaurussen zeiden ze dit ook al.  ;D
Let op, ik lach je niet uit hé!  ;)


Een probleem is ook het beeld van "In de gloria" waar 2 volwassen mannen met een uniform gaan doen alsof ze treinbestuurder en begeleider zijn. Het is een gekend fragment, je moet maar eens zoeken, hilarisch gewoon.
Maar dat is dus het beeld dat men onthoudt en daar gaat men dan mee lachen omdat men vergeet dat het een parodie is en dat is jammer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 26 februari 2013, 20:29:12 PM
Citaat van: piko(ho) op 26 februari 2013, 19:21:26 PM
Ik heb sinds gisteren een beugel en nu zeggen ze (max 2) dat ik rails op mijn tanden heb/in men mond.


Ach, dat heb ik ook horen zeggen tegen mensen die helemaal niets met treinen hadden.
Blijkbaar hebben ze na al die jaren nog niets nieuws uitgevonden. In de tijd van de dinosaurussen zeiden ze dit ook al.  ;D
Let op, ik lach je niet uit hé!  ;)


Een probleem is ook het beeld van "In de gloria" waar 2 volwassen mannen met een uniform gaan doen alsof ze treinbestuurder en begeleider zijn. Het is een gekend fragment, je moet maar eens zoeken, hilarisch gewoon.
Maar dat is dus het beeld dat men onthoudt en daar gaat men dan mee lachen omdat men vergeet dat het een parodie is en dat is jammer.

Even offtopic, die baan van In de Gloria, is die van een of andere club en zijn er daar meer foto's van? 'k Vroeg mij dat onlangs af maar mijn warhoofd was er nog niet opgekomen om het hier eens te vragen (desnoods in pm om het topic niet te veel te vervuilen).

terug op het topic.
Maar gepest worden door een beugel is wel een beetje laag en raar, toen ik in het 6e leerjaar zat vond ik het jammer dat ik geen beugel had (bijna iedereen had er een en ik niet omdat mijn tanden te goed stonden). Een beugel hadden was toen iets hip, nu blijkbaar niet meer.

Vooroordelen worden wel te snel gemaakt, heb ik zelf soms ook, op de Blandijn (FLW UGent) zie je echt alles lopen, van opgetutte meisjes tot rasechte hippies, naar hipsters en fashionboys naar stoere binken en over sommigen denk ik in mezelf ook van wat is me dat, maar anderzijds in het hoger onderwijs zijn de meesten wel veel meer open-minded, toch op mijn faculteit, bij de economie zal dan weer wat anders gelden, maar dat kan je uit de naam zelf al afleiden.

'k Zou wel alvast in jouw geval er met iemand proberen over praten, desnoods met een van je begeleiders. Dat je hier al eens je hart lucht is voor ons geen enkel probleem, maar geen van ons is denk ik leerkracht op jouw school.

Hou je vooral sterk en laat zien dat die jongen met zijn treintjes ook wat backbone heeft en zich niet laat neerhalen door een stelletje pesters met tunnelvisie.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

vanmiegroet

Ik heb vandaag een tof bericht gekregen van mijn school.
Enkele jaren geleden stond ik met een modelbaantje tijdens de opendeurdag en kreeg goede commentaar.

Vandaag kwam een leerkracht af ofdat ik dat nog eens kon doen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

Citaat van: vanmiegroet op 27 februari 2013, 16:30:52 PM
Ik heb vandaag een tof bericht gekregen van mijn school.
Enkele jaren geleden stond ik met een modelbaantje tijdens de opendeurdag en kreeg goede commentaar.

Vandaag kwam een leerkracht af ofdat ik dat nog eens kon doen.
Goed nieuws!
Heb je een werkende baan? Anders moet je Evan uitnodigen...  ;D ;D ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Gord zo, Ruben !
Succes !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Citaat van: vanmiegroet op 27 februari 2013, 16:30:52 PM
Ik heb vandaag een tof bericht gekregen van mijn school.
Enkele jaren geleden stond ik met een modelbaantje tijdens de opendeurdag en kreeg goede commentaar.

Vandaag kwam een leerkracht af ofdat ik dat nog eens kon doen.

Misschien ook eens bij mij doen? is er iemand bereid/vrijwilliger om zijn baan te komen tonen?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Havoc

Op de lagere school waren we met (zover ik nog herinner) met 3 in de klas met treinen bezig. Op de humaniora was er toch zeker nog iemand waarmee af en toe eens over treinen gepraat werd. Maar dat is al bijna 30 jaar geleden...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

prulleman

het komt me allemaal bekend voor. al ligt mijn middelbaar al bijna 20 jaar achter mij, kheb het ook allemaal meegemaakt. ik werd ook uitgelachen als modelbouwer, daarbij kwam dan nog eens dat ik op plastische opvoeding echt de zwakste van klas was. dus ook het mikpunt van die leraar vanwege mijn totale onkunde als "kunstenaar".  maar dan ben ik op het lumineuze idee gekomen om mijn modelbouwgereedschap aan mijn schoolgerief toe te voegen. en geloof me, met een stalen snijlat win je elk schermduel (wat was die vent van schoolgerief tevreden). ook je afgebroken breekmesjes in een pestkop zijn boekentas kiepen kan veel lol opleveren (ook strafstudies maar daarom niet minder pret)
maar met een kraspasser (met twee stalen punten) kun je ook wel wat. die laten zien alleen al is voldoende om de ergste rotkop weg te jagen want pestkoppen zijn lafaards en angsthazen. in die tijd waren er wel geen gsm om de ouders te verwittigen, en als pa eens moest horen over zijn zoontje pestkop kreeg ie een pak rammel.  voor mij is opvoeden in de eerste plaats een taak van de ouders. als treinbouwer heb ik geleerd,: houtbewerking, gipsproducten, schilderen, electriciteit, solderen,  boren en frezen, nauwkeurige precisiearbeid, vaste hand (kun die met een bibberduim nooit krijgen), budgetbeheer (als puber al) kaartlezen, duits (met schoolduits als basis), geduld en kalmte, een probleem van vele kanten bekijken,........
ik kan zo nog uren doorgaan. pestkop nr1 uit mijn schooltijd is nu ...werkloos(na ineenslaan ploegbaas), gescheiden, contactverbod met zijn enig kind, alcoholprobleem, obesitas texan way, schuldbemiddeling, een beetje gevang (niet veel want niet genoeg plaats daar)
ik mag echt wel zeggen dat de modeltrein mijn leven echt heeft gestuurt in de goede zin, dus hou vol jongens, laat jullie niet kisten, de schooltijd kan een hel zijn maar eenmaal 18 is dat voorbij, en dan zullen jullie vaardigheden levenslang dienst blijven doen

cyberbeast

Ik ben zelf iemand die zich niet al te veel aantrekt van wat een ander van me vind. Ik doe wat ik leuk vind, ik doe niet wat een ander leuk vind.
Gelukkig had ik een vriend in het middelbaar die daar ook over dacht.
Enkel die ene pestkop had daar een ander idee over. Een bloedende lip en gebroken tand later waren onze problemen bijgelegd en heeft hij me nooit meer bekeken ^.^ Een pestkop kleineren is de beste oplossing. Zorg er gewoon voor dat hij meteen en van de eerst keer dik onder de indruk is, anders kom de boomerang terug gezwaaid.
 

Val-Rikard

Respect,

De meeste mensen die gepest worden zijn mensen die op één of andere manier niet tot de vormloze grijze massa behoren. Als je niet tot de eenheidsworst behoord kom je in het vizier.  Op school heftiger en directer dan in het volwassen leven. Maar schuin bekeken worden omwille van een ander gedacht of handeling is van alle leeftijden. Je leert eigenlijk van een soort "laag profiel" aan te nemen om niet op te vallen. Op zich is dat goed, maar verloochen vooral jezelf niet. Blijf zoals je bent!!! Doe wat je doet, en wees er een kei in. Ten gepaste tijde kan je dan van laag naar hoog profiel gaan en de rest van tafel vegen. Zo dwing je respect af.  Een beetje zoals een duikboot die van uit het niets ineens tevoorschijn komt. Of het het nu over hobby of werk gaat, de regel blijft hetzelfde...
Sterkte aan diegene gepest worden omwille van hun hobby, welkom op het forum!

Koen


CiteerOp school heftiger en directer dan in het volwassen leven

@Rik,
Ik vrees dat dit niet altijd zo is. Spijtig genoeg gaan ook volwassenen zeer ver in het pesten  >:(.
Om maar een voorbeeld te noemen: die arbeider die werd vastgekleefd op een pallet.
Vroeger werd ik ook gepest maar een gezonde portie zelfrelativering en zelfspot  (maar geen zelf verloochening!) neemt de pesters de wind uit de zeilen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

vanmiegroet

Blijkbaar mag ik toch niet gaan met mijn baantje.
Het past zogezegd niet in het idee van de dag van de zorg.

Maar anderen mogen wel afkomen om info te geven over hoe je een Ipod moet gebruiken  ???  :o
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer