Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

Teststrookje kassei uit pluimkarton, moet qua kleur wel wat lichter denk ik.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirkh

Gewoon een lichte wash erover zetten en dan komt dat wel goed. Niet slecht voor een testje.

Steam.N

Met lichtgrijs drybrushen, denk ik.
Geeft een wereld van verschil  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Bedankt voor de tips N-garde!

Ondertussen een nieuw probeerseltje, qua structuur naar mijn mening veel beter en qua kleur veel lichter, misschien deze hier en daar wat donkerder maken.

Groet.

loebaske

stond in MSM hoe je het best doet, een artikel van Rik (val rikard )

Als je zowat die volgorde volg zal het er al VEEL beter op lijken...

OlivierV

Citaat van: loebaske op 18 december 2014, 17:14:43 PM
stond in MSM hoe je het best doet, een artikel van Rik (val rikard )

Als je zowat die volgorde volg zal het er al VEEL beter op lijken...

Foto van Rik

Heb het bij dat rechtse stukje nu ook gedaan, die 2 andere zijn er al uitgevlogen hoor. ;)

loebaske

bedoelde ook van kleur Olivier...

OlivierV

Citaat van: loebaske op 18 december 2014, 17:26:02 PM
bedoelde ook van kleur Olivier...
Ja, dat is een beetje wikken en wegen wat voor wie goed is zeker? Dat eerste probeersel is er al weer af hoor, was niet om aan te zien ivgl tot dit.

Michael

Olivier, den aanhouder wint.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Zo is dat met alles he Michael, 't Is ook pas het 3e teststrookje dat mij qua vormgeving aanstond, gelukkig is pluimkarton niet duur en valt het leergeld reuze mee. :)

Voor veel zaken is het de eerste keer dat ik het doe op het vlak van scenery, sommige zaken lukken van de eerste keer, andere dingen moet ik meermaals proberen.

OlivierV

Ik zit een beetje in de knoop met waar ik mijn laadkade wil...

Twijfels voor deze koer. Graag had ik een verlaadkade gebouw met oprit. Oorspronkelijk zou deze aan het 3e spoor moeten komen maar vandaag kreeg ik de ingeving om deze aan het spoor met de 2 schuifwandwagens te plaatsen zodat er hier langs opzij kan gelost worden. Aan de Gbs zou er niks meer langs opzij komen van laadkade, enkel langs achter zodat er voertuigen of dergelijke langs achter op een wagen kunnen rijden, Dat spoor zou ik ook nog een 15-tal centimeter verlengen.

De oprit verplaatst dan ook naar achter zodat ze een beetje op die van Tom (reeves) gaat lijken. (niet in zitten met de kasseien, die neem je er zo weer uit.

Gerolf

Ik zou dat derde spoor niet (teveel) verlengen, zodat je plaats heb voor je loods, én een inrit voor de koplading
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 22 december 2014, 15:47:32 PM
Ik zou dat derde spoor niet (teveel) verlengen, zodat je plaats heb voor je loods, én een inrit voor de koplading
Gerolf, het 3e spoor is nu een 78cm lang, goed voor 2 lange wagens of 3 à 4 korte.

Een loods komt er in eerste opzicht niet op dat stukje bij de berg, een goederenloodsje a la Voneche zou er komen dichter bij het stationsgebouw een een module in de toekomst te bouwen.

OlivierV

Voor wie denkt dat ik alleen maar projecten van java programmeer en mijn lief ambeteer. Soms doe ik nog eens iets anders ook.

Na wat dubben en twijfelen toch maar begonnen aan de bouw van de los -en laadkade.
Het is er eentje naar vrije interpretatie maar het schept al direct een heel ander beel over mijn goederentereintje.

Baksteenplaatjes roodbruin geschilderd en een bovenkant van pluimkarton.
Teven wordt de bovenkant afgewerkt met waarschijnlijk kasseitjes en een iets grotere boordsteen.

Tevens is de bak met berg nu overal voorzien van ballast, de laatste stukken liggen voor het moment te drogen.

Ik denk dat ik na het volledig inbedden van de volgende module mij wat ga concentreren op de volledige afwerking van deze met groen en nog meer van dat.

Gezondheid.

Stieven76

Jaande Olivier, je gaat goed vooruit. Ziet er best wel goed uit  ;D