Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

Achter de toog staan zwarte koelkasten om het drinken koel te houden, maar die hebben zo'n zilveren rand/omlijsting. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Vandaag een mooie houten plaat "geperforeerd" om mij elektriciteitsdraden weg te steken én om mijn station makkelijk te presenteren.

Voorlopig wat draden aangesloten en even het licht gevonden.  ;D  ::)

Vandaag word er aan de achterkant gewerkt, dus dat houd in:

  • de gevelstukjes van de achterkant in een kleurtje zetten
  • stukken plasticard snijden om de vlakke achterkant af te werken.
  • het laatste stukje verticale muur maken en installeren

Hier nog wat fotootjes:





Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Nog even wat afgewerkt aan de ingang:
Het stelt niet zoveel voor, ook al was de bouw ervan gisteren erg moeilijk, maar het geeft het geheel toch een ander beeld.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Ah, nu is het me duidelijk wat je in styreen aan het bouwen was: de versteviging van de glazen wand.
Het ziet er echt goed uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Bedankt Jean! Het was wel een heel gefoeter om het goed te krijgen. Hoe doe je dat toch?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Citaat van: LS Models op 11 augustus 2014, 16:10:01 PM
Bedankt Jean! Het was wel een heel gefoeter om het goed te krijgen. Hoe doe je dat toch?

Wat was het probleem?
Goed afmeten, uiteinden in de juiste hoek afsnijden (toch ongeveer), voldoende lijm (Tamiya Extra Thin Cement), tegen mekaar drukken, enkele seconden wachten, en klaar is kees ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Citaat van: Steam.N op 11 augustus 2014, 16:21:57 PM
Citaat van: LS Models op 11 augustus 2014, 16:10:01 PM
Bedankt Jean! Het was wel een heel gefoeter om het goed te krijgen. Hoe doe je dat toch?

Wat was het probleem?
Goed afmeten, uiteinden in de juiste hoek afsnijden (toch ongeveer), voldoende lijm (Tamiya Extra Thin Cement), tegen mekaar drukken, enkele seconden wachten, en klaar is kees ...

Uiteindelijk was er geen probleem, maar het was een hel om die profieltjes vast te houden. Uiteindelijk gewoon bij de hoeken, gewoon het buitenste deel afgesneden zodat het nog steeds vast zat maar toch een rechte hoek had. De bovenste en onderste hoek waren een hel. Het rechte profiel moest je de uiteinden goed in verstek snijden zodat het ander profiel er goed op kwam e.d.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

chef garde


TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michael

Cedric een gemartel met de styreen profieltjes maar nu een goed gevoel lijkt mij, Doe zo voort het ziet er erg goed uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Citaat van: LS Models op 11 augustus 2014, 16:25:00 PM
Citaat van: Steam.N op 11 augustus 2014, 16:21:57 PM
Citaat van: LS Models op 11 augustus 2014, 16:10:01 PM
Bedankt Jean! Het was wel een heel gefoeter om het goed te krijgen. Hoe doe je dat toch?

Wat was het probleem?
Goed afmeten, uiteinden in de juiste hoek afsnijden (toch ongeveer), voldoende lijm (Tamiya Extra Thin Cement), tegen mekaar drukken, enkele seconden wachten, en klaar is kees ...

Uiteindelijk was er geen probleem, maar het was een hel om die profieltjes vast te houden. Uiteindelijk gewoon bij de hoeken, gewoon het buitenste deel afgesneden zodat het nog steeds vast zat maar toch een rechte hoek had. De bovenste en onderste hoek waren een hel. Het rechte profiel moest je de uiteinden goed in verstek snijden zodat het ander profiel er goed op kwam e.d.

Cedric: oefening baart kunst !
Nu wat sakkeren, en later, als het wat beter gaat: genieten van resultaat en opgedane ervaring en handigheid  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Citaat van: Michael op 11 augustus 2014, 22:52:33 PM
Cedric een gemartel met de styreen profieltjes maar nu een goed gevoel lijkt mij, Doe zo voort het ziet er erg goed uit.

Dat is precies hoe het is gegaan! De plaatsing was ook een marteling!  ;D

Hoe meer én beter dat ik het doe, hoe blijer ik word als ik mijn gebouw zie!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Citaat van: Steam.N op 11 augustus 2014, 22:57:11 PM
Citaat van: LS Models op 11 augustus 2014, 16:25:00 PM
Citaat van: Steam.N op 11 augustus 2014, 16:21:57 PM
Citaat van: LS Models op 11 augustus 2014, 16:10:01 PM
Bedankt Jean! Het was wel een heel gefoeter om het goed te krijgen. Hoe doe je dat toch?

Wat was het probleem?
Goed afmeten, uiteinden in de juiste hoek afsnijden (toch ongeveer), voldoende lijm (Tamiya Extra Thin Cement), tegen mekaar drukken, enkele seconden wachten, en klaar is kees ...

Uiteindelijk was er geen probleem, maar het was een hel om die profieltjes vast te houden. Uiteindelijk gewoon bij de hoeken, gewoon het buitenste deel afgesneden zodat het nog steeds vast zat maar toch een rechte hoek had. De bovenste en onderste hoek waren een hel. Het rechte profiel moest je de uiteinden goed in verstek snijden zodat het ander profiel er goed op kwam e.d.

Cedric: oefening baart kunst !
Nu wat sakkeren, en later, als het wat beter gaat: genieten van resultaat en opgedane ervaring en handigheid  ;)

Dat heb ik door de bouw van het gebouw gemerkt. Als ik mijn eerste muurtjes bekijk t.o.v. mijn laatste, zie ik wel een hele verbetering.

Ik ben nog steeds een (soms onhandige) beginner maar ik begin wel al wat ervaring te krijgen. :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Chrisrail

#328
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

TBCédric

Dat is waar Chris!
Dat blijf ik ook doen.

Én dat leren heb ik ook gedaan bij de wisselstraat richting Antwerpen.

Sint-Niklaas heeft heel scherpe wissels aan de kant van A.werpen, daardoor heb ik ook scherpe wissels gebruikt (op één na én omdat er geen andere geometrie was).  Een gevolg daarvan is, dat de sporen verder uit elkaar liggen. Daarom ga ik vele wissels moeten afkorten (aan de aftakking), zodat de afstand tussen de sporen bij de wissels én tussen de perrons gelijk is.

Hier is een foto van de wisselstraat

Voorheen:



Aangepast: (met wat 3D beelden)








Trouwens, mijn glas in loodraam is bijna af, daarvan komt ook nog een fotootje tevoorschijn. ::)   ;D  .
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.