Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

Deze foto kan je een beetje vergelijken met het al gesneden stuk.

Voorgevel Station Sint-Niklaas by modeltrainho, on Flickr

én dit moet ik nog doen:

Station Sint-Niklaas by modeltrainho, on Flickr

Ik heb wel 1 voordeel: een honderdtal preiserianen zal voldoende zijn opdat het hier nooit superdruk is.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Je zal je werk nog hebben met het snijden zo te zien. Ik ga je rustig laten verder werken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Citaat van: Jurgen op 14 september 2013, 12:12:48 PM
Je zal je werk nog hebben met het snijden zo te zien. Ik ga je rustig laten verder werken.
én dat besef ik ook. Ik zal al blij mogen zijn als ik tegen het eind van 2013 de voorgevel en de linkerzijgevel al af mag hebben.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Ha, nu ben ik weer mee.  :D
Het wordt een huzarenstukje. Doe rustig voort, je komt er wel. Ik voel het!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: LS Models op 14 september 2013, 12:22:37 PM
Citaat van: Jurgen op 14 september 2013, 12:12:48 PM
Je zal je werk nog hebben met het snijden zo te zien. Ik ga je rustig laten verder werken.
én dat besef ik ook. Ik zal al blij mogen zijn als ik tegen het eind van 2013 de voorgevel en de linkerzijgevel al af mag hebben.

Je bent nog maar 15, je hebt dus nog wel even tijd.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

philippe_007

Ik vraag mij toch af of je niet beter had gewerkt met stroken en de gevel opbouwen ipv een grote plaat en alles wegsnijden...
Maar je bent goed bezig, de maar verder.

TBCédric

Citaat van: doomslu op 14 september 2013, 13:05:55 PM
Ha, nu ben ik weer mee.  :D
Het wordt een huzarenstukje. Doe rustig voort, je komt er wel. Ik voel het!
Ik voel ondanks niet iedereen hierop reageert  dat ik hier toch wel op wat steun kan rekenen.
Citaat van: philippe_007 op 14 september 2013, 14:29:52 PM
Ik vraag mij toch af of je niet beter had gewerkt met stroken en de gevel opbouwen ipv een grote plaat en alles wegsnijden...
Maar je bent goed bezig, de maar verder.

Daar zat ik voor ik begon ook aan te denken, maar het geheel is steviger als ik het uitsnijd dan ik het in kleine stukjes opbouw.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michael

Citaat van: LS Models op 14 september 2013, 15:03:43 PM
Ik voel ondanks niet iedereen hierop reageert  dat ik hier toch wel op wat steun kan rekenen.

Cedric, je weet dat de meesten lezen en niet allemaal reageren, voor mij geldt dat ook ik vind dat als er een paar aanmoedigingen in het draadje staan meer dan voldoende, als ik daarna ook nog een keer zeg dat je goed bezig bent en vooral moet blijven doorgaan vind ik dit geen bijdrage meer, alleen maar vervuiling van het draadje, want wat willen we zien, dat waar je mee bezig bent, opbouwende kritiek of antwoord op een vraag en niet van dit soort geleuter.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Cedric,  ik kijk benieuwd uit naar je bouw van dit station.
Laat je niet van de wijs brengen, als velen niet reageren: het wordt wel aandachtig gelezen !

Deze bouw is een hele uitdaging, en ik heb het gevoel dat je het er erg goed zult afbrengen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Jurgen

Je kan ook zien hoe vaak je draadje gelezen wordt. Als je in de index van het forum kijkt staat dat net onder of boven het aantal reacties.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Thommy

Citaat van: LS Models op 14 september 2013, 15:03:43 PM
Citaat van: philippe_007 op 14 september 2013, 14:29:52 PM
Ik vraag mij toch af of je niet beter had gewerkt met stroken en de gevel opbouwen ipv een grote plaat en alles wegsnijden...
Maar je bent goed bezig, de maar verder.

Daar zat ik voor ik begon ook aan te denken, maar het geheel is steviger als ik het uitsnijd dan ik het in kleine stukjes opbouw.

feit dat het steviger is. Maar ik heb al gemerkt dat plasticard ook durft krommen en dat "hoe meer" losse stukken je erop zet, hoe steviger...
mss kun je dan enkele alu of messing profielen gebruiken?

maar mooi werk
Greetz

Thommy

TBCédric

Citaat van: Thommy op 15 september 2013, 12:44:42 PM
Citaat van: LS Models op 14 september 2013, 15:03:43 PM
Citaat van: philippe_007 op 14 september 2013, 14:29:52 PM
Ik vraag mij toch af of je niet beter had gewerkt met stroken en de gevel opbouwen ipv een grote plaat en alles wegsnijden...
Maar je bent goed bezig, de maar verder.

Daar zat ik voor ik begon ook aan te denken, maar het geheel is steviger als ik het uitsnijd dan ik het in kleine stukjes opbouw.

feit dat het steviger is. Maar ik heb al gemerkt dat plasticard ook durft krommen en dat "hoe meer" losse stukken je erop zet, hoe steviger...
mss kun je dan enkele alu of messing profielen gebruiken?

maar mooi werk

Ik weet niet maar als ik het op een goede basis vastlijm dat het niet krom zal trekken zeker?


Nogmaals bedankt iedereen voor de aanmoedigen. Dat helpt mij veel om verder te doen!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Citaat van: LS Models op 15 september 2013, 13:20:01 PM
... Ik weet niet maar als ik het op een goede basis vastlijm dat het niet krom zal trekken zeker?...

Niet alleen de basis:  ik zou ook aan de bovenkant een vormvaste versteviging voorzien.
Evt een dikke plasticard, die de vorm van het grondvlak volgt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Er moet zowiezo een plat 'dak' onder het gehoekte dak komen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Peter

Mijn station Boom heeft een stevige bodem, en op ongeveer 5 à 7 mm onder het dak een "vals plafond, waarin de verlichtig wordt aangebracht. Daarboven komt dan het eigenlijke dak.
En dit gebouw is enkel een gelijkvloers. Bij mijn Schwarzwald station Gengenbach is er eveneene een stevige bodem, op halve hoogte ee ruime versteviging (bijna de hele vloer van de verdieping
en uiteindelijk de dakplaat met de spanten waarop het pannendak is gekomen.

Een les die ik geleerd heb. Zorg voor voldoende versteviging. Beter een teveel als een te weinig.
Met vriendelijke groeten
Peter