Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

#135
Citaat van: Michiel op 29 september 2013, 17:08:21 PM
Ik bewonder je moed en doorzettingsvermogen. Maar, als ik die gevel van het origineel bekijk, is het niet eenvoudiger om styreenstrips te kleven op een vel transparante plasticard? 't Is maar een idee.
Ja en nee. Ik vind het nu al moeilijk om alles goed uit te lijnen en al. Moest ik het op een vel transparante plasticcard lijmen is het volgens mij nog moeilijker te corrigeren? Ik vind het wel een goed idee.
Citaat van: Steam.N op 29 september 2013, 17:12:19 PM
Inderdaad een serieuze stap terug ...
Maar ik twijfel er niet aan, dat je dit terug goed krijgt  ;)
Wel Jean, als jij dat al zegt als turnhout-NEEB-bouwer in N met eigenlijk 0% foutmarge dan zal dat wel in orde komen zeker.  ;)

Dat het maar rap herfstvakantie is, dan kan ik een weekje doordoen.

én ondertussen doen we voort en ga ik waarschijnlijk ondertussen aan wat kleine dingetjes werken en uitdokteren.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

philippe_007

Komt in orde.... Met moed en geduld geraak je heel ver.
Succes

TBCédric

#137
Al mijn moed bijeen gesprokkeld en verder gewerkt aan het station.
Huidige staat:

station Sint-Niklaas
by Tren di Cédrico, on Flickr
De conductrice staat eens naar het opbouwende gebouw te kijken.

preiser
by Tren di Cédrico, on Flickr

Dat was het voor deze keer. Volgende keer hopelijk ietsje meer.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Ik volg eigenlijk niet meer wat je van plan bent, maar dat is niet belangrijk. Zo lang je zelf weet waarmee je bezig bent is het al goed. Wat telt is het resultaat!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Citaat van: Jurgen op 05 oktober 2013, 19:13:11 PM
Ik volg eigenlijk niet meer wat je van plan bent, maar dat is niet belangrijk. Zo lang je zelf weet waarmee je bezig bent is het al goed. Wat telt is het resultaat!  ;)
Een mm bijplaatsen en het mooi recht krijgen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Als we allemaal wat geduld hebben zullen we wel zien waar het heen gaat, ik heb nu ook nog altijd dat "wat is Cedric toch allemaal aan het uitspoken-gevoel". Maar het komt wel in orde, dat voel ik aan mijn beide kleine tenen.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Ben terug opnieuw begonnen. Helemaal. Nu werk ik in stukken van 30 cm en kan ik mijn nieuw bedachte systeem die ik op het vorige stuk probeerde toe te passen hierop uitwerken.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

#143
Het beginstuk:

het 2de begin
by Tren di Cédrico, on Flickr

Het oude en het nieuwe stuk:

vernieuwing
by Tren di Cédrico, on Flickr

alle tips en verwijzingen naar linken ed zijn altijd welkom.
Heeft er iemand een idee hoe ik de tunnel onder de sporen kan aanpakken?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Tunnel onder de sporen, is die met tegeltjes?

Wat ik weet is dat die er eerst moet liggen voor je sporen legt. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Ja en nee. Wat ik wel moet doen is een opening hebben tussen mijn schotten voor de tunnel.
Hier een kleine evolutie van het station:

Station Sint-Niklaas by modeltrainho, on Flickr

Station Sint-Niklaas (2) by modeltrainho, on Flickr

Station Sint-Niklaas (3) by modeltrainho, on Flickr

Station Sint-Niklaas (4) by modeltrainho, on Flickr

Station Sint-Niklaas (5) by modeltrainho, on Flickr

Station Sint-Niklaas (6) by modeltrainho, on Flickr


Station Sint-Niklaas by modeltrainho, on Flickr

Dus het eerste stukje is bijna klaar qua vorm. Nu wordt het de uitsparingen  uitsnijden.

Groeten Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

vyncky

Cédric,


Het ziet er al een héél stuk rechter uit!
Ik heb de indruk dat je de techniek te pakken hebt!
Doe zo verder!!!

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Het ziet er inderdaad een stuk strakker uit.
Nu ben ik benieuwd hoe je de uitsparingen gaat realiseren  ;)
Succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Hallo Cedric,

Ik zou voor je lijnen te tekenen een vulpotlood gebruiken. Die punt is veel fijner zodat je nog nauwkeuriger kan tekenen
Met vriendelijke groeten
Peter

TBCédric

@vyncky : Bedankt! Altijd leuk om te horen die complimentjes.

Citaat van: Steam.N op 28 oktober 2013, 18:19:03 PM
Het ziet er inderdaad een stuk strakker uit.
Nu ben ik benieuwd hoe je de uitsparingen gaat realiseren  ;)
Succes !

Dankje Jean. Nu, die uitsparingen daar zit ik zelf in de knoop. Ik heb totaal geen idee hoe ik dat kan aanpakken. Het middelste zal het moeilijkst zijn. De uiteinde zullen wel 'meevallen'. Maar als ik die uitsparingen uitsnijd heb ik het risico dat het ene dikker is dan het andere of dat het niet 100% recht is of dat de hoek niet klopt net als de afmetingen.

Bij die uitsparingen kan ik elke tip gebruiken: Welke methodes er zijn of HOE ik het kan aanpakken.

Citaat van: Peter op 28 oktober 2013, 18:54:28 PM
Hallo Cedric,

Ik zou voor je lijnen te tekenen een vulpotlood gebruiken. Die punt is veel fijner zodat je nog nauwkeuriger kan tekenen

Wel Peter,
Ik zal eens achter zo'n vulpotlood op zoek gaan. Ik denk dat je dat bij een betere papier- .... winkel vind? of vind je ook zoiets bij de action ofzo?

groeten Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.