Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

Voila, hier zijn we weer. (allé ik dan toch  ;D )

Examens, examens, examens. We zijn pas dag twee én het steekt nu al mijn gat uit. Vooral de ellendig lange studie. Gelukkig is er pauze én kan ik wat werken aan mijn station. Niet aan de buitenkant maar aan de binnenkant. Deze week is het de beurt aan de glazen inkomhal.

Omdat ik iemand van de club de binnen-inrichting zag maken met 2mm styreen én ik dat niet had heb ik gewoon alles dubbel gedaan.  :D
Beginnen met het begin:


Muurtjes bijbouwen.


Nog drie muurtjes bij én dan op de ondergrond plakken.


Zo is heel de rechterkant van de glazen inkomhal af. Nu nog echt interieur én een kleurtje geven.



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

TBCédric

De plannen nog eens goed nagekeken én blijkbaar moet het plafond 0.6 cm lager. Dat is geen probleem mits ik naarboven moet werken én het met een strip van 0.6 mm zo opgelost is.
De foto's :


Het loket:






Gelukkig is er vrije tijd én pauzes.

Mijn plasticcard is op het internaat ver op. Gelukkig is het belangrijkste achter de rug.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

En we doen verder.

Van een afstandje:




Wat dichterbij:


Een totaalbeeldje:


De volgende updates zullen waarschijnlijk over de perrons én sporen gaan.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Is het de bedoeling om ons allemaal aan het drinken te krijgen Cedric? :D
Ziet er wel naar uit dat het iets gaat worden,doe zo voort...

;)

Stieven76

Ziet er al leuk uit, al vraag ik me wel af wat de verrimpelde lijnen zijn die op de muren te zien zijn. Papier of zo opgeplakt?  ;)

TBCédric

Bedankt.
Stieven, volgens mij zijn dat verf strepen. Heb de juiste verf qua kleur maar het stinkt voor dood én is moeilijk schilderbaar.
Vandaag naar het internaat geweest om mijn kamer op te ruimen maar ook voor (mij toch) iets veel belangrijker: Module 2 en 3 klaarmaken voor de perrons. Module 2 is er helemaal klaar voor maar voor module 3 moet het tracé nog uitgezaagd worden.
Even een overzichtje met wat ik module 1-4 noem:
Module 1 : einde perrons + begin wisselstraat
Module 2 : perrons+ stationsgebouw
Module 3 : perrons + busstation
Module 4 : einde perrons + begin wisselstraat
Module 0 en 5 zullen later (ooit) als de 4 modules klaar zijn, worden gebouwd. Ze zullen de wisselstraat bevatten én het begin voor een schaduwstation/ achter de coulissen bak. Mijn bedoeling is om dit als expo- én als thuisbaan te gebruiken in de (nabije) toekomst.

Hier zijn de foto's.




Ook eindelijk een middenschot geplaatst. Dat gaat trouwens in alle 4 de modules zo zijn.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Dat ziet er proper gebouwd uit  :D Fijn dat je zoiets mag doen op het internaat..
Veel plezier nog  ;)

Chrisrail

#174
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Rangeerduivel

Je hebt gelijk Chris,en zelfs even uitfrezen voor de kop van de schroef is aan te raden,want die drukt het hout ook uit elkaar.
Ook weren proberen vermijden aan het plankeinde Cedric.

En in de kopse plank iets kleiner dan de schroefdiameter boren uiteraard!

;)

Chrisrail

#177
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

oeiejoejejoei,'t steekt weer nauw zulle!  ;D
En ik geef u dan al eens gelijk!

;)


Chrisrail

#179
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }