Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

OlivierV

Qua Belgische modellen is de markt kleiner en als je dan de vraag krijgt van een fabrikant of hij er 5000 van zal verkopen zal het antwoord waarschijnlijk neen zijn. Maar je moet ook een beetje in het achterhoofd houden denk ik, dat niet iedereen direct op een model zal springen omdat niet iedereen zomaar even 250 euro opzij heeft staan voor een loc/treinstel (enfin ik toch niet als student).

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dieselfreak

@OlivierV: daar ben ik het helemaal mee eens, vroeger was een model jarenlang verkrijgbaar en had je bijgevolg ook meer tijd om voor iets te sparen wat je graag wou. Nu is een model slechts beperkt leverbaar en ben je bijna verplicht om op voorhand op een bepaald model in te tekenen want anders loop je kans dat het niet meer verkrijgbaar is. Langs de andere kant begrijp ik ook wel het standpunt van de fabrikanten, die willen zo snel mogelijk hun investering terugverdienen en liefst met flink wat winst.
MC

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 februari 2013, 11:07:03 AM
inderdaad de kip heeft zich inderdaad al de meeste gouden eieren laten ontfutselen, maar B-Models bewijst met de 55 en binnenkort met de 23, 25, ....dat er toch nog plaats(en kopers) en modellen beschikbaar zijn voor het publiek

Dit bedoel ik dus, B-Models heeft niets, maar dan ook helemaal niets met de reeks 23, 25,... te maken. Dit is een model van Van Biervliet, een andere fabrikant en ander merk!

Je hebt het merk "Van Biervliet" dat alleen bij de winkel Van Biervliet verkocht wordt, of in Duitsland onder de naam LS Models want zij zijn ism Modern Gala de fabrikant van de modellen en mogen deze modellen daar verkopen.
Daarnaast heb je het merk "B-Models" dat door de persoon Van Biervliet (ik dacht de vader?) is opgestart en dat je overal kan kopen.

Doordat er veel mensen beide merken door elkaar halen is het na een tijdje niet meer duidelijk wie wat aankondigt. Vandaar dat ik niet meer weet wie de reeks 51 ooit aangekondigd had en daarom blijft mijn gok op de reeks 51 voor mij de meest logische.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: dieselfreak op 17 februari 2013, 11:42:55 AM
@OlivierV: daar ben ik het helemaal mee eens, vroeger was een model jarenlang verkrijgbaar en had je bijgevolg ook meer tijd om voor iets te sparen wat je graag wou. Nu is een model slechts beperkt leverbaar en ben je bijna verplicht om op voorhand op een bepaald model in te tekenen want anders loop je kans dat het niet meer verkrijgbaar is. Langs de andere kant begrijp ik ook wel het standpunt van de fabrikanten, die willen zo snel mogelijk hun investering terugverdienen en liefst met flink wat winst.
Voila, zo wil ik wel graag die Type 26 van roco die binnenkort uitkomt, maar ik heb er op dit moment geen 320 euro voor over.

Dat men met genoeg winst wil verkopen is normaal. Maar maak dan de oplage iets groter, zodat modellen wat langer verkrijgbaar zijn, want het kan in mijn ogen geen kwaad om een kleine stock aan modellen te hebben die maar eenmalig gemaakt zijn.
Gelukkig is er nog de tweedehandsmarkt kan je dan denken maar dat is ook niet altijd alles.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 februari 2013, 22:09:28 PM
Moet toch mogelijk zijn Luc, LS models doet het wel waarom de anderen niet ?

Aanvankelijk was het voor LSM vanzelfsprekend om Belgische dingen uit te brengen, waar het hart van vol is...
Maar als een bedrijf groeit en er grote risico's genomen moeten worden, dan moet je ook die risico's goed beheersen.
Bij LSM hebben ze ondervonden dat de producties van buitenlandse modellen gretig afgenomen worden zelfs in heel grote oplages (een veelvoud van 5000), met een voor dezelfde moeite veel aantrekkelijker marges. De keuze is gelukkig wel gemaakt om toch nog regelmatig een deeltje van die marges te gebruiken voor de investering in een Belgisch model, maar 'regelmatig' staat dan allicht eerder voor om de 2 à 3 jaar vrees ik. Producenten die alleen Belgisch verkopen zien zich echter verplicht om het zonder die mooie marges te doen...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

persoonlijk denk ik dat zij bij LS gewoon te weinig productiemogelijkheden hebben, want wie wil geen bijkomende I11'en, M6'en I4 en I5, erder ook gehoord dat zij in Z-Europa ook op zoek zijn naar mogelijkheden, in China is veel mogelijk maar ik denk ondanks het goedkoper produceren dat je je daar ook veel problemen op de hals krijgt, verder ook al gelezen dat velen(misschien niet modeltreinen) Vietnam verkiezen veel goedkoper maar vooral veel fexibelder dan China met betere kwaliteit ! Ook de Franse en de Duitse markt zijn interessant vanwege veel grotere aantallen per geproduceerd nr.waardoor je vlugger je geïnvesteerd geld terugziet !

Groeten Peter ;)

Flanders_JS

51 is aangekondigd geweest door B-models, zelf nog enquete ingevuld op hun webiste (al eventjes geleleden ondertussen). 51 is relatief makkelijk, de neus hebben ze al van de 60 proto.

Mr. Van Biervliet heeft me bij bezoek in de winkel vorige zomer verteld dat de 51 nog kwam en ook van plan was de 62 opnieuw uit te brengen. Ik dacht wel dat het voor beide ging over kwaliteit zoals de 55.

Waarom geen budgetmodel van de 55?. Als je budget wil gaan moet je toch op een aantal zaken kunnen besparen, dus eventueel al de moules hebben. En de grote kostprijs momenteel is toch de ontwikkeling van een model. Misschien zijn het al de 'afgekeurde' 55's die ze nu op de markt dumpen.

JS

Metpetergaathetbeter

ik had zo in het verleden ook al eens gehoord van herstelde modellen (maar in Duitsland en het feit dat daar met argusogen werd naar gekeken !)

Groeten Peter ;)

Anarchy

Bij de tip "er is nog steeds een rijdend exemplaar" moet men het woord "een" misschien interpreteren als "één" en niet "meerdere"  ;)

doomslu

Toch even duidelijk stellen dat het hier geen afdankertjes betreft.
Het gaat om een totaal nieuw ontwikkeld model, volgens de huidige normen, er zitten zelfs geëtste onderdelen op.
Enkel de prijs is 'budget'.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

nu weten we het niet meer !
Groeten Peter ;)

conducteur

Als ze MSM nu een week vroeger zouden uitgeven dan normaal, dan moeten wij niet meer zo lang wachten. Dat zou toch een schitterend idee zijn?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 februari 2013, 19:47:51 PM
nu weten we het niet meer !
Groeten Peter ;)

Gok dan maar samen met mij op de reeks 51.  ;)

Blijkbaar ben ik wel de enige die dit denkt. Zou ik dan toch fout zijn? ??? :-\
Luc zegt er zo weinig over hé. Als ik juist zit, dan kan hij niet zeggen dat het niet klopt. Maar hij kan het ook niet bevestigen, dus ontwijken is de enige mogelijkheid.
Verder heb ik hier nog niemand een echte kanshebber weten noemen, dus wie weet...

Wanneer ligt de volgende MSM in de winkel?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Citaat van: Anarchy op 17 februari 2013, 19:10:02 PM
Bij de tip "er is nog steeds een rijdend exemplaar" moet men het woord "een" misschien interpreteren als "één" en niet "meerdere"  ;)
Maar waarvan is er nog één rijdend exemplaar? Zoveel kan dat niet zijn. En hoe letterlijk moeten we dat nemen, bijvoorbeeld bij de reeks 43 zijn er twee bewaard, waarvan één rijvaardig en één in revisie  ;)

Sicco

Citaat van: Jurgen op 17 februari 2013, 20:02:23 PM
Gok dan maar samen met mij op de reeks 51.  ;)

Blijkbaar ben ik wel de enige die dit denkt. Zou ik dan toch fout zijn? ??? :-\
Luc zegt er zo weinig over hé. Als ik juist zit, dan kan hij niet zeggen dat het niet klopt. Maar hij kan het ook niet bevestigen, dus ontwijken is de enige mogelijkheid.
Verder heb ik hier nog niemand een echte kanshebber weten noemen, dus wie weet...

Wanneer ligt de volgende MSM in de winkel?

Het lijkt mij volstrekt niet logisch een model wat al aangekondigd is met zoveel bombarie opnieuw aan te kondigen en dat dan zeker omdat de reden van al deze geheimzinnigheid zou moeten zijn dat VBV wil voorkomen dat een ander met het idee aan de haal gaat. En verder, natuurlijk kan beleid wijzigen, maar een paar maanden geleden was de bedoeling nog de 51 pas over een paar jaar in productie te nemen. Bovendien zijn er van de 51 meer dan één rijdende exemplaren.