Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Havoc

Ik wil nu niet lastig doen, maar het lijkt in de vorige foto dat je de schroeven behoorlijk hard aangespand hebt. Bvb linker spoor, eerste rij middelste gat. Je ziet op de foto dat de epoxy vervormt. Ik vrees dat als je nu doorslijpt de randen niet gelijk gaan liggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Het doorslijpen zelf kan ook lastig worden, met dat opstaand hout er naast. Of heb je een haaks hulpstuk voor je Dremel?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Citaat van: Dirky op 17 januari 2013, 21:23:51 PM
TEC7 is nagenoeg hetzelfde als bijvoorbeeld Fix-all van Soudal en die kan je ook in kleinere tubes kopen in de bouwmarkt...

blij te zien dat het weer goed vooruit gaat! ;)

Dirk mag ik ten stelligste ontkrachten dat tec7 en fix-all hetzelfde is ?
Fix-all komt nog niet aan de hielen van tec7.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Dirky

efkens off-topic (sorry Michiel)

we zullen er hier maar geen tec7<>Fix-all discussie van maken JP...  ;)
De "High Tack" van fix-all heeft een trekkracht van 32 kg/cm2 waar Tec7 standaard aan 26 kg/cm2 komt. En het is net die "High tack" die je in tubekes kan kopen.

Voor deze toepassing lijkt het resultaat met Fix-all voor mij "hetzelfde" als met Tec7. Voor veel andere toepassingen staat tec7 inderdaad boven alles....

Michiel

Citaat van: Havoc op 17 januari 2013, 21:39:40 PM
Ik wil nu niet lastig doen, maar het lijkt in de vorige foto dat je de schroeven behoorlijk hard aangespand hebt. Bvb linker spoor, eerste rij middelste gat. Je ziet op de foto dat de epoxy vervormt. Ik vrees dat als je nu doorslijpt de randen niet gelijk gaan liggen.
Met de reflectie van het licht dat ik ergbij heb gehaald voor de foto is het inderdaad te zien dat de epoxy onder spanning staat. Het is hand-vast gedraaid (niet met de machine), maar ik vrees dat je gelijk hebt, en dat dat niet bevorderlijk is voor de goede uitlijning na het doorslijpen. Bedankt om me er attent op te maken. ;)

Citaat van: Gerolf op 17 januari 2013, 21:40:53 PM
Het doorslijpen zelf kan ook lastig worden, met dat opstaand hout er naast. Of heb je een haaks hulpstuk voor je Dremel?
Ik heb geen haaks hulpstuk, maar ik kan toch gewoon tussen de 2 panelen doorslijpen? Ik zie het probleem nog, niet, maar ik voel aan mijnen dikken teen, dat ik binnenkort "Ah Ja, op die manier!" ga zeggen wanneer ik bezig ben.  ;D

Hmm. Fix-all... Volgende keer bij de bouwmarkt toch eens naar kijken. Goeie tip, Dirk!  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De intentie is er, maar ik mis nog een beetje de techniek, nauwkeurigheid en gebruik van aangepaste materialen. Voor de rest? De kop is eraf, de eerste vier railovergangen zijn gemaakt. Met het doen zouden de volgende beter moeten worden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Ik hoop dat het mij ook zo goed lukt (als ik er ooit eens aan begin).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

W
Citaat van: Havoc op 19 januari 2013, 17:09:39 PMIk hoop dat het mij ook zo goed lukt (als ik er ooit eens aan begin).
WANNEER je er ooit aan begint, en hopelijk duurt dat niet meer erg lang meer.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Het probleem met je vervormde printplaatjes zou ik proberen op te lossen door schroeven te gebruiken met een bolle kop, niet met een verzonken kop.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kautenbach

hoi Michiel,

Erg netjes gemaakt, ziet er solide en betrouwbaar uit, heeeeel tentoostelling proof 8)

Leerzaam hoor ;D

Steam.N

Knap gedaan Michiel!
Je bent erg goed bezig.  Leuk om te volgen.  Het kriebelt hier  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

CiteerWANNEER je er ooit aan begint, en hopelijk duurt dat niet meer erg lang meer.

Pffft... 30 jaar voor een sporenplan. Dan mag ik toch nog 10 jaar wachten eer ik eraan begin zeker? :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

Het is weer donker buiten. Zo ziet het er deze avond uit. De schaduwsporen lopen al door over de 2 bakken. Nu de sporen verder leggen en indelen in secties. Ik weet nog niet hoe ik de aansluitingen aan de buitenzijden ga doen. Nu al de printplaatjes vast leggen en de rails erop solderen, of de rails los laten liggen en wachten tot wanneer ik met de volgende bak begin.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

renstimpie

Ik zou wachten tot de volgende bak...   iets gemakkelijker af te stellen...

P.S.  mooi werk trouwens... =-)


TIm
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026