Lijn 154

Gestart door Michael, 11 oktober 2012, 15:16:00 PM

Kautenbach

ik zou ook voor de rechter kiezen, ziet er prima uit.

Die verticale strepen, is nadeel idd va nstyrodur. Kleine tip zeker voor de sluitsteen midden boven, maar geldt eigenlijk algemeen, zorg ervoor dan de bovenkant van de steen breder is dan de onderkant, zoals je t nu hebt gemaat valt die steen uit zn voeg naar beneden. Dus de voeg goed haaks op de ronding vd tunnel ;)

Martin Welberg

Je moet gewoon dat doen wat jezelf het makkelijkst vindt Michaël. Zoals ik al zei zie ik niet veel verschil. Styrodur is uiteraard wat gevoeliger voor krassen en deuken, maar veel kant en klare materialen zijn uit hetzelfde materiaal. Ben benieuwd naar de eventuele kleuren, je hebt nu 2 stukken waar je wat op kunt proberen...

prulleman

Misschien kan Theo je een handje helpen want die heeft de tunnelportalen van Houyet op  schaal nagebouwd. Kijk maar eens in het draadje, Athus-Meuse in TP III

Michael

't Was even zoeken naar het draadje, was alweer een tijd geleden.

Tunnel portalen volgen nog, hier de beloofde foto's van de droge gras matjes.

Als ik in de toekomst nog grasmatjes maak zal ik de droogtijd tussen de verschillende lagen beter respecteren en niet zo ongeduldig zijn, het eindresultaat zal daardoor nog verbeteren.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Da ziet er toch goed uit !

Michael

Citaat van: milocomarty op 10 mei 2014, 21:31:57 PM
Da ziet er toch goed uit !
Goed opgelet tijdens de les en een hele goede leraar gehad. ;D ;D ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Miljaar ... goed gedaan, Michael !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

knap Michael, goed geleerd hoe het moet, complimenten ;)

Gerolf

Citaat van: Kautenbach op 11 mei 2014, 08:55:40 AM
knap Michael, goed geleerd hoe het moet, complimenten ;)
Vind ik ook  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Ziet er enorm geslaagd uit :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Mannen bedankt voor de complimenten, dit is voor mij een goede opsteker, de rest van mijn creaties vond ik zelf niet goed genoeg en zijn allen geëindigd in de kliko. Over deze gras matjes ben ik zelf ook tevreden hoewel ik toch nog een paar verbeter punten zie (niet te zien op de foto) bij het bevestigen van het flies op de alu plaatjes. Het flies is de ondergrond van deze matjes.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Woensdag 18 juni 2014 omstreeks 5.30 uur vertrokken richting Lustin, eerste halte was de steengroeve van Lustin, daar was men druk  aan het werk. Leuk om dit in bedrijf te zien.

Daar waar de rotsblokken vermalen werden tot verschillende maten grind hingen flinke stofwolken.

Bij de ingang van de tunnel van Lustin komende uit de richting van Namen zagen we dit treinstel.

Het treinstel was er sneller dan wij maar hier dan de uitgang van de tunnel

Hier één van mijn favoriete modellen

In het station van Lustin zagen we deze container trein.

Kort daarna volgde nog dit mooie treinstel

De Maas

In Godinne troffen we deze

Enkele kilometers voorbij Yvoir ligt deze parel

Wat een uitzicht vanaf de spoorbrug

Buiten Dinant richting Namen, aan de overkant van de Maas, loopt de weg strak langs lijn 154 een prachtige plek om wat foto's te maken van passerende treinen.

Soms is het lang wachten op de volgende trein en wat doe je dan?

Daar stonden we op te wachten.

Op de terug weg nog even gestopt bij de tunnel van Godinne, daar verheft zich ook een hele mooie rotswand.

Net op tijd kwam ik bij de andere kant van de tunnel, nee niet door de tunnel maar omgelopen.

Samen met Erik een prachtige dag gehad, erg genoten van de omgeving, heel veel indrukken opgedaan met als klap op de vuurpijl 2 uur in de file bij Mechelen door een smeulende vrachtwagen geladen met hooi. Helaas lag het foto toestel toen achter in de auto.
Omstreeks 23.30 was ik weer thuis, ruim 500 foto's rijker, vol inspiratie en wijzigingen voor de baan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michiel

Vooral de foto's van rond het spoor lijken me erg interessant om inspiratie uit te halen: de tunnel, de dam, de brug, fietspad tussen spoor en Maas, steengroeve, ... Ik vermoed dat je ook een hoop detailfoto's hebt gemaakt van dingen die namaakbaar lijken? Ik ben benieuwd wat er in je project sijpelt van wat je hebt gezien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

toffe foto's vooral van die steengroeve stoer, ga je die, incl spooraansluiting,  op je baan bouwen, en lekker CFL, tikkie modern.. maar toch ;D