Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

GDE

Ben ik nu toch wel eens benieuwt hoe die kasseien er uit zien en hoe je deze maakt  :D

raf


dit zal zo wel ongeveer een indruk geven van hoe het gaat worden denk ik

hier een stukje straat met postel asfalt


dit zijn voorbeelden van verschillende andere mensen die er ook mee bezig zijn maar Jean  zal wel zo zijn eigen stempel daar op drukken
bij mij waren de stenen nog te groot en dus vanaf september kan ik me daar terug op gaan toe leggen om deze kleiner te gaan maken
en ik moet er echt heeeeeeeeeeeeeel veel gaan doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Citaat van: raf op 12 juli 2014, 08:56:59 AM
... dit zal zo wel ongeveer een indruk geven van hoe het gaat worden denk ik ...
Dat durf ik niet beloven !
Je toont wel knappe realisaties, hé  :o

Citaat van: raf op 12 juli 2014, 08:56:59 AM
... maar Jean  zal wel zo zijn eigen stempel daar op drukken...
Letterlijk genomen: inderdaad  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

38.000 keer!

Allez, Jean, is 't nog niet klaar?  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Ale hup Jean, slapen doe je maar als het klaar is  ;D ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 12 juli 2014, 11:28:07 AM
Ale hup Jean, slapen doe je maar als het klaar is  ;D ;D

Ik heb ooit voor een baas gewerkt die nooit genoeg had,en als je tegen hem zei "ik moet vannacht toch een paar uur slapen"of "ik moet eens wat rusten" dan antwoordde hij;
Slapen moest je gedaan hebben als je klein waart,en rusten kan je als je dood bent! :o ???

;)

Steam.N

Mmmhhhhh ,,, toch af en toe een slaapje doen  ;)
Eén keertje de nefaste gevolgen van slaapgebrek mogen ervaren ... Liefst geen herhaling, dank u ...

@Luc: nog niet gedaan, neen.  Nog 35.500 te gaan.
Vandaag geraakt het niet af, want drukjes met andere dingen bezig ...
Maar wanhoop niet ... ze komen er allemaal ...

Wél een nieuw etsproces gestart, in een ververst etsbadje ...
En hopelijk nog enkele extra, vóór de dag voorbij is  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Fotootkes zijn altijd leuk  ;) ;D

doomslu

Citaat van: milocomarty op 12 juli 2014, 13:22:54 PM
Fotootkes zijn altijd leuk  ;) ;D
Van de Jean die slaapt? Neen, liever niet...  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

 ;D ;D ;D
Je weet niet wat je mist ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#3520
Niet dat het veel zegt ... maar omdat het zo vriendelijk gevraagd werd  ;)
Begin van de drukwerken ...



Kasseitjes zijn groter dan 1/160, want dan zijn ze te klein om gezien te worden (en voor mij om de volgende kassie goed aan te laten sluiten).
Bovendien had ik geen penseeltje dat klein genoeg was, om een kleinere stempel te maken.
Met wat ik nú doe, zou toch een indruk van kasseibaantje moeten lukken,

Deze sectie is ondertussen volgedrukt.
Nu is het volhouden met de rest ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

#3521
Hoi Jean,
hoe ga je de stukken laten aansluiten ? Ik heb daar problemen mee gehad, na het schilderen bleek de plaat een beetje te trekken en heb ik nu een lelijke overgang. Het is wel een asfaltbaantje dus misschien dat het met klinkers wat beter te camoufleren is .

dit stukje bedoel ik dus.


Of heb jij een manier gevonden om dit weg te werken?

Steam.N

Nog geen flauw idee, Dirk ...  Je maakt me wat ongerust.
Heb je de stukken geschilderd nádat je ze gelijmd had op de module?
In mijn geval is er geen asfalt.
Dus dit wordt dubbel uitkijken !!!

Hie breed heb je het stuk tussen de sporen gemaakt?

Heb je al putty geprobeerd om die voegen dicht te krijgen?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

#3523
Citaat van: Steam.N op 12 juli 2014, 16:30:26 PM
Nog geen flauw idee, Dirk ...  Je maakt me wat ongerust.
Heb je de stukken geschilderd nádat je ze gelijmd had op de module?
In mijn geval is er geen asfalt.
Dus dit wordt dubbel uitkijken !!!

Hie breed heb je het stuk tussen de sporen gemaakt?

Heb je al putty geprobeerd om die voegen dicht te krijgen?

Wat een vragen !!
De stukken zijn eerst gelijmd en daarna geschilderd, nu moet ik wel zeggen dat het tussen stuk later is bijgevoegd, maar initieel sloot het allemaal mooi aan, door een foutje in het mengen van de kleur moest ik er nogmaals overgaan en toen is het misgelopen, na het drogen kreeg ik de spleten. Misschien heb ik teveel water gebruikt bij de verf of zo, het is ook zo dat het schuimkarton met de deegrol dunner is gemaakt omdat anders de asfalt weg te dik was, misschien ligt daar de oorzaak, dat het schuimkarton is beginnen te zwellen door het vocht van het schilderen.

Het stukje tussen de sporen is 7mm, 3mm schuimkarton dat een beetje geschuurd is om de juiste hoogte te krijgen, ik heb langs beide zijden 1 mm speling gelaten en dat is genoeg om mijn materiaal te laten passeren.

Ik heb nog geen putty geprobeerd omdat ik een beetje schrik heb dat het resultaat nog slechter gaat zijn dan nu al is.

Nu denk ik dat het met de klinkers beter te camoufleren is dan met gladde asfalt.

Bij dit stukje is het dan weer beter gelukt en zijn de overgangen zeer klein, op de foto vallen ze nog op maar met het blote oog is het bijna niet te zien

Steam.N

Bedankt voor de info, Dirk.
Tussenstukje gaat bij mij een stuk dunner zijn, gezien ik Code40 sporen gebruikt heb.
Die speling van 1mm aan weerszijden ga ik ook gebruiken.  Testjes zullen moeten bevestigen dat die ok zijn.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }