Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Dus inderdaad onbruikbaar resultaat.
Verloren avond.

Deze avond eens uitzoeken wat er misloopt ...
Erg frustrerend ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

jammer dat het zo moest aflopen, deze avond hopelijk een geslaagde avond, Jean, alvast een leuke dag at the office ! ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Thanks, Peter.
Als er af en toe zo'n slechte avond tussen komt, waardeer je een goeie avond eens zo meer  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Citaat van: Steam.N op 04 juni 2014, 06:55:50 AM
Dus inderdaad onbruikbaar resultaat.
Verloren avond.

Deze avond eens uitzoeken wat er misloopt ...
Erg frustrerend ...

Jean toch niet onder de druk bezweken van mijn vragen???? ;D ;D ;D ;D
Maar inderdaad een mindere avond maakt de geslaagde avonden nog beter.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Citaat van: Michael op 04 juni 2014, 07:29:43 AM
... toch niet onder de druk bezweken van mijn vragen???? ...
Nee nee.  Wees gerust.  ;)
Er moet iets in de ets-omgeving veranderd zijn, en ik weet niet wat ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#3170
Ik heb het verhaal van je vorige "bewolkte" plaatje nog eens gelezen:

Citaat van: Steam.N op 31 mei 2014, 13:28:40 PMontwikkelen ging prima, maar na een tiental minuutjes etsen, viel het op dat het plaatje "bewolkt" was (wolkjes waar het etsen niet van start ging).



Neen, geen vingerafdrukken (toch niet de mijne, want daar let ik erg goed voor op).
Uiteindelijk spoelbakje vervangen door proper water ...

Zelf spoel ik mijn plaatjes na het ontwikkelen en etsen (krachtig) af onder stromend water
Dus geen onderdompelen in proper water, ook de kracht van het water werkt mee
Na het ontwikkelen gebruik ik ook mijn vingers om samen met dat stromend water de natronloog (zachtjes) weg te wrijven

Natronloog/natriumhydroxide/keukenontstopper is immers een beetje "vettig", het kleeft aan materialen
Ik vermoed dat er hier en daar een film van dat spul aan je plaatje is blijven hangen, en dat die het etsmiddel blokkeert

Andere opties zijn onvoldoende ontwikkelen, slijtage van je UV-lampen, ...
Maar mijn vermoeden gaat toch vooral naar het afspoelen na het ontwikkelen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Dat die keukenontstopper een filmpje achterlaat, en daardoor het etsproces blokkeert, lijkt me heel waarschijnlijk.
Dus eerst oplossing zoeken voor het deftig afspoelen ...
(en natuurlijk het vacuumpompje terug in orde brengen ...)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

@ Jean N.,
uw vraag  # 3156:    www.auhagen.de            "Stad & Land"

Stadshuizen "Schmidtstrasse" , neo-clas. gevels met o.a. afgeplatte-driehoeken boven de vensters. ( "Schmidt" was trouwens de oorspronkelijke fabrikant, dacht 'k)
Bij   Auhagen.de   teruggevonden in H0, maar blijkbaar   niet   in N.

In uw N-schaal misschien wel andere bruikbare/aanpasbare dingetjes: o.a. ramen & deuren, baksteentjes, e.a.

Steam.N

Dank je wel, Herwig.
Die gevels eens bekeken: passen niet echt in mijn huidig project, maar je weet nooit, voor later ...

Ondertussen werkt mijn vacuumpompje terug.
Inderdaad een gebroken verbinding aan de schakelaar.
Hopelijk houdt de herstelling tot na October: dan herwerk ik dat etstoestel eens ten gronde.
Nu nog eens uitzoeken hoe ik die bewolkte etsplaatjes kan vermijden.
Eerste stap is een handige en grondige afspoelling verzorgen ná het ontwikkelbad: een goed sproeiertje op de kop tikken ...
(zal nog eens zo'n instanet-flesje kopen met sproeikop ...)
Dus nog wachten met etsen ...

Gezien ik even vast zit met de driewoonst (verlichtingsbakjes en etswerk moeten af zijn, alvorens ik het dak afwerk), start ik met het volgende geveltje.
Kleiner dan de driewoonst, eenvoudiger dan de "smalle" gevel (sorry, Gunter  ::)  Als ik de straatnummers had, kon ik daarmee verwijzen ... )
Het is al laat op de avond, dus snel aan de slag met de bepaling van de afmetingen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#3174
Eerste fase van het nieuwe gebouw: basisplaat nagenoeg klaar:



Zoals gewoonlijk, in het begin: weinig zeggend ...
Deze witte gevel contrasteert sterk tov de baksteengevels van de twee vorige gebouwen.
Heb lang getwijfeld of ik het zou bouwen ... maar het stónd er, en als ik het geheel historisch wat correct wil houden ...

Het gebouw staat er nog, maar onherkenbaar: gelijkvloers lijkt een bedrijfspand te zijn, eerste verdieping heeft nog steeds de drie ramen, maar heeft een baksteen laag gekregen.
Mijn enige bron van informatie is een postkaart, waar de gevel erg schuintjes en korrelig te zien is.
Benieuwd of er iets deftigs van kan gemaakt worden.

De daaropvolgende gevel, anderzijds, wordt alweer een baksteengevel met tierlantijntjes ...
Een mengeling van knutselplezier en gesakker  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Niks mis met wat contrast. In de realiteit zien steden er nooit zo harmonieus uit als de 'grote merken' ons willen doen geloven.
Ooit zei een (nu ja, Hollandse) architect geloof ik dat België het lelijkste land ter wereld was...

Steam.N

Marc, de twijfel kwam niet van het contrast met de andere gevels, maar de gevel zégt me op dit ogenblik niet zo veel.
De andere gevels hadden iets wat me aantrok.

Maar als ik met dit gebouw iets verder sta, zal de binding wel komen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Avondje allerhande:
- Gerolf heeft me uit de brand geholpen door de ontbrekende ramen te etsen (gezien nog wat moet geprutst worden aan mijn eigen etstoestel)
- die ramen en deuren geschilderd en geplaatst: de gordijnen moeten nog opgehangen worden
- Wat verder gewerkt aan de nieuwe gevel (maar geen grote vorderingen)

Ik kijk uit naar komend weekend, om alweer een hele stap vooruit te zetten.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Man, man,

Ik heb al een tijdje niet meer gevolgd hier, maar wat een realisaties!  Om duimen en vingers af te likken!  Ik kijk uit naar het vervolg en....  het Modelspoorexpo.

Herwig

 #  3177:    "ik kijk uit naar komend weekend" ...
't Wordt tropisch, naar verluidt.
Toch maar géén N-geveltjes, op de terrastafel, te lang in de zon laten liggen, misschien.
Zo heb 'k ooit een Airfix-RAF-bommenwerper gehad met, erg exclusief,   "hangende vleugeltjes" .. . Zoals een roofvogel die met z'n vleugels z'n net gevangen prooi afschermt.