Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Inderdaad Dirk.  Die naam is in dit draadje al ettelijke keren gevallen ...
Sporen lagen niet zoals het moest, dus geen keuze: uitgebroken ...
Op dit ogenblik liggen enkele nieuwe sporen te drogen ... morgen wachten dwarsliggers en soldeerwerk ...

Ondertussen al ander Echternach stoorders ontdekt ...
Ik troost me even met het verder schilderen van bakstenen.
Niet echt begeesterend, maar ik moet even doorbijten  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2461
Er wordt in deze processie alweer een stapje vooruit gezet:
Dat wegbreken van de sporen was niet voor niets, natuurlijk:



Van in het begin was de kruising voorzien.
Alleen, om de bocht naar het station mooi te leggen, heb ik zuivere sporen gebruikt, en als alles goed vast zat, de sectie gezaagd.

Het was een risico, om achteraf de kruising te bouwen (zelfs niet ter plaatse, maar in Mortsel  ::) ::) ::)  (thanks, Gerolf  ;) ))
Foto getrokken in vogelperspectief, ingelezen in CorelDraw, correct verschaald, en het resultaat ge-emailed.

Veel postkaarten geanalyseerd, ivm die kruisende sporen:
inderdaad, op de beschikbare postkaarten waar de kruising van Turnhout te zien is, zie je duidelijk de onderbrekingen van de tramsporen, maar de treinsporen lopen door.  Onbegrijpelijk ...
We hebben echter tóch maar voor een vlotte doorgang geopteerd, en beide sporen onderbroken  ;)

Erg tevreden over het bouwsel, heb ik na veel passen de sporen aan de zuidkant op lengte gezaagd, dwarsliggers bevestigd, en boeltje met vijzen vastgezet.
Nu werk ik de noorderkant van de kruising af:



Nog een aantal dwarsliggers plaatsen, goed passen, sporen afkorten, en boeltje terug lijmen in de kurk ...
De kruising loopt mooi in de bocht.  Gelukkig.  :)
Mochten toch correcties vereist zijn, kan ik die nog gemakkelijk doorvoeren, gezien de sporen nog niet verlijmd zijn.

Eens dit werkje gedaan is, keer ik terug naar de goederenloods.
De dagen tikken af, en de maand zit al over de helft ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Ja jong! Zo'n verandering. Maar wel goed geslaagd! ;) Ook altijd leuk als er een samenwerking is tussen forumleden. ;D
Ga maar vlug naar u goederenloods én vooral aan uw  station van turnhout
Ik ben al blij dat je terug je loods opneemt maar ik (én ik denk de rest ook?) zit vooral te wachten op uw stationneke.

Succes Jean en hope dat je op tijd bent voor de msm expo.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Knap stuk!  Ik kom direct eens kijken :)  ;)

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirkh

#2464
Ik moet nog 213 dagen en 15 u geduld hebben om al dat mooi te kunnen bekijken :P

Steam.N

'k Wist niet dat ik nog zoveel dagen had  ;D

Voila.  Plaatsing achter de rug.
Boekbinderslijm er op/rond/onder.
Goed laten drogen.

Goederenloods terug voor mijn neus.
Die bakstenen beginnen te korten ...  gelukkig ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

En nu een tram over die sporen laten denderen :o 8)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Tweede lange gevel is klaa, wat schilderwerk betreft.
Uiteindelijk een productieve dag.  Tof.

Trammetje laten rijden? 
Eerst het serieuze werk.
Wie weet, later ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Mijn etstoestel was toe aan een dringende herstelling:
-  etsbakje was erg bol gaan staan, toen mijn verwarmingselement kuren kreeg.
   Dus met strijkijzer de boel terug aan het rechten ...
- Etspomp was stuk:  aandrijfas brak regelmatig af.
   Dus nieuw pompje ligt klaar.  Nu nog monteren en electrische verbindingen maken

Plan is om tegen het weekend klaar te staan, om de onderdelen te kunnen etsen voor de goederenloods:
- de raamindelingen
- de daksteunen moet ik herdoen:  bij een controle, eerder deze week,  bleek dat de bovenkant van de steun niet in lijn was met het dak.
- de roosters voor de kerderramen
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Citaat van: Steam.N op 20 maart 2014, 18:51:47 PM
...de roosters voor de kerderramen...

Bouwden ze in Turnhout hun kerkers om tot normale kelders?   :) :) :)   ;)
Groetjes, Peter


Steam.N

LLLLLLLLLLL ..., Peter  ;)  KELDERS
Mij tablet had weer kuren, en ik had niet herlezen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

#2471
Citaat van: Steam.N op 20 maart 2014, 19:04:30 PM
LLLLLLLLLLL ..., Peter  ;)  KELDERS
Mij tablet had weer kuren, en ik had niet herlezen  ;)
Ik heb ook een nieuwe tablet...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Niet krassen aub, krijg ik rillingen van ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

PeterC

Citaat van: doomslu op 20 maart 2014, 20:19:22 PM
Ik heb ook een nieuwe tablet...

Past wel beter in de tijdgeest van Jean's project  :) :) :)
Groetjes, Peter


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }