Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Dirkh

Weeral een prachtig werkje afgeleverd. Je wordt nog een expert in die boogjes Jean. Deze vindt ik echt wel geslaagd.

Steam.N

#1816
Citaat van: Paulogic op 09 januari 2014, 10:44:33 AM
Ik zou toch meer dan één suikerklontje nodig hebben (in mijn koffie) om hier de moed voor te hebben...

Paul, best geen koffie drinken, als je hiermee bezig bent ;-)

Citaat van: Paulogic op 09 januari 2014, 10:44:33 AM
Bouwfirma JD, uw partner in N bouw.  ;)

Wel wachten tot ná october 2014 ;-)

@Peter en Dirk:  thanks voor de complimenten.
Die boogjes:  stilaan begint het te lukken, vooral als de muur nog nog plat op het werkblad kan gelegd worden.
Toch maar goed dat het lukt.



[Edit:]  quote-tags hierboven juist gezet  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Ben een beetje onbesuisd geweest bij het uittekenen van de achterkant van het gebouw: 24 ramen en deuren, dus 24 boogjes ...
Had het beter wat soberder ontworpen ...

Even doorbijten maar  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Jaja, Evan.  Lach me maar even uit  :o
Ik heb het natuurlijk aan mezelf  ;)

Alle ramen en deuren zijn uitgesneden ...
Tijd om wat rust te nemen.
Morgen begint het boogjes leggen.
En het etspompje opnieuw oplappen (anders kan ik de raampjes en deuren niet etsen).

Oh ja, Evan: ik heb beslist om in dít huizenrijtje NIET alle ramen een lichtbakje te geven ...   ;D ;D ;D)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

Citaat van: Steam.N op 09 januari 2014, 23:28:10 PM
Oh ja, Evan: ik heb beslist om in dít huizenrijtje NIET alle ramen een lichtbakje te geven ...   ;D ;D ;D)

Allez Jean... zo kennen we u niet he... ;) ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Citaat van: Paulogic op 10 januari 2014, 11:30:45 AM
Citaat van: Steam.N op 09 januari 2014, 23:28:10 PM
Oh ja, Evan: ik heb beslist om in dít huizenrijtje NIET alle ramen een lichtbakje te geven ...   ;D ;D ;D)

Allez Jean... zo kennen we u niet he... ;) ;D ;D

Full of surprices, hé  ;D ;D ;D
je moet maar denken: arme en vermoeide menskes in dat huizeke, dus vroeg het beddeke in ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1822
Kogel is door de kerk: ik maak een andere achtergevel ...



De gevel past niet bij deze gebouwenrij.
Maar ik hou die wel opzij voor een andere gelegenheid.
De zijgevels moeten er ook af. 
Hopelijk lukt het zonder de voorgevel te verprutsen.   :-\

En dan terug bouwen.  Heb wat zitten googlen, vandaag, en heb enkele ideetjes.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Dat is spijtig! De moed niet opgeven he Jean!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Peter

Ziet er anders toch niet mis uit.
Gelukkig dat je hem nog voor iets anders kan gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Da's zeuren he, niet toegelaten volgens het reglement....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

mdvholland

Citaat van: Steam.N op 09 januari 2014, 23:28:10 PM
Alle ramen en deuren zijn uitgesneden ...
Tijd om wat rust te nemen.
Morgen begint het boogjes leggen.

Hallo Jean, ik volg met plezier en bewondering je vorderingen en realisaties. Mag ik vragen, die boogjes snijd je zo mooi uit, heb je daarvoor een foefje / werktuigje, of heb je gewoon zo'n vaste hand en loepzuivere blik?  :)

groet,
Matthijs

Steam.N

#1827
Citaat van: mdvholland op 10 januari 2014, 20:04:15 PM
... die boogjes snijd je zo mooi uit, heb je daarvoor een foefje / werktuigje, of heb je gewoon zo'n vaste hand en loepzuivere blik?  ...

Matthijs,  geen foefje of werktuigje.  Alles met losse hand.
Die loepzuivere blik is er niet  ;)  Het is continu corrigeren, in flinterdunne schijfjes.
Maximale hoogte van het boogje (1.5 baksteenhoogtes) en symmetrie in het oog houden.  Boogje horizontaal in het midden van de raambreedte.

Op de laatste foto zie je dat het strookje waar de kopse bakstenen moeten komen, reeds uitgesneden is.
Dat doe ik in tweede instantie, nadat de eigenlijke raamopening uitgesneden is.

Het is dus geen toverwerk, geen foefje, geen werktuig (behalve een nieuw excelmesje om fijn te kunnen werken)

Ik heb er zo lang mee gesukkeld ... en nu vloeit het redelijk gemakkelijk uit de hand.
Ik denk dat het wat met het koppeke te maken heeft  ::)


Citaat van: conducteur op 10 januari 2014, 19:43:28 PM
Da's zeuren he, niet toegelaten volgens het reglement....

Wat ben ik aan het zeuren, Rian?
Nieuw muurtje?  Of geen lichtbakjes?
Maar ik doe mijn best, en probeer een beter (lees realistischer) muurtje te maken  ;D
En in mijn reglement staat:  foefelen mag, tot de 17de october 2014.
Daarna moet ik er met mijn handjes afblijven ...


Peter, Cedric: niet treuren.
Het is geen ramp.  Dus geen moed verloren.  Alleen wat stukken Slater plaat ... en tijd ... (waar ik al zoveel te weinig van heb ... )
Mijn correcties aan het stationsgebouw waren indertijd stukken drastischer en riskanter  :o
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Ik heb bewondering voor je streven naar perfectie Jean!
Komt de achtergevel in het zicht of komt ie echt aan de achterkant, dus niet te zien in de scenery?

grt Piet.

Steam.N

Piet,  die drang tot perfectie is eerder een nadeel dan een voordeel:
ik steek tijd in dingen die niemand gaat zien, dingen die niet opvallen ...

Of het muurtje waaraan ik nú werk volop in 't zicht komt, weet ik volgende week, als ik mijn layout bevries.
Waarschijnlijk zie je die wél, dus ik probeer er het beste van te maken  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }