Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Dirky

juist, dat bedoel ik: ze KUNNEN krullen maar doen het niet.

Ik vrees eerder dat eenzijdig verzegelen met lak het opkrullen in de hand zal werken.

modèlisme

Jean,
Ik heb nog ongeveer 20 liter etsvloeistof staan ( ongebruikt ), als je wil mag je dit komen halen.
Groetjes,
Paul.
 

Steam.N

Ha, Paul,  vriendelijk dat je dat voorstelt !
Maar het is het etspompje dat stuk is (die zorgt voor een goeie circulatie van de vloeistof)  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Eerste werkdag van 2014 zit er op!
Nu snel naar huis, boterhammeke eten, en aan de slag  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modeltreinbart

Jean , je werk is prachtig . Is dit ook voor deelname aan de minibaantjes wedstrijd ?
Zo ja vrees ik dat ik een geduchte tegenstander heb . Tuurlijk blijven we allemaal collega modelbouwers en is er eigenlijk nooit sprake van concurentie.
Alvast een leuk modelbouwjaar gewenst.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Steam.N

#1760
Bart,  ik ben inderdaad ingeschreven op de minibaantjes wedstrijd.
Maar de definitieve layout is nog niet volledig bepaald.
Dus wat wordt opgenomen en wat niet, kan ik nog niet zeggen  ;)
En of ik alles kan afwerken of niet is een nog grotere vraag  :o

Ik doe vooral mee, om mezelf eens te verplichten iets af te maken waaraan ik begin.
Het is de eerste keer dat ik een baantje bouw.
Dus erg spannend, vooral erg leuk.
Ik kijk uit naar die dagen wanneer we samen in Leuven staan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 02 januari 2014, 17:44:24 PM

Ik kijk uit naar die dagen wanneer we samen in Leuven staan.


Jean, moest ik je niet beter kennen dan zou ik toch   :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ maar ongetwijfeld geef je te kennen dat je naar de volgende MSM beurs uitkijkt en de talrijke andere baantjes !  ;D ;D

Om van jou te winnen zul je met goede papieren moeten afkomen, maar ja deelnemen is belangrijker dan winnen, hoewel winnen ook wel leuk lijkt, stel je voor dat je wint en een spoor I locwint moet je alles nog eens overdoen alleen iet groter  ;D ;D ;D


groeten Peter ;)


Steam.N

Peter, ik had het over STAAN, niet ZITTEN, hé ?  ;D ;D ;D

Deelnemen is voor mij belangrijkst, alhoewel dat ik noet onnozel moet doen:
Tof als ik in de eerste helft geraakt, fantastisch als ik in de top drie zit, en winnen (wat erg onwaarschijnlijk is), is super.
Denk eraan: nóót een baantje gemaakt.  En dat is wat meer dan gebouwtjes ineen steken.

Het tofste is op dit ogenblik staan tegenover een muur van onmogelijkheid: véél te véél in véél te weinig tijd (te laat begonnen, zeker)
Planningske maken, en er volop tegenaan gaan ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Mengelmoes van acties, deze avond:

- onderstel voor de zichtbare minibaan-module steekt ineen.  Lijkt goed stevig.
  (Komende dagen het onderstel voor het onzichtbare stuk, en als die goed aaneenhangen kan ik eens wat bouwseltjes een plaatsje geven,
   en zien hoe het overkomt, hoe sporen best gaan liggen, ...)

- het etspompje opnieuw hersteld.  Aandrijfasje goed verstevigd. 
  Hopelijk houdt die het, als ik die morgenavond in gang zet voor een etscyclus voor wat kleine Monarque-rommel  ;)

- Aan Monarque zélf gesleuteld:  één van de schouwen staat nu te pronken,
  Was een leuke oefening, want er zaten aan de basis geen rechte kanten aan.

- De binnenkanten van de dakgoten een basiskleurtje gegeven.
  Benieuwd of het goed komt, als ik alle (?) Nouallier-stapjes doorlopen heb...

- Zit nu te prutsen aan de dakgoot voor de knik in het dak.
  Stukjes dakgoot hebben deze avond zo hun eigen zinnetje ...  Ze zijn wel niet erg groot, maar tóch ...
  Maar plooien zullen ze, en liggen waar ík het wil ... (hoop ik dan stilletjes  ;D )

Ik zal mijn gedachten wat verzetten met de tweede schouw te bouwen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Vergeet geen foto, hé - want dat is al 23 reacties geleden ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#1765
Gerolf, ik ben even gaan natellen, en het klopt ...
Dus even uit de mouw geschud:  enkele toekomstige Monarque-aanhangseltjes :



Let wel: het voorwerp linksboven is onbewerkt, en heeft zijn plaats in Monarque nog niet gevonden  ;D
Maar het laat de hoop niet zakken.
Ik vermoed dat het zijn koppeke zal blijven opsteken, tot het écht zijn plaatske gevonden/gekregen heeft ...

Schouwtje is nog ongerept: hoeken moeten bijgewerkt worden, kleurtjes moeten nog aangebracht, moet nog op lengte gebracht worden  ;D

Daaronder een dakgoot, ook ongeschilderd.
Het heeft me wat moeite gekost, om die drie stukjes bij mekaar te krijgen/houden, maar ze hebben de duimen moeten leggen !


Wat ernstiger, en om terug te komen op enkele reacties van gisteren: 
Het dak heeft wat afgezien, tijdens schilder- en meetwerken ...

]

Enkele leien zijn gaan vliegen ... 
In het echt valt het niet erg op, maar ik riskeer straks met een half dak te zitten ...
Daarom mijn idee om een matte lak te spuiten ... maar volg Dirk ook in zijn vrees dat dit nét het vervormen in de hand gaat werken ...
Ik zal eens in mijn archieven duiken, en zien wat ik indertijd gedaan heb, om het dakje van mijn vijf-vlakkig torentje van het stationsgebouw te beschermen ... 
Verlengde witte lijm?  Tamiya? Vernis gepenseeld? ...  ik weet niet meer wat ik toen gedaan heb, maar het heeft toen geholpen ...

De schouw heeft nog dringend loodslabben nodig. 
Werkje staat op de Monarque-ToDo lijst (ééntje van de vele lijstjes ...)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Opletten voor je gezondheid, Jean, met zoveel suiker...  ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Martin Welberg

Volgens mij moet dat wel goed gaan matte lak spuiten, de andere zijde is toch vol verlijmd ? Eenzijdig spuiten gaat idd krullen maar niet als de andere zijde ook een behandeling heeft gehad...en het is toch gewoon matte verf, niet te nat laagje op laagje..

Gerolf

Mooie foto's, Jean  8)  ;D  ;)
Mij lijkt er ook niet zoveel risico als je er een laagje matte vernis op spuit.
Wel opletten voor je glas, hé !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Het probleem (dat ik heb) met matte vernis, is dat het nooit zo mat is als het oorspronkelijk materiaal. Probeer het eerst eens op een teststukje, want ik ben persoonlijk niet 100% tevreden over het effect van matte vernis. Mogelijk dat ik vernis van mindere kwaliteit heb gebruikt, maar ik geef het maar mee als waarschuwing: test eerst even op iets anders.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)