Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Kautenbach

haha, dat het snel een mooi voorjaar mag worden ;D

Thanxs!

wel oppassen voor t uitlopen vd brandnetels en het opzichtige gedrag van enige heren op en perronnetje... 8) 8) 8)

Herwig

Uw Wuelzerdeng met dé Wuelzerbeech in MSM, hier en nu, smakelijk bij m'n middagkoffie.

Aan Wim voor zijn uiterst sfeervol Letzeburgisch H0-werkstuk:   ook driedubbel proficiat.
En deugddoende tentoonstellingen toegewenst.

De chique foto's geven meteen goesting om nog's naar Reuland  (nabij 't drielandenpunt, aan de Our en het ex-lijntje 47)  te rijden... .

Kautenbach

he, dat ken ik niet lijn 47... oeps 8) ??? 8)

is dat Frankrijk , Belgie, Luxemburg? da's wel heeel intressant natuurlijk ;D

oebr


bron=  hikr.org

Daar is nog behoorlijk veel van terug te vinden Wim, dit lijkt me wel het meest spectaculaire deel van Lijn 47 ter hoogte van Huldingen.
Je verwacht zoiets in Parijs, niet meteen in een donker bos. Spooky  :-X
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Wow, prachtig zicht !
Beetje spooky inderdaad.  Volop sfeer ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Het wordt hier een dillema,
Ga ik verder bouwen aan mijn baan, naar ontrax om al dat mooi te gaan bekijken of ga ik wachten tot het baantje in Leuven te zien is.

Frank_N

Blijkbaar als fiets/wandelpad toch goed onderhouden :-\ ???
Groet van Frank

Herwig

aan Wim,
Het dorp Burg Reuland (mét burcht) ligt nabij het drielandenpunt België, Duitsland, Luxemburg.  Reuland is de fusiegemeente. Er staat daar dan ook in de buurt een  "Europa-Denkmal".

Lijntje 47 wàs een oost-west (dwars)verbinding van de Vennbahn. Na decennia verloedering is het spoortraject sinds enkele jaren een fraai Ravel-fietspad, inclusief terug geopende tunnels & bruggen. Het Groot-Pruisische bakstenen stationnetje-met-goederenloods van Reuland is nog in goede staat en privé-eigendom.
[ Hotel Val de l'Our, onderaan de spoorwegberm, is een aanrader ].

Kautenbach

ah, da's wel bekend, ik dacht al aan een lijntje richting Frankrijk 8)

gaat zo te zien om een goed onderhouden fietspad, helaas geen spoor, dan is dat toch een goed alternatief

Dirk, gewoon alledrie doen ;) altijd gezellig, en ff info over Frankrijk uitwisselen ;D

Kautenbach

Baan staat en wij zitten aan de bar, wie weet tot dit weekend ;D

doomslu

Citaat van: Kautenbach op 06 maart 2014, 22:04:04 PM
Baan staat en wij zitten aan de bar, wie weet tot dit weekend ;D
Het is beter zo dan omgekeerd.

Tot zaterdag/zondag!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Luc ben jij er ook?
Zo ja. Dan heb ik een reden om naar ON-Trax te gaan.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 07 maart 2014, 06:57:55 AM
Luc ben jij er ook?
Zo ja. Dan heb ik een reden om naar ON-Trax te gaan.  8)
Enkel op zondag zal ik er zijn, en ook morgen tegen sluitingstijd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

" aan de bar zitten tot (en met) het weekend "   ?   Rare tentoonstelling.
Toch wens 'k jullie een ruim, geïnteresseerd publiek en dus deugddoend voor de modelbouwer(s).