van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Kautenbach

ha Pol,

Echt in Leuven mn polootje hard aan trekken!! ik heb alweer veel te veel leuke mensen gemist die ik graag ff had willen spreken :(

gelukkig daarentegen wel heeeeeel veel mensen gesproken dus top, en Steef, grandioos om jullie te leren kennen.... mooie baan, nog leukere mensen zijn jullie, en attent, spullen zelf ingeladen, en dan.. de rest helpen,  ;)

we spreken elkaar in Leuven of bij een volgen project ergens wel weer ;D

nu verder verbeteren van de automatische aansturing, verlichting, de rok vd baan ect ect, nog 7 maandjes zo ongeveer ;D

Martin Welberg

Bel of mail effe voor de fries Wim...

einte

Hallo,

Ik heb genoten van je mooie baan,in Utrecht, en bedankt voor je tips.
Vond het leuk je even te spreken.

Gr Einte
Groeten van Einte

Modelspoorblog

D_Loc

Ik heb nog een filmpje (klik) gemaakt op On traXS! van de 5523 met M2-rijtuigen in Wolzerdange.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

SuSke

Mooi filmke, zeker die vanuit de cabine.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Frank_N

Groet van Frank

Rangeerduivel

Mooi,
en eindelijk eens iemand die zijn treinen laat rondrijden aan een relatieve snelheid en ze niet laat rondvliegen als kinderspeelgoed! 8)

;)

Stieven76

Mooi filmpje en een mooie baan  ;)

Kautenbach

Dirk, top film weer, daar wordt je vrolijk van als bouwer!! en je staat er zelf goed op, ik kiek ook ff om de hoek hahaha... constant toeterend, en iets te snel optrekkend. Is erg leuk om te zien, en als herinnering te blijven houden

Inmiddels met de laatste technische verbeteringen bezig. Net met een naai atelier de rok doorgesproken, komt klittenband in langs de gehele bovenzijde, en netjes omzoomd, wel zo handig, we zetten ze nu nog meet nietjes (zucht, Wim) vast.. van die klusjes die blijven liggen vaak..

Ook bezig met de aansturing van de baan, ik weet nog net het verschil tussen gelijkstroom en wissel stroom (de ene heeft geel/bruin draad en de ander groen, dus dat is niet moeilijk...) maar veel verder kom ik niet, en het valt in de praktijk, als je op een tentoonstelling staat, toch best tegen om gelijktijdig wissels en treinen te bedienen op een in 2 richtingen bereden baanvak, helemaal met Tillig wissels (hoe mooi ze ook zijn)
Nu dus gaat een hele goede kennis/vriend ism een klein bedrijfje uit de buurt een geheel automatisch aangestuurd schaduwstation ontwerpen, waarbij ook aan de voorkant automatisch trein kruizingen mogelijk zijn, althans, dat is de wens. Op die manier kan nog beter een rustig treinverloop in 2 richtingen worden nagebootst. Ook handig voor een volgend (Frans ???) project.

Als laatste zijn we aan het studeren over een goede fries, gecombineerd met goede verlichting. Zelf vond ik de kwaliteit van de verlichting boven Wolzerdange prima, zeker als je naar sommige LED verlichting kijkt (daar vaak erg donker, zeker op foto/video) maar het grote nadeel aan TL verlichting; het is zo lomp en zwaar. Ook hier gaan we het komende half jaar druk mee aan de slag. Een overweging is wel de TL buizen te handhaven, maar de bakken en de trafo's ect apart te houden, en kijken welke LED verlichting goed is, bijvoorbeeld de digitale demobaan van Karst Drenth.

enfin, genoeg te doen... tussendoor nog "even" een grotere schuur in de tuin, en een module pimpen van m vorige baan, met de bruggen bij Micheleau, en natuurlijk ook weer nadenken, en vooral.. starteen meet een nieuwe baan....

Stedahult

Wim, laat op elke baknaad een dubbele plooi (naar elkaar toekerende plooi)
naaien. Dan valt de stof veel beter. Net als bij onze rok. Zo heeft de mrs. het gedaan.
En uiteraard zit het geheel vast met klittenband.

Mvh. Steef

Kautenbach

hey Steef, en Mrs natuurlijk/vooral ;)

ziet er goed uit, nette rok, jullie hebben de rok bewust wat boven de vloer gehangen? ik dacht juist om de rok op de vloer te laten hangen, hoef ik het frame niet te schilderen.

Jullie hebben aan de voorkant de rok opgehangen, niet aan de onderkant? hebben jullie om de zoveel cm aan stuk klittenband op de modules, of ook doorlopend?

Stedahult

#642
Tegen de onderkant van de bakken zit een alu hoekprofiel geschroefd.
Daartegen zit haakband met zelfklevende laag geplakt. Op de rok zit
lusband genaaid. Klittenband.nl heeft het in alle kleuren. De rok is een
meter of 7 in totaal, het klittenband dus ook. Dat de rok een
cm of 7 van de vloer zit heeft ermee te maken dat je er met de neus van je
schoen onder kan. Zodat je niet op de zoom trapt. En ik heb alleen de
laatste 10 cm van de poten even gespoten met Ral 7016.
De stof is btw gordijnstof van de Kwantum. 5 euro de meter.

Owja, de mrs wil met alle soorten van genoegen je rok maken.
Mvh. Steef

Kautenbach


Owja, de mrs wil met alle soorten van genoegen je rok maken. >>  je mrs is goud waard ;D ;D ;D ;D

ik heb hier al iemand aan t werk, anders moeten kiloos stof jullie kant op, wel hartstikke bedankt voor het aanbod :-*

dat vrijhoeden is wel goed idee idd met opstaan, andere kant, als we n stretcher opstellen onder de baan, heb je minder privacy 8) 8) 8) 8)

Stedahult

Of je zorgt dat je voor een goederenwagen staat met je module... *kuch*
Mvh. Steef