Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Lauscha

Gestart door evan, 02 december 2011, 19:38:53 PM

evan

#150
Hoi,

Het is hier wat stil qua modelbouw, maar ik ben vandaag aan mn laatste dag studeren toe.  Ik heb morgen Examen "Bovenleiding" bij Infrabel en dan terug modelbouw.[:)]  Het was me wel druk de laatste tijd,  Werf diabolo combineren met opleidingsdagen en tussendoor blokken[B)]

Zaterdag staat de afwerking van Landesweit op hett programma en dan kan ik tussendoor ook aan Lauscha verder werken[:p]

Dus... TOT KORT[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Binco

#151
Jij ook nog blokken ?! [:D]
Je bent niet alleen hoor Evan [;)]

PS. je zal het wel ongelofelijk druk hebben, maar het is al lang geleden dat we je nog eens op de Mobov hebben gezien [:)]

Steam.N

#152
Evan, succes, morgen! Niet dat we twijfelen [;)]
Leuk dat je daarna terug ECHT aan de slag kunt [:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#153
Bedankt he [;)]

Wel wat zenuwachtig, maar we zien wel. Het is veel leerstof dat naast al het gewone werk bij Tucrail er bij kwam en dan nog ns op een sneltempo.[:)]

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#154
Succes morgen !

evan

#155
Bedankt voor de support!

Het examen is achter de rug en ik heb er een behoorlijk goed gevoel bij[:)]


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#156
citaat:
Geplaatst door Binco


PS. je zal het wel ongelofelijk druk hebben, maar het is al lang geleden dat we je nog eens op de Mobov hebben gezien [:)]



Ik weet het, maar ik geraak er maar niet...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#157
Het heeft weinig met Lauscha te maken, maar ik heb vandaag de uitslag gekregen van Infrabel...

74 op 75[8D] of 98,7%  Stevige cursus, stevig examen en stevige punten[:D]
Ik ben content.

Nu terug over Lauscha.

Ik heb de bestelling van de seinen afgezegd, maar ondertussen hierover verder opzoekwerk geleverd.

Destijds had ik 3 enkelvoudige seinen besteld van Saalbach.  Prachtige exemplaren, maar de types kwamen niet overeen met de situatie op de baan.  Ik moet namelijk ??n enkelvoudig sein hebben, 2 Dubbelarmige, een voorsein, 3 rangeerseine etc.  Dit zou me dan meer dan 1000 Euro gaan kosten.  NO WAY!

Na opzoekwerk en overwegingen heb ik besloten om lichtseinen te nemen omdat deze reeds vanaf 1951 er waren en dat zou de kostprijs ook drukken.  Na de rekening te maken vod ik het nog te duur[:(]
Dus... zelfbouw is de boodschap.  Ik laat de grootste stukken "laseren of snijden" en steek de boel zelf in elkaar.  More fun and less money...  Eens de resultaten er zijn, volgt er meer nieuws en beeldmateriaal.

Wat het seinhuis betreft... Zondag ga ik het halen bij Dirky[:p]

Ik ben benieuwd[:)]

Tot kort...[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

prulleman

#158
groot gelijk dat ge zelf aan de slag gaat. ik denk niet dat er ene fabrikant is die u kan kloppen[:)]

evan

#159
Amai dat weet ik nog niet, maar we gaan proberen er iets van te maken[:)].  Merci Prullejan[:D]

Vandaag was het deze vooravond redelijk weer om wat zaagwerk buiten te doen.  Dus direct na het thuiskomen er ingvlogen
Een tijd terug maakte Michiel de opmerking over de perron hoogte.  Ik had het perron geregeld op het comfort van mn "Preiserkes", maar de opmerking achtervolgde me[:D]

Dus de zaag er in.  Dat was natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar met wat denkwerk en rust is het me gelukt.

Hier de afgesneden stukken...

Het is toch handig om degelijk gereedschap te hebben.  Het perron is best fragiel, maar er is geen enkele schade[:)]

Er is een cm van de onderkant af waarmee de perronhoogte ten opzichte van de referentierail overeenkomt met 70cm in werkelijkheid.
Zo is er de gulden middenweg gevonden.


En dan is er de traktatie op een sfeerplaatje[8D]


En dan functietoets nr 5:[8D]


Groetjes[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

#160
I like F5!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

#161
Me too [;)] Maar die muizenissen mogen er ook zijn [:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

#162
Komt die stoom nu van die loc of van die vent... [}:)][}:)]
Of van u Evan ???[}:)][:D][:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

evan

#163
[:I][:I][:I]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#164
Ik heb even vergeleken met de vorige perronboorden (2 pagina's terug) en 't is inderdaad een fikse verbetering [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw