Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Lauscha

Gestart door evan, 02 december 2011, 19:38:53 PM

chef garde

#180
Misschien een domme vraag, maar waarvoor dient die cabine (met ruitenwissers), bovenaan op de tender?

PeterC

#181
citaat:
Geplaatst door chef garde

Misschien een domme vraag, maar waarvoor dient die cabine (met ruitenwissers), bovenaan op de tender?



Onderkomen voor de begeleider van de (goederen)trein.  Is hier al in enkele draadjes ter sprake gekomen.
...
Die BR50's...  Op die schaal... [:0][:0][:0]

Prachtig werk mannen!
Groetjes, Peter


Kees-Jan

#182
Gisteren heb ik live mogen aanschouwen en in het echt is het nog mooier dan op de foto's.

Mvg

Kees-Jan

evan

#183
@PeterC,

Bedankt[;)]  We doen voort...


Thx Kees-Jan[;)] Het was dan ook een gezellige avond.  Wat een Hobby!

Deze avond heb ik terug wat gepruld.

Zoals eerder te zien was, heb ik een bouwkit van Pola gekozen voor de overkapping.  Nu deze is te groot door de grotere schaal, maar daar heb ik dus een mouw aan gepast.


Een vergelijking...

Ik heb een stuk er tussen uit gehaald qua hoogte en de grotere basis onderaan de voet heb ik ook weg gesneden.  Deze originele voet valt wel net buiten beeld.

Het voorlopige resultaat.








De verf moet nog drogen, maar dat heeft deze nacht tijd genoeg.  Morgen scilder ik het dak.  Het dak sluit ook mooi aan rond de steunen van de keermuuren.  Hiervan volgen later fotos, na het bewerken van het dak.

Tot later[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

martintje

#184
doe maar rustig aan jeh, je hebt nog een jaar [:)]
heb nog steeds niet bedacht hoe ik het thuis ga vertellen dat ik dat ook wil [:)]
Mvg Marty

René

#185
citaat:
Geplaatst door martintje

doe maar rustig aan jeh, je hebt nog een jaar [:)]
heb nog steeds niet bedacht hoe ik het thuis ga vertellen dat ik dat ook wil [:)]



Bestellen, laten bezorgen en dan vinden ze het thuis ook heel mooi als ze het in het echie zien.
Niks uit te leggen dus (en ook niet over de prijs lullen).
Zien is geloven.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Gerolf

#186
Dat ziet er weeral knap uit, Evan [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

#187
hoi Martin,

Gewoon een foto laten zien van een hele woonkamer vol,[:0] en dan zeggen dat dat onzin is,[:(]

..je hoeft maar 1 wandje vol, beetje chocola[}:)], onderhandelen, 1/2 wand maar wel de langste, nieuwe schoenen voor haar samen shoppen[V], dan de kroeg in[:)] weten dat haat faforiete wijn klaarstaat[8)], toevallig, en dan zegt ze vast; prima, als jij maar plezier hebt![:D]

René

#188
Zeggen dat ze voor elk rondje dat je rijdt nieuwe schoenen of kleren mag kopen.
Weet zij veel dat je ook van A naar B kunt rijden.  [:D]
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

evan

#189
Bedankt voor de reacties[;)]

Ik zal rustig doorbouwen.  Bij afwerking nodigen we Marty en zijn vrouwtje uit voor een etentje.  Dan zal ze wel overtuigd zijn[:D][:I][:I]

Ondertussen een trapje "gemetst":



Ik vreesde dat door de perronoverkapping mn poort uit het zicht zou verdwijnen, maar dat valt goed mee...



Morgen staat weer een bouwdag "Mag het wat groter zijn" gepland.  Niet te hevig want ik moet Zaterdagnacht werken[|)]

Groeten en een prettig weekend!

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

#190
citaat:
Geplaatst door evan






Evan, ik ben al een hele tijd een stille volger; ik kan niet telkens blijven zeggen dat je werk van de bovenste plank is, maar nu toch een 'opmerking': je pilaren 'zweven' op je perron.  Je macrofoto 'overdrijft' natuurlijk.  Het is maar een hint [;)] ...    ...wetende dat je dat 'oplost' [;)]

[edit] gaatjes boren, pilaren verlengen en inmetselen?
Groetjes, Peter


ratje

#191
Eerst en vooral denk ik dat ik mijne dressoir ook ga veranderen en dan nog een Evan in huis halen [:p]

Peter: palen lijken in macro hard te zweven, maar als ik sommige palen zie staan op kassei dan denk ik dat het realisme wel klopt [:p]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

evan

#192
Hoi Peter,

Het is me ook al opgevallen.  De onbehandelde palen hadden een dopje onderaan om in de grond te steken.  Nu na de aanpassing waren deze dopjes weg en is mn perron nu eenmaal expres onregelmatig.

Als ik de ballast voor het perron aanbreng ga ik met lijm en stofzand de  palen onderaan opvoegen. (Grouting)  Dan zal dit beter zijn (hoop ik[:I])  Ze kleven namelijk al muurvast op het perron...

Er zijn trouwens nog gaten van de originele palen op te vullen.

Goe gezien Peter![8D]

Ratje,  We weten wie we moeten overtuigen he[}:)][:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

#193
heeel heeeeeeeeeeeeel mooi gemaakt Evan, goeie sfeer

nu nog een schoenkast in model[;)]

wanneer komt je baan uit de kast? Mechelen dit najaar?

ratje

#194
inderdaad maar vrees dat Shari ni rap overtuigd ga zijn, jammer want is nen lange muur [:D]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor