Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Lauscha

Gestart door evan, 02 december 2011, 19:38:53 PM

Michael

#135
Evan je blijft verbazen, waar eindigt dit? Machtig mooi, en die poort prachtig.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

#136
Ziet er weer goed uit Evan, persoonlijk ben ik de laatste tijd alleen wat minder van de spijker en schroefgaten, zelfs in schaal 1 vallen ze vaak in close-ups wat royaal uit. Aan de andere kant werkt het wel om de suggestie op te roepen op de 60cm / 2 foot kijk afstand...moeilijke materie soms..

evan

#137
Het is inderdaad een kwestie van overwegen, maar het oog wil inderdaad ook wat.  
Het is wel een heel oud poortje met grote schroeven he[:I][:)]

Bedankt voorde complimenten Micha?l en Martin[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ernst Jorissen

#138
Hallo Evan.

Het blijft indrukwekkend.
Heel mooi gedaan met de muren
Ik ga er van uit dat de muren zelfbouw is.
Zijn deze muren ook te koop.
Of zijn dat de muren waar we vorig jaar op Ontraxs over hebben gesproken.
Ik hoor het wel.
Ben benieuwd als het klaar is.

Groeten Ernst.
Ernst Jorissen
Spoor 1 MBSNederland

evan

#139
Hoi Ernst bedankt voor je interesse[;)]

De muren zijn gegoten in eigenbouw siliconen mallen door "Prulleman" waarvan hij eerst het origineel zelf heeft gemaakt.  Alle vormen en delen kunnen uit grotere platen gesneden en gezaagd worden om zo zelf constructies te maken zoals keermuren, bruggen enz.  
Het is wel puzzelen en knutselen met gips of sculptamold als montage middel.
Het schilderen is dan weer een andere uitdaging[:)]

Ik leg het je graag ns volledig uit bij de volgende gelegenheid...[;)]


Ondertussen niet erg veel gedaan.  Drukte op het werk en enkele privezaken van het leven naast de hobby[:D]

Maar wel wat Gepiep en Perrongeluk[?]

Gepiep...


Perron-geluk...


[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#140
Mooi mooi mooi ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

#141
Dat is dus 2x een muisscene op uw baan, toch ???[}:)][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

#142
lekker ding!

evan

#143
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Dat is dus 2x een muisscene op uw baan, toch ???[}:)][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]



Waarom wist ik op voorhand dat jij die opmeking ging maken?[}:)]

[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#144
Leuke foto's, Evan [8D] [^] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#145
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Dat is dus 2x een muisscene op uw baan, toch ???[}:)][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]



Dat kan ook niet anders als je de bijnaam Thomas Pips van Bambrugge hebt ! (als je begrijpt wat ik bedoel?) uitleg vind je hier onder de linkse tekening http://www.ecc-kruishoutem.be/buth_ENG.htm
Paul, ontving jij mijn mailtje ?

Groeten Peter

PS Evan, GOE BEZIG !

evan

#146
Geen muizenissen vandaag... of misschien toch?

Mn Brug geeft best een leuke sfeer, maar door de zeer beperkte diepte van de baan is het een donker gat.



Ik had van "Treinelektronica.nl" nog van die blokjes met 3 leds in verschillende kleuren.  Na wat proberen kwam ik tot de volgende oplossing.

Eerst heb ik de blokjes aan elkaar verbonden zonder de te lange stekkerverbinding.



Dan heb ik ze onzichtbaar gemonteerd achteraan boven de brug met volgende resultaat.



Er zit wel een licht kleurverschil op, maar bovenaan komen nog bomen die de "schaduw" neerwerpen op de rijweg.

Deze kleine ingreep geeft toch wel een andere zichtbare dimensie.[:)]

Hier nog een sfeerplaatje[8D][8D]



Wat hoger standpunt:



De bedoeling is dat er nog ??n of meerdere verlichtingen (schaal gebonden) tegen het plafond van de brug komen.  Ook moeten er nog andreas-kruizen ea details bijkomen.


Groetjes en tot later[;)]

PSDeze week staat de brug van "Landestein" of "De uitdaging" op het programma.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

#147
.....allemachtig, ik ga het spoorweg museum waarschuwen, verstop de kaas, muizenplaag, wel een geweldige plaag, en dan niet alleen de muizen, erg boeiende toietjuffrouw, die goed kan "borstelen"[:I] zo te zien, wow, super mooi gedaan Evan[:p]

Ernst Jorissen

#148
Hallo Evan.

Wat de verlichting betreft.
Van Viesmann zijn er mooie lampen voor HO.
Maar deze zijn heel goed te gebruiken voor verlichting in de tunnel.
En deze zijn van een let voorzien.
Heb ik ook al een paar keer gebruikt.
Deze zitten in de slakken kuil van de loods.

Groeten Ernst.

Homepage: [ http://www.mbsnederland.nl ].
Ernst Jorissen
Spoor 1 MBSNederland

evan

#149
citaat:
Geplaatst door Ernst Jorissen

Hallo Evan.

Wat de verlichting betreft.
Van Viesmann zijn er mooie lampen voor HO.
Maar deze zijn heel goed te gebruiken voor verlichting in de tunnel.
En deze zijn van een let voorzien.
Heb ik ook al een paar keer gebruikt.
Deze zitten in de slakken kuil van de loods.

Groeten Ernst.

Bedankt Ernst ik zoek het gelijk ns op[;)]

Homepage: [ http://www.mbsnederland.nl ].


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.