Nieuws:

Nu in MSM 260 RUBRIEKEN: Actiemodel 2024 | Club: 50 jaar MTD | Actualiteit grootbedrijf | Recensies

Hoofdmenu

Sprong in de diepte ...

Gestart door Steam.N, 06 november 2011, 22:00:46 PM

Steam.N

Mijn nieuwe plexi bakjes zijn bijna klaar:
- eentje waarvan de bodem pas gelijmd is
- eentje waar twee lekjes zijn.  Lijkt me gemakkelijk goed te krijgen, straks
- eentje picobello in orde.
De bakjes zijn van 4mm plexi.  Heel wat steviger dan die van 2.3mm, die ik eerder maakte.

Ondertussen ook CorelDraw ge?nstalleerd.  
Nu kan ik de geometrie van het messingstukje maken, dat in de kraan-cabine moet komen.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Weinig knutseltijd gehad, vandaag.  Toch ...

Lektest van de drie bakjes is geslaagd.  Hiermee is mijn etstoestel afgewerkt.
Ik kan aan de slag om het etsproces onder de knie te krijgen. Veel oefenen, denk ik.
Nu nog wachten op de nieuwzilver plaatjes, zodat ik de kraan terug onder handen kan nemen.

Ondertussen wat geworsteld met CorelDraw, om de negatieven klaar te maken.  Valt wat tegen.
Er is nog werk aan.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Verdraaid, nog altijd geen nieuwzilver plaatjes bij de post.
Wachten duurt lang ...

Ondertussen ga ik dan maar wat gebouwtjes in mekaar knutselen ...
Mijn collectie fotos en MSMs eens doornemen, en een ideetje opdoen ...
Voor de yard, of voor Seledocus ... we zien wel ...

Steam.N

Net berichtje gekregen dat de neusilber sheetjes vandaag verzonden zijn.
Dus dit weekend zou ik aan de slag moeten kunnen ! [:)][:)][:)]

PeterC

citaat:
Geplaatst door Steam.N

...Wachten duurt lang ...

Jean, modelbouwers zijn geduldige mensen [^][^][^]

Met de timer die je op je 'etsmachine' kan plaatsen zou je de tijd kunnen meten [;)] (straks PM!)
Groetjes, Peter

Steam.N

Ah, Peter, ik sta te popelen [:)]

Ondertussen gezocht naar een leuk bouwprojectje ...

Iets gevonden, eigenlijk beslist om toch wat te maken van iets dat al een tijdje in mijn hoofd speelde ...
Een bouwseltje dat goed past in Seledocus la Neuve, dat project dat wat in slaap gedommeld is, toen ik met de scrap yard van start ging ...

Een vingeroefening, om de tijd te doden tot mijn neusilber plaatjes geleverd worden (hopelijk nog v??r het weekend)

Ferre

Steam.N

citaat:
Geplaatst door Ferre
... misschien iets voor jou om de scrapyard uit te breiden ? ...

Ferre,  bedankt voor de link.  Is inderdaad iets waar ik iets mee aankan.
Eens zien of het lukt [;)]
Thanks !

[Edit:] Net gemist [:(]

Steam.N

Eindelijk!  De nieuwzilver plaatjes zijn binnen.
Deze avond van 't werk naar de post gekrost.  Net achter mij ging de deur toe.
Ne mens mag soms chance hebben [:)]

De negatieven voor de belichting van de plaatjes zijn nog niet rond.
Het gaat wel stilletjes vooruit.

En het vacuumzakje moet ik ook nog starten ...

Het wordt komende dagen wat balanceren tussen de verschillende jobbekes.
Ik ga namelijk mijn seinhuisje voor Sedelocus toch niet opzij zetten [;)]

PeterC

Jean,
Je hebt maar twee handen en ??n hoofd (gelukkig maar - anders zouden we veel te weinig tijd hebben om je vorderingen aandachtig te kunnen volgen [:D]) en je bent een man dus multitasken zit er niet in [:o)].
Geduld is zo een mooie gave [;)]

Hou je brievenbus in de gaten [;)]
Groetjes, Peter

Steam.N

Dank je voor het excuus [;)]
Onthouden, als 't vrouwke nog eens pusht voor wat werkjes [:D]

't Buske wordt met argus oogjes in het oog gehouden !
Den dag zal lang zijn ... [;)]

En nu aan de slag ...

Havoc

citaat:
De negatieven voor de belichting van de plaatjes zijn nog niet rond.

LOL. Als je nu eens daaraan gewerkt had ipv hier elke avond te komen zeggen dat die plaatjes er niet waren, dan had je ze nu kunnen belichten. En wij kunnen zien wat het wordt [:o)]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

LOL tja, ik ben er wel mee bezig geweest, maar het ging minder vlot dan wat plasticard aan mekaar plakken [;)]
Maar 't komt, 't komt ... [:I]

Nu eventjes nog leien aan het plaatsen.
Wat maakt het uit, dat alles nog niet klaar is?
Ik heb plezier met wat ik doe.  En dat is toch het belangrijkste?

En, als je het echt wil weten ... had wat last van drempelvrees.
Het is wat nieuws, software nieuw, vlotte niet direct, en mijn seinhuis lag naast de laptop ...
Dan pak je dat vast, en doe wat voort aan wat ie ietjes beter denkt te kunnen [;)]
Maar de lol is en blijft er.  Wees daar maar gerust over.

Havoc

citaat:
Wat maakt het uit, dat alles nog niet klaar is?

Niks, helemaal niks. Ik heb ook van die projecten die niet vooruitgaan. (omdat ik teveel achter mijn pc zit op dit en andere forums) Als je maar lol hebt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Steam.N
... had wat last van drempelvrees. Het is wat nieuws, software nieuw, vlotte niet direct, en mijn seinhuis lag naast de laptop ...
Zooo herkenbaar [:D] [:I]
@Havoc: ik kan getuigen dat hij er wel degelijk mee bezig is geweest. Nogal wat mailtjes [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw