Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Haventje in de vallei

Gestart door evan, 23 oktober 2011, 14:48:06 PM

Steam.N

Evan, gelukkig heeft een dag maar 24 uurtjes ...
Als ik het lijstje overloop van wat je vandaag gedaan hebt ... niet te geloven !   8)

De baan is en blijft een parel !
Laat ons weten in welk magazine je artikel verschijnt, hé  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

jesse

Hmmm knappe baan Evan!
Met de knappe locs er op hihi :D


TBCédric

Wow Evan, je hebt jezelf weer overtroffen!Op sommige foto's heb ik getwijfeld of het echt of model was.  :o

Plezier ons nog met wat extra foto's (als de baan verder af is?).
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

De detailbeelden van de HLE28 in zijn biotoop zijn geweldig! Het wat uitgezoemd beeld van het kopstation is ook formidabel. Maar... sta me toe om toch even een kritische noot te plaatsen. Persoonlijk vind ik het landschap een beetje inspiratieloos. Ik zie een massale brok rots, bezaait met die kleine kegelsparren. Het is een beetje een deja-vu van de Duitse jaren '80 banen. Ik had iets meer concrete invulling verwacht met weilanden, dicht bosgebied, akkers en veldwegen. Een herkendbaarder en associeerbaarder landschap.

Ik weet dat ik nu een hoop opmerkingen over me heen zal krijgen, maar het blijft wel mijn indruk van deze baan: machtig mooi in detail, maar een beetje ruw in het groot...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Goede middag,

Bedankt voor de reacties ;)

Michiel,

Het is een bestaande baan met een reeds bestaand sporenplan dat we deels hebben aangepast, maar niet heel het concept.  Waarom?  Dan moet je even de eerste post lezen van dit draadje.  Daar staat het verhaal vermeld en het gekozen thema.
Het sporenplan is soms wat compact en zijn we gedwongen van bepaalde delen landschap verticaler te gaan maken.

De bossen worden geconcentreerder met open vlaktes bovenop en voor de hoogspanningskabels, maar dat is voor de afwerking want anders kan je nergens meer steunen op de baan bij de werkzaamheden.  Bovendien zijn dat enorm veel bomen!

Er zitten behoorlijk wat vlakke delen in, maar nog lang niet alles is klaar.  De grote rotsformatie is 50 a 60 cm hoog en dat komt met een 50 meter overeen in werkelijkheid.  Dat zijn nu die typische formaties aan de Maas.

Ik ging op Google kijken om je een voorbeeld voor te schotelen en één van de eerste foto's dat ik zag was jouw rots-taart met de 2 madammen.  Verdere commentaar hoef ik dus niet meer te geven ::)

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Citaat van: evan op 20 mei 2014, 10:54:20 AM
Ik ging op Google kijken om je een voorbeeld voor te schotelen en één van de eerste foto's dat ik zag was jouw rots-taart met de 2 madammen.  Verdere commentaar hoef ik dus niet meer te geven ::)

;D ...en zo is de boomerang is meteen teruggewapperd naar afzender.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Je mag hem gerust terug blijven smijten ;) :D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Evan, je weet dat ik een fan ben van je werk, maar ook voorgaande foto's laten weer het niveau zien waarop jij modelbouw bedrijft.
Afgelopen winter heb ik veel foto's bestudeerd van rotsformaties langs de Maas, met het oog op mijn module baan lijn 154. De rotsformaties die je hier gemaakt hebt komen qua stijl en kleur heel erg dicht bij de werkelijkheid, eerst was ik de menig toegedaan dat de kleur te licht was, maar het zou trikkie zijn ze donkerder te maken in model, ze zouden dan al gauw te donker uitvallen. Dat is iets waar ik nog mee worstel.
Het ziet er dus weer fantastisch uit, ondanks dat sommige delen nog enige aandacht nodig hebben, maar dat schreef je zelf al, er moet hier en daar nog de afwerking komen.
Toch blij dat je tussendoor toch regelmatig wat foto's laat zien, kunnen we altijd nog wat van leren.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

swarol

Zeer knap baan om fier op te zijn
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

LocoRob

Evan, wij snakken naar een volgende update van deze prachtige baan.  :P
Greetz,
Robby

doomslu

Evan is van de aardbol verdwenen...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Goede middag!

Blijkbaar lang geleden dat hier nog eens een update heeft plaats gevonden. ::)
Wel het is weer zover...

Gisteren heb ik aan de bovenleiding verder gewerkt en de layout van het haventje is ook voorbereid.  Volgende week wordt het spooremplacement in het haventje aangelegd en wordt tevens de achtergrond verder geplaatst.

Deze update zou natuurlijk bijna waardeloos zijn zonder enkele sfeerfotootjes ;)

In deze bocht is de bovenleiding afgewerkt.  Het was echter geen sinecure vermits het landschap en achtergrond reeds geplaatst waren...
Een latere beslissing van plaatsing der bovenleiding is mogelijk, maar ook moeilijk ;D



Sfeerbeeldjes van de haven:





Testritje met mn nieuwe 23 van VBV:



En dan nog een test met een nieuwe AM86:  Echt de moeite dat stelletje!



En tot slot een zicht langs de achterkant van de baan waar volgende weel de achtergrond tegen komt.



De rijdraden dienen nog wel gefatsoeneerd te worden.  Het was er krap werken ???

Groetjes en tot volgende week ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jurgen

Mooi! En wow! En prachtig! En...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Leuk om terug wat te zien van jou! Het is weeral een pareltje zoals gewoonlijk.

Ben benieuwd naar de verdere aankleding van de haven.    ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Thanks Jurgen en Cedric!

Hierbij nog 2 foto's met het tracé dat langs de achtergrond loopt.  De bovenleiding is er ook geplaatst en de achtergrond kan er dan volgende week achter geplaatst worden.  Dat zal een fraai contrast gaan geven.



De linkse tunnel naar het schaduwstation van het bovenste baangedeelte.  Let op de bovenleidingpaal.  Dit is een paal met console ipv een standaard portiek omwille van de zichtbaarheid voor het reeds geplaatste sein.  Aan de console zien we ook nog de bevestiging voor de aardingskabel (AT) die nog diet geplaatst te worden.



De brug tegen de achtergrond over de weg met de rijdraad er mooi door :)

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.