Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Haventje in de vallei

Gestart door evan, 23 oktober 2011, 14:48:06 PM

evan

Yep We are back!  Het is te zeggen... we zijn er altijd geweest, maar niet telkens op de bekende plek :)

Bedankt voor de appreciatie!

Yannick,
Het gebouw heb ik ns voor 15 Euro op de kop getikt, maar ken de bouwer niet.  Ik vond het leuk en dacht dat dit ooit wel ns een toffe bestemming kon krijgen.  Bij deze dus...

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.



Gerolf

Ik moest enkele pagina's terug kijken voor de foto's - maar dat was zeker de moeite waard  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

niko

fraai baantje met prachtige foto's

mvg niko
mvg Niko

krisds

prachtig werk. Hier kan ik van genieten.

evan

#171
Merci Mannen ;)

Ondertussen is er weer wat verder gebouwd...

Wat is er zoal veranderd?:

-Aardingskabels geplaatst aan bovenleidingconstructies achteraan.
-Fatsoeneren van de rijdraden achteraan en laatste details retoucheren zoals zijwaartse bevestiging en isolatoren.
-Plaatsen van 3 nieuwe portalen op de voorste sporen.
-Kurk van het havengedeelte hersteld.  De "ontwerper" (zie begin draadje) hat er een soep van gemaakt.  >:(
-Achtergrond gemaakt en geschilderd.
-Achtergrond geplaatst en vegetatie aangewerkt.
-Hoogspanningsleiding geplaatst met Markeringsbollen.  De aansluiting in het "Onderstation" moet nog gebeuren.
-Plaatsen en aansluiten van de haven en rangeersporen...

Dit met 2 man op één dag :o

Nu kan ik jullie van alles wijsmaken door bovenstaande op te sommen, maar we zullen het even aantonen met foto's ;D



Hier zien we het rechterdeel van de haven in aanbouw.  De 2 grijze delen met rail is van een Trix Portaalkraan.  Deze delen gaan verdwijnen en vervangen worden door meer discreter en langere rails.  Dit schept meer mogelijkheden.



Het deel links is ook aangelegd.  De sporen zijn Peco rails.  Initieel lagen er hier oude rocorails met te veel wissels, te korte en nutteloze sporen, een draaischijf en krappe bochten. met resultaat dat het te druk en onrealistisch was.
We hebben alles verwijderd en dan de kurk ondergrond gesaneerd.  Er is kurk aangevuld en afgewerkt met "One Time".  Nadien is alles egaal geschuurd en was de ondergrond klaar voor de nieuwe spoorconfiguratie.

De bundel is in een bocht gelegd om langere treinen (max 5m.) te kunnen verwerken.  De binnenste boogstraal is 90 cm.
De 2 buitenste sporen zijn voor vertrek en ontvangst.
De 3 binnenste dienen voor vorming en overslag van treinen, schip en wegvervoer.

Links is een wisselstraat die aansluiting geeft op de hoofdlijn, 2 opstelsporen voor allerhande zaken en het korte spoortje is de toekomstige aansluiting naar het depot en rangeer of uitrijspoor.



Fijn zo een zachte boogstralen.



Er zal sfeer heersen in het haventje...



Nog wat sfeerfotootjes:



Het achterste spoor van het bovenste baandeel.  Hierop rijden reeds 2 sprinters en er komt nog een desiro in pendelverkeer.  :P



Met achtergrond ziet het er best fraai uit.





Voila tot zover deze update.  Nu zal het even stiller zijn rond dit projectje vermits we nu de komende maanden een belangrijke deadline moeten halen ::)

Groetjes,

Evan ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirkh

Vals spelers!  Met 2 man ja dan gaat dat vooruit ;D
Het ziet er weeral knap uit.

Metpetergaathetbeter

#173
opnieuw fraaie beelden, maar soms stel je je voor wat er omgaat in iemand die je lange tijd niet meer gezien hebt om zo fraaie dingen te maken ?

Groeten Peter ;)

PS welke fraaie wagons staan daar, maar eigenlijk ontbreken daar nog tremiewagons, dat zou het plaatje nog veel mooier gemaakt hebben !  :-\

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

OlivierV

Echt knap alweer! Ook een mooie combinatie van laadkade met goederenloods.

Eigenlijk is dit een baan die een beetje alles heeft, met lange treinen kunnen rijden, en kunnen rangeren en een nevenlijntje.

Het enige wat ik persoonlijk jammer vind is dat er geen verbinding is tussen het station en de rest van de baan, dat had de spelmogelijkheden van de baan nog wat meer kunnen uitbreiden.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Merci Jongens ;)

Peter,

Ik heb de boodschap begrepen ::)

Olivier,

Er komt links nog een groot station met 5 sporen.

4 doorgaande sporen en een doodspoor.  In het schaduwstation ligt eveneens een doodspoor en koploper doet daar tussen het verkeer door nog een treintje tussen pendelen :)

Het stationsgebouw zal er boven de sporen gaan liggen zoals het station van Verviers of St Joost Ten Node.  Hierdoor gaan de sporen langer lijken doordat 1 wisselstraat zal verborgen liggen onder de stad.  Bovendien gaat de lelijke bocht aan het oog onttrokken worden.

Hierbij de bocht en de door peco te vervangen sporen:


Links ligt de stationszone en de lus zal volledig onder de stad zitten.
De lus toont wel wat groot door de vervorming van mn 14mm groothoeklens :)

Groetjes



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

centauri167

heel mooi, kijk uit naar het vervolg

ward

Prachtig gewoon.. ook ik kijk hier enorm uit naar de volgende update  :D
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Evan, wat ik mij nu afvraag, zou het eventueel niet mooier geweest zijn moest de bocht van de hoofdbaan evenwijdig gelopen hebben met die sporen van de bundel die in een relatief ruime boog liggen? Indien dit nog gewijzigd zou worden, dan komt er wel wat hak en breekwerk aan te pas ...

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan