Haventje in de vallei

Gestart door evan, 23 oktober 2011, 14:48:06 PM

evan

#105
Citaat van: Binco op 30 september 2013, 21:26:30 PM
Rij je nu met de panto tegen de draad?
Wordt de draad niet opgetild?

Knap werk!  ;)

Hey Stephen,

Yep de panto gaat tegen de draad, maar er zal gekozen worden om in het begin de zwakkere panto's met een dun draadje in hoogte te beperken en de oudere panto's de draad te laten "roderen".

De rijdraden zijn aangespannen, de druk van de panto is verminderd en dat maakt het mogelijk om tegen de draden te rijden.

De rijdraad is O,4mm dik dus dat is inderdaad wel soepeler.

Er is een lichte opdruk, maar in werkelijkheid is dat ook, maar dan wel minder :).  Het resultaat is best goed, maar bij een enkelvoudige panto die met open kant voort duwt is het soms toch fragiel  ???.  Omgekeerd is er geen enkel probleem.
Nu moet wel de verf onderaan de draad slijten want dat loopt stroever...

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#106
Gino, Cedric en Luc,

Hartelijk bedankt voor het compliment :) ;)

Ik ben best tevreden met het resultaat daar ik altijd op m'n knieën zit voorover gebogen en werk op buik en rugspieren om m'n twee handen te kunnen gebruiken.
Van een uitdaging gesproken ::)

De Bovenleiding van het paradetraject wordt een luxejob en "Hivercoup" zeker.  Zo ga ik nog fijner kunnen werken.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Schitterend werk Evan!  En opnieuw zeer sfeervolle beelden  ;)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stieven76

Dit is echt wel een pracht van een baan vind ik.  ;)
Top Evan!

OlivierV

'k Heb er precies geen spijt van mijn laptop nog even opengedaan te hebben Evan. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Evan, alweer prachtwerk.
Die bovenleiding is gewoon perfect. 
En dat op een baantje dat al fantastisch was !!!
Knap.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Anarchy


niko

mvg Niko

dani

tussen al de half blote w**v*n en het geïrriteerd haantjesgedrag op andere topics door, is dit echt een verademing, een schoolvoorbeeld van hoe mooi onze hobby kan zijn en wat je er kan van maken....   Man, man, ik ben jaloers op dit stuk werk !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

thor

Inderdaad zéér knap werk, proficiat met je resultaten tot dusver.
Wanneer een reportage van je baan in MSM?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

evan

Hey Jongens,

Graag had ik jullie nog eens bedankt voor de mooie complimenten.

Deze baan zal hoogst waarschijnlijk wel ns in MSM verschijnen, maar er is eerst nog heel wat werk aan de winkel :o :)

Groetjes en er zullen zeker nog heel wat updates volgen ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Citaat van: evan op 01 oktober 2013, 21:45:15 PM
Hey Jongens,

Graag had ik jullie nog eens bedankt voor de mooie complimenten.

Deze baan zal hoogst waarschijnlijk wel ns in MSM verschijnen, maar er is eerst nog heel wat werk aan de winkel :o :)

Groetjes en er zullen zeker nog heel wat updates volgen ;)
We zijn niet gehaast, Evan.

In het december-nummer is ook goed.  :o  ::) ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

@ Evan,

Wordt het niet stilletjesaan tijd om de   "tje"    uit te gommen in    "ValleibaanTJE"  ?
Uw   modelbouw-1ste-klasse   overstijgt toch voortdurend alle    "tje"-achtervoegseltjes, niet ?
Middaggroeten,
Herwig.

evan

Het is een HavenTJE geworden  ;D ;D ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.