Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

foto's van een beginner

Gestart door swarol, 16 augustus 2011, 19:25:13 PM

Steam.N

Je moet je prioriteiten kunnen stellen, he?
Je hebt toch maar een gratische verfrissing gekregen [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

Uw vrouw heeft gevoel voor humor he... ze dacht aan een carwash ..[:o)][;)]
mvg,
Paul(ogic)

swarol

ha zo ik noem dat stilaan vergeten... ongeveer zelfde aan zee, ze duwen me het strand op, lief he, tot men assen in zand, en dan gingen ze terug naar de dijk om het tij te zien opkomen en den deze... zag die mannen met hun toeter en trapleer (redders) maar dichter komen tot ze achter mij stonden
moet niet zeggen waar ik dan zat he [:D]

om terug op ons thema te komen ,treinen, zo kwam ik met vrouwtje terug van vrienden en we moesten overstappen in gent,

daar kwamen ze met een kar af, zo een waar ze percies koeien in vervoeren, om me van de trein te halen. nu bleek dat ding electisch te zijn kwestie van hoogte en laagte, ze waren een ding vergeten ...

de batterij op te laden, zo hebben ze me dan over het perron via de sporen naar de andere trein gebracht, stak 2 koppen boven de mensen uit, dus deed ik maar of ik de paus was....

en als laatste, kan bezig blijven, kwamen we terug van de limburg, ze waren maar een ding vergeten,

het te melden dat er een rolstoel aan boord was, en daar stond swakke in het gat van de timmerman.

de conducteur heeft eerst naar brussel moeten bellen, daar belde ze naar antwerpen om te zeggen dat ik nog aan boord stond.

dus als je iets grappigs wil op uw modelperron vraagt maar, heb al een en ander achter de rug met openbaarvervoer, maar heb nooit men geduld of humor verloren.

en zeggen dat ik zelf lijnschauffeur ben geweest,(infeite nog ben want ben nooit ontslagen)
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michael

Swa je bent een toonbeeld van optimisme, altijd de lollige dingen zien in het leven, dat is een kunst tegenwoordig.
Ga zo door met de hobby, we blijven je volgen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

swarol

thx het is mede deze hobby en het forum hier dat ne mens blijft lachen, zelf nu...

ik werd wakker en wat blijkt 2 platte voorbanden,

op een been kan je niet staan maar op 2 wielen kan je niet rijden (of ik moet evil kenivel worden en ne hele tijd ne willy maken [:D])

dus geen benen maar ene arm en geen lucht in de banden al goed dat vrijdag is. en hoogwaarschijnlijk niet naar fort van merksem,

zoals de weervoorspellingen er nu uit zien.

maar er zijn er die het slechter treffen, kijk maar naar de rupo hij moet elke dag met zo een kop op tv komen, en de wever zou ik nu kunnen gebruiken ene keer op die zenne buik drukken en...

heb vrachtwagenbanden of ik moet een van deze rolstoelen bestellen



en nu gaan er rampen gebeuren ben namelijk hier machenist geworden

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

Swa, swa, swa ... wat jij allemaal meemaakt!
Je zou op TV moeten komen met een eigen programma!  Je succes zou dat van de Benidorm bastards overstijgen [:D][:D][:D]
Gelukkig kun je er (nu) mee lachen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

blijf natuurlijk lachen al is het soms groen...

heb men senery weeral wat uitgebreid, een grasperk met zitbanken en tafel, en een zeer klein eilandje om het natuurgebied te beeindigen.
foto volgen nog.

maar nu heb ik van alles uitgeprobeerd om wild gras te bekomen zoals weide of langs de kant van het spoor, maar niks is echt naar men goesting,

kan iemand me een tip geven om dat te bekomen, welk matriaal vb

de technieken van stooien ken ik, ook vb om met elektrischiteit het recht te zetten,

maar het zou meer iets moeten zijn dat ik een stuk ineen keer kan doen. kwestie om dat ik het met een hand moet doen

kopen is natuurlijk een optie, maar tja zo schoon zijn die grasmatten ook weer niet
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

citaat:
Geplaatst door swarol
maar tja zo schoon zijn die grasmatten ook weer niet
Als je het over de klassieke grasmatten hebt geef ik je gelijk, maar ken je die van MiniNatur/Silflor al?
Zeer interessante materialen, ?n verkrijgbaar in het Antwerpse [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swarol

citaat:
Als je het over de klassieke grasmatten hebt geef ik je gelijk, maar ken je die van MiniNatur/Silflor al?
Zeer interessante materialen, ?n verkrijgbaar in het Antwerpse


nee Gerolf die ken ik niet, kan u ook zeggen waar in A'pen aub,

want heb ze even opgezocht en zien er echt goed uit

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Collectorsbank in Berchem heeft ze in elk geval, maar mogelijk vind je ze ook bij de andere modelbouwhandels.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swarol

thx Gerolf,

zit met een zwaar probleem, dat is dat men sporenplan helemaal niet goed aanvoeld.

ik zou het willen herleggen, en nu komt het probleem, maar de plannen die ze meestal laten zien is niet van een geheel traject.

en de enigste treintafel die ik ooit heb gezien is uit men jeugd jaren en veel herinder ik me er niet meer van.

dit is momenteel men traject



de boven en de rechterzijde staan tegen de muur
aan de onderzijde kan ik nog een secsie aanmaken (mogelijk het schaduwstation)

de senery die ik gemaakt heb is gelukkig aan de zijkant van de sporen.

het bovenste gedeelte van de sporen ligt vast maar is simpel te verwijderen, want momenteel staan er geen grote sructuren op de tafel.

het onderste gedeelte ligt nog volledig los (gewoon omdat ik er niet uitgeraak hoe waar en wat)

men idee was dus boven het dorp onder de industrie met later nog mogelijkheid om nog een sectie uit te breiden.

de tafel staat in U vorm omdat het makkelijk is met de rolstoel om overal toegang te hebben,

ik denk dat ik een beginners fout heb gemaakt om van het idee uit te gaan dat een trein rondjes rijd

kan iemand aub me op weg helpen met dit probleem, want ik geraak er echt niet uit, gewoon omdat je meestal dingen zie,

zoals foto's en filmpjes, van mensen die al jaren bezig zijn. en de nodige ervaring hebben.

al jullie ideeen over hoe jullie dit zouden aanpakken zijn zeer welkom, en worden zeer gewaardeerd,

bedankt voor jullie hulp op voorhand hopelijk kan iemand me op weg helpen
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Paulogic

Swa ik hou van uw ingesteldheid. Hoedje af.

De humor die je er in ziet is natuurlijk wel heel komisch.
Ik ben er zeker van dat je hier een pak sketches mee kan schrijven.
Gaston en Leo hebben ons al lang bewezen dat de gewone dagelijkse dingen
meer humor bevatten dan we willen of kunnen zien.

On topic :

Als je goede idee?n wilt opdoen voor sporenplannen dan zijn er heel wat mogelijkheden.
Niet enkel op dit forum maar via google vind je sites waar je een pak plannen kan bekijken.
Tevens zijn er van verschillende uitgevers en producenten boeken uitgebracht waar je
veel kan uit opsteken. Ikzelf heb ook ooit een boek gekocht met plannen voor C en K rails.
Zo leerde ik de symmetrie of logica achter de soort sporen kennen alsook hoe men
een plan het best aanpakt.  Tevens krijg je zoveel verschillende mogelijkheden aangeboden
dat je al gauw een idee kan vormen van wat je zelf leuk vindt alsook wat je zelf
aan kan qua plaats en opbouw. Een gouden tip die ik ook hier mocht ontvangen :
Minder is meer. Beter wat minder sporen in een mooi verloop dat een spaghetti van
trajecten met kleine klodden gras als enigste scheiding. Scenery is een belangrijk onderdeel.
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

Heel juist Paul!

Je kan ook het uitstekend artikel hierover lezen dat Gerolf ooit in MSM schreef, of wachten op MSM 107 voor een eveneens uitstekend artikel van Gerard Tombroek. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

citaat:
Geplaatst door swarol

citaat:
Als je het over de klassieke grasmatten hebt geef ik je gelijk, maar ken je die van MiniNatur/Silflor al?
Zeer interessante materialen, ?n verkrijgbaar in het Antwerpse


nee Gerolf die ken ik niet, kan u ook zeggen waar in A'pen aub,

want heb ze even opgezocht en zien er echt goed uit





Swa, ik probeer zoiets zelf te maken en dit is mijn eerste 'probeersel':



Nu nog een beetje verschillende 'mengsels' proberen [:)]
Groetjes, Peter


swarol

humor heeft me altijd goed geholpen, teken al van men acht jaar cartoons over van alles en nog wat,

mijn moeder zei altijd" die zie 2 duiven zitten en weet wat die vertellen over de mensen onder hen" als je er een paar wil zien,

googlt dan maar eens swarol of het pijnduveltje.

wat je zegt is waar van de sporen, en ik hou van senery daar kan ik helemaal in op gaan.

citaat:
Swa, ik probeer zoiets zelf te maken en dit is mijn eerste 'probeersel':



welk matriaal gebruikt u, want vb voor grint gebruik ik zeer fijn kattezand, en hou zelfs de asse van de bq en men sigaretten bij om later te gebruiken voor wegen.

ook heb ik nog een oude koffiemolen staan om matriaal zoals vb bonen te vermalen, en een oude look knijper, daar kan je vb klei in doen even nijpen en je krijgt draden,

ook het lijmpistool is soms een welkom gereedschap, de lijm geeft draden (moderne lijm draad niet meer) idiaal voor spinnewebben of ze te maken

en voor kinderkopjes te maken gebruik in een fijne (platte) schroefendraaier, het voordeel is 1 de juiste grote voor de voeg,

2 door dat de schroefendraaier een wig vormt krijg je geen platte maar bolle stenen.

sommige matrialen liggen soms gewoon voor onze neus, zoals riooldeksels, een afdruk in de klei van een wagonwiel enz.

en dan men tuin (2000 vierkante meter) ligt vol met natuurlijk matriaal.

citaat:
Je kan ook het uitstekend artikel hierover lezen dat Gerolf ooit in MSM schreef, of wachten op MSM 107 voor een eveneens uitstekend artikel van Gerard Tombroek


is msm het spoorbaan magazine? heb daar nog niets van gelezen, weet u mss de kostprijs voor een abonement.

wat die sporenplannen op net betreft, zijn meestal gedeelte van de tafel en kan er geen kop of staart aan krijgen,

daarom zocht ik infeite voor een duwtje in de rug (weet dat duwen zo vlak aan 't spoor gevaarlijk is) zodat ik het basisprincipe in de vingers krijg.

thx voor jullie reactie's



Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa