Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

foto's van een beginner

Gestart door swarol, 16 augustus 2011, 19:25:13 PM

doomslu

Beste swa, ik heb een poging gedaan om een eenvoudig plannetje te tekenen.
Je gaf aan dat je niet wenst "rond" te rijden, dat heb ik dus ook niet gedaan.

Het is eerder schematisch, maar wel op schaal. Ik werk wel met flexibele rails. Dat is veel mooier.

Onderaan (3) is een "schaduwstation" met veel opstelsporen waar de treinen kunnen verpozen. Je hebt daar maximaal een lengte van 150 cm spoor. Indien jouw treinen langer worden moeten we de wissels nog wat verschuiven.

Van uit het schaduwstation loopt een dubbelspoor naar het stationnetje (1) in het dorp. Dit is eenvoudig opgevat, maar kan je naar wens uitbreiden.

Vanuit het stationnetje kan je ook naar een industriezonetje (2) rijden. Ook dat kan je naar hartelust aanpassen. Misschien moeten hier de rangeermogelijkheden nog eens herzien worden. Ik heb er weinig aandacht aan besteed. Het gaat 'm over het principe.

Ik hoop van harte dat enkele mensen hier nuttige opmerkingen gaan maken zodat we samen naar een deftig plan kunnen toewerken.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

swarol

thx droomslu,

nu heb ik een idee dat ik kan uitwerken, en zie ook mijn fout op het vorige, ging altijd uit van een cirkel,

ga dit eens goed bestuderen en is op de tafel leggen, ook ligt alles van sporen mooi bij de hand zodat ik bij de treinen kan zonder hulp middel,
nogmaals bedankt voor het duwtje[:)][;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Een andere optie: een "8". Het bovenste deel van de kruising biedt ruimte voor een station, het onderste voor een schaduwstation. Aftakkingen naar industrie of zo kunnen nog binnen de lussen van de "8".
Denk er aan om niet teveel rails te plannen. Minder is meestal meer [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swarol

thx gerolf zal daar zeker aan denken, kun je nu geloven dat ik te springen zit om te beginnen, als ne kleine die pakjes mag open doen [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

vallen en opstaan

wat denken jullie, rechts moet het schaduwstation nog van een tafel worden voorzien, en daar dat boven men krachte ga is het even wachten op de zonen (2)

maar ondertussen kan ik

en met de bouw beginnen

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

deze trein van lima zou ik graag als dummy gebruiken



nu wat moet ik daar voor doen?

natuurlijk zorgen dat hij geen stroom meer krijgt,

maar moet ik de moter verwijderen en welke verrichtingen moeten er nog gebeuren aub
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Verwijder de tandwielen tussen motor en aandrijfassen, en zorg ervoor dat de motor geen stroom krijgt [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Swa, zoals al Gerolf zei: de tandwieltjes tussen motor en aandrijving verwijderen.  Wel de motor laten zitten (om wat gewicht in de schaal te werpen).
Groetjes, Peter


swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

dummy is gemaakt, juist nog licht in maken,

nu dacht ik toch dat een modeltein meer omhanden had,

4 buffers eruit trekken, 2 vijsjes losvijzen, dan heb je een moter op wielen, 2 moertjes verwijderen grote alla gerolf, en dat is dat

heb de 2 draadjes van de moter los gekoppeld en  de 4 tandwieltjes verwijderd,

terug ineen gezet en klaar is de dummy (niet ikke maar de trein)

is mms niet realitisch maar moet de 66 en de 1505 een stel maken,

tot ik (hopelijk hebben ze dat) van pico of rocco een 1505 digitaal kan aanschaffen of een dummy van de 66 vinden
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

stefan

We zullen morgen eens een kijkje komen nemen naar je baan ;)

swarol

zal niet veel liggen [:D] alles opbreken hopelijk vandaag om nieuw traject te leggen [:D]

maar iets zien zal je zeker [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

men nieuwe aanwinsten die ik een van de dagen verwacht








en dit is puur nostalgie 10 jaar honden instructeur en sport gedaan



Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

voor de eerste X een treintje aan het verouderen, moet een scene worden met verroeste trein op een verlate spoor...

eerste laag aangebracht



dit als vb genomen

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

ondertussen nog wat aan het plan gewerkt

heb er toch een klein ovaal ingebracht, die later kan verbonden worden met het laatste stuk dat nog moet geplaatst worden,

het schaduwstation zogezegt, daar komt dan weer een draai, zodat ik nu 2 mogelijkheden krijg het links en rechts rijden en de cirkel voor doorlopend verkeer

denk dat dit wel haalbaar is, zal het natuurlijk beter zien als ik de sporen leg ... wat denken jullie

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa