Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

foto's van een beginner

Gestart door swarol, 16 augustus 2011, 19:25:13 PM

Binco

Als ik het goed heb, heb je er een keerlus ingestoken.
Met andere woorden, zonder speciale modules heb je kortsluiting,
als je de rails volgt (dus de + pool en de - pool) zie je links boven in de lus dat deze elkaar gaan verbinden = kortsluiting,

Ik zou de lus er uit halen [;)]

swarol

ok thx, je hebt gelijk, terug naar de teken tafel
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

keerlus weg, en zal hier eens mee beginnen, kan later nog aanpassen op de tafel, hoop ik [:D]

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

nog even voort gedaan aan men wrak

zo was hij



zo is hij nu

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

ondertussen weer wat voort gedaan aan het wrak, heb de moter verwijderd.

heb ergens gelezen dat men die later terug kan gebruiken vb in molens of zo, is dit waar of zijn ze te belastend.

nu is het een kwestie van niet te overdoen, maar wat met de kleuren spelen tot het goed aanvoeld.

moest het mislukken, alles opnieuw doen.

maar het is een goede oefenig in ieder geval,

die men teken technieken ook weer laten gebruiken zoals doppen

(niet werkloos... maar aan het einde van een penseel een gaasje draaien en zo de verf aanbrengen).

mogelijk ook nog wat losgekomen platen aanbrengen denk met zilverpapier [?]

graag jullie reactie's, moesten jullie die hebben.

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Prima idee om op een goedkoop locje wat te oefenen [8D]
Ik wacht samen met jou op Kerstmis - met een beter fototoestel zullen we je werken beter kunnen bekijken, en betere tips geven [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Prima idee om op een goedkoop locje wat te oefenen [8D]



Inderdaad een goed idee: een lok(je) van +xxx Euro is vlug naar de vaantjes bij een mislukte schildering.  Om die reden ben ik nu een Revell bouwdoosje in elkaar aan het flansen om wat te oefenen.

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik wacht samen met jou op Kerstmis - met een beter fototoestel zullen we je werken beter kunnen bekijken, en betere tips geven [;)]



Swa op je foto's kunnen we moeilijk voortgaan om commentaar te geven...
Ik heb al heel hevig voor mijn scherm zitten schudden en snel met mijn ogen zitten knipperen (stroboscopisch effect), maar krijg ze niet scherp [;)].  Een foto is sowieso al niet het re?le 'object'...
Groetjes, Peter


JC2180

TIP
Laten we niet vergeten dat vele digitale camera's exact hetzelfde resultaat opleveren voor zulk een korte afstand tot het object...indien men vergeet om de digitale macro in betreffende menu te selecteren [;)]
Indien dat niet volstaat zou ik pas het lijstje voor Kerstmis verder aanvullen.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

swarol

jullie hebben gelijk, vind de foto's ook slecht (echt balen [}:)][:D]) soms zijn de foto's gelukt maar meestal onscherp.

heb nog oude wagontje over van marklin + plus nog een loc die worden ook nog oefenprojecten.

in ieder geval heb ik me al voorbereid voor kerstmis,

had nog een draaiplaat liggen van in begin van men handicapt (daar moest je gaan op staan en dan konden ze u draaien)

idiaal nu om als werkplaat te gebruiken en fotostand.

nogmaals men excuses voor de slechte kwaliteit van foto's hopelijk komt daar snel verandering in.

maar vind een foto bij een onderwerp soms wel belangrijk, woorden worden al eens mis lezen, foto niet

citaat:
Om die reden ben ik nu een Revell bouwdoosje in elkaar aan het flansen om wat te oefenen.



heb ook nog dergelijke dozen liggen van tamiya, tank, moterfietsen, soldaten, hooikar.

zonder foto nu [:D][:D][:D][:D][:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

stefan

swa welk program gebruik je voor je plannen te tekenen ? en heb je een linkje ?


mvg stefan

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

citaat:
Prima idee om op een goedkoop locje wat te oefenen
Ik wacht samen met jou op Kerstmis - met een beter fototoestel zullen we je werken beter kunnen bekijken, en betere tips geven


het lokje lag er toch maar te liggen en daar ik nog heel maar dan ook heel veel scenery nodig heb, maar besloten van het te gebruiken (kostpijs 0)...

is ook iets heel anders dan huizen ouder maken, heb er nu al een en anderover gelezen, maar niet de kleur of de menging met water of zo.
(kan zijn dat ik er heb overgezien)

de body van de trein is ondertussen af, maar zal jullie de foto's wel eens geven als ik beter matriaal heb [:D]

nu begin ik aan het intrie?ur, dus een bodem maken waar ik later preizeranen kan opzetten,

dan op een los stuk spoor zetten (heb er nog van pico) te samen met de andere loc die een museum leven ga krijgen, met een sleep van oude marklin wagontjes.

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

daar deze foto redelijk gelukt is en de kleuren weergeven wou ik ze jullie toch niet onthouden [}:)][}:)][}:)][:D][:D]

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

vandaag is de dag, pijn opzij gezet (slecht weer grote invloed.

ga dus men oude traject afbreken en stilaan beginnen met het leggen van de sporen volgens plan (ongeveer)

want ik kan blijven plannen tot in het oneindige, maar op tafel geeft toch een beter zicht

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Paulogic

Amai Swa... je ziet er moe uit op die foto zeg.[:D]
mvg,
Paul(ogic)