Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

MARKLINRIJDER

Luc,

Idd. mooi werk, Fijner, kan maar dan is een hoopje stof wellicht.

Grtjs,

David

ERVIN

Sinds ik nu ook aan het bouwen ben met gelaserd karton , valt het mij op hoe fijn ( en fragiel) je met dit produkt kan gaan.
En ook Luc laat hier zien hoe fijn en mooi deze dingen kunnen zijn.

Die brug gaat een meesterwerkje worden hoor Luc.[;)]

ToThePoint

Super dat gelaserde spul.
Hoe kunnen wij dat verwezelijken ?
Heeft u zo'n apparaat thuis ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

MARKLINRIJDER

Ik heb zulke toestellen, ja.

Leuk spul, Als je mijn web link volgt zie je meer.

Grtjs,

David

doomslu

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">citaat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Geplaatst door ToThePoint</i>

Super dat gelaserde spul.
Hoe kunnen wij dat verwezelijken ?
Heeft u zo'n apparaat thuis ?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">David heeft zo'n apparaat en ook een ander forum-lid heeft zo'n apparaat, namelijk Paul Van C-Traccs (paulogic).
Ik heb mijn relingen laten laseren bij Paul.
Als je geïnteresseerd bent in de mogelijkheden neem dan eens met hem contact op.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

Ik zou graag meer weten over die laser toestellen.
Misschien in een appart draadje ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

doomslu

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Ik zou graag meer weten over die laser toestellen.
Misschien in een appart draadje ?

Goed idee.

Dirky

Ik heb bij Paul al meesterwerkjes van laserwerk gezien en heb me dan ook een beetje verder geinformeerd, vooral via andere forums...
Zonder je draadje te willen vervuilen Luc wil ik toch graag een mening kwijt over gelaserd karton:
De uitzetting van karton door luchtvochtigheid maakt vaak dunne fragile "kunstwerkjes" kapot. Ze gaan mettertijd krom worden en komen niet meer recht uit zichzelf. Je moet ze dan ook zeker "waterdicht" maken. Ook was er nogal ongenoegen over de moeilijkheid om die zaken te ontstoffen. De snijkanten houden gemakkelijk stof vast. Men moet dan ook voorzichtiger zijn dan de moeder van de porseleinwinkel...

Maar ze zijn mooi... buitengewoon mooi!

doomslu

Ik ga ze uiteraard een kleurtje geven. Ik heb gelukkig meer exemplaren dan nodig, zodat ik even kan experimenteren (en verknoeien).
Ik veronderstel dat een vernislaagje achteraf de boel mooi beschermt tegen vocht en het stof niet gaat vasthouden...

Gerolf

Dat zijn knappe hekjes, Luc [:p] Proficiat aan de maker [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

citaat:
Geplaatst door Dirky

Ik heb bij Paul al meesterwerkjes van laserwerk gezien en heb me dan ook een beetje verder geinformeerd, vooral via andere forums...
Zonder je draadje te willen vervuilen Luc wil ik toch graag een mening kwijt over gelaserd karton:
De uitzetting van karton door luchtvochtigheid maakt vaak dunne fragile "kunstwerkjes" kapot. Ze gaan mettertijd krom worden en komen niet meer recht uit zichzelf. Je moet ze dan ook zeker "waterdicht" maken. Ook was er nogal ongenoegen over de moeilijkheid om die zaken te ontstoffen. De snijkanten houden gemakkelijk stof vast. Men moet dan ook voorzichtiger zijn dan de moeder van de porseleinwinkel...

Maar ze zijn mooi... buitengewoon mooi!

Een oud truukje: gewoon je filigrane hekjes en andere toestanden eerst een borstelbeurtje geven met vloeibare secondenlijm.
resultaat: beenhard en waterbestendig karton.
Op dezelfde manier maak je handleunigen uit garendraad.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Paulogic

Zoals ik Luc ook al eens getipt heb...

Ik gebruik voor dun kartonwerk airbrush verf van Schmincke.
Dat kan je ook schilderen met een borsteltje. Het droogt heel snel
en maakt van het karton als het ware een plastic geheel maar verdikt het
karton bijna niet. Andere verven heb ik ook geprobeerd maar die lagen
zijn al snel zo dik dat het detail verloren gaat.

Goeie tip : airbrush very van Schmincke... en neen geen aandelen hoor.[:)]

Zie maar in draadje laseren... de hekjes op het minidiotje
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

Nu dit :

...en dit...

... achter de rug zijn en alles terug op zijn plaats staat:

... kunnen we eindelijk verder.

Gerolf vroeg me in het begin om de brug eens te situeren in het baanplan. Eerlijk gezegd heb ik het plan moeten aanpassen om de brug er in te krijgen, maar daardoor heb ik een veel mooier spoorverloop gekregen. Ik heb het plan getekend en gefotografeerd. Ik heb namelijk niet zo'n grote scanner. ;)
Doordat het een foto is is het niet super, maar allez.
Vraag niet om de baan te zien. Ik ben enkel bezig met het leggen van de sporen, aan de rechterkant van het plan... ;)

Steam.N

Luc, mooi schilderwerk!
En mogen we n? de baan zien? [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Mooi, je hebt blijkbaar genoeg plaats voorzien om het halve forum uit te nodigen [:D]