The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

gardevil

Laat maar komen die updates !!!! Klasse.

Het DC Car system wil ik ook al een tjd proberen, benieuwd naar je ervaringen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

conducteur

Veel te vlug lezen is niet goed... Had 'DC-car' gelezen, maar niet of dat dat systeem met de frigomagneetband werkt, of met de staaldraad.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Hoogst interessant.
Ik heb zo'n voorgevoel dat er enkele duizenden lezers van modelbouwblaadjes zitten te wachten op meer hierover.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Ja ja dit gaan we hier ook zeker blijven volgen!!

Steam.N

Citaat van: doomslu op 06 januari 2013, 17:06:46 PM
Hoogst interessant.
Ik heb zo'n voorgevoel dat er enkele duizenden lezers van modelbouwblaadjes zitten te wachten op meer hierover.  ;)
KLOPT !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Heb je over het muurtje bij Vaerwegh Dok gekeken Evan?
Daar komen ook een aantal wagens rondtoeren op het DC-Cars system (verbeterde FCS) maar veel realistischer en zonder computer  ;)
Het wordt in ieder geval de moeite.
En ervaringen zullen we zeker uitwisselen.

Keep it rolling friend
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

#336
Amai veel reacties :)  waarvoor dank!

Ondertussen is er nog niet echt veel gebeurd, maar zelfs is het maar weinig... toch een berichtje plaatsen :D

Ik had van Faller een oude Ford Transit liggen die ik toch wel wou gebruiken als donor voor een Chassis.
Er zat een joekel van een Batterij in en deze is voorlopig vervangen en dient op zijn beurt door een nog kleiner type vervangen te worden.

Het projectje is een kleine Ford pick-up.



Geen denderende foto, maar hier zien we het chassis en het reeds gesloopte Ford Pick up model.
Het model was 1mm te lang om overeen te komen qua wielbasis.
Vermits de cabine en laadbak origineel gescheiden zijn kon ik na wat snij en schuurwerk er één, maar korter geheel van maken.
Daarna heb ik het chassis van Faller aangepast en nu past het boeltje...

Aangepast koetswerk.




Onderkant na inbouw chassis.



Bovenbouw met chassis eronder en de nog te grote batterij...



In alle geval komt hier wel een holle lading in voor de batterij te huisvesten.

Nu is er nog ruimte om er later een decoder en leds in te bouwen en zo heb ik onverwachts nog een model extra dan verwacht of gepland.  Nu de kwaliteit van de Faller componenten zijn niet de top, maar het wagentje gaat toch mogen meerijden...

Dan heb ik reeds een stukje sidewalk, trottoir, voetpad of stoep gemaakt met zellaan.
De hoogte is 3,5mm en is wat hoog, maar daarvoor komt nog 2mm mdf als straat met daarin de magneetband.  Nadien wordt dit met "Onetime" geplamuurd.  Daarna zal de stoeprand tussen de 1,( en 2mm variëren.



Reeds een 2 tal sfeerfoto's van een stuk voetpad, met wat los straatmeubilair ter presentatie



Hierop zien we tevens de MDF met Magneetband als test.
De MDF elementen zijn van DC car zelf en zijn best handig en de prijs valt goed mee.  Dit bespaart me het frees en paswerk en zeker qua bochten.  Alles komt netjes uit en in bochten kan je uitwijken om de bocht breder te nemen.

Een hoekje van de straat.



Hier moet het gebouw nog afgewerkt worden met dakgootafvoer etc.
Het trottoir word nog geweatherd nadat de weg is geplamuurd en geschilderd.

EDIT:

Hier nog een globalere foto (wel met flits :-\)



Hier zien we het parcours met twee keerlussen die achteraan in de achtergrond zitten en links in de coulissen komt ook een keerlus.

Op de hoeken van de straten komen discreet IR leds die commando's geven om verlichting aan te zetten van de wagentjes bij schemering van m'n baanverlichting.
Er komt dus inderdaad een nacht sequentie 8) met sfeerlicht.
Tevens zullen de richting aanwijzers gestuurd worden op de hoeken van de straten en kan er indien gewenst een stop gevraagd worden aan een verkeerslicht :P

Graag had ik al m'n magneetband geplaatst, maar met m'n verstrooidheid ben ik hem vergeten mee te nemen dus wordt het wachten tot zaterdag...

Tof he...


Tot later  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Dit is een draadje om van te smullen  ;)
Succes !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Thanks Jean,

Ik heb de laatste post nog aangepast/ aangevuld  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Daar moet je binnekort als alles werkt zeker eens een filmpje van maken!  :D
Erg mooi project, kan het me al levendig voorstellen.

Groeten & Succes!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

conducteur

Ben eens benieuwd hoe goed dat frigomagneetband systeem werkt. Heb enkel ervaring met het staaldraad systeem, en dat is zeer gevoelig aan van alles en nog wat.
(stofjes-gewichtsverdeling-hoe goed de draad is aangelegd (vooral in bogen)-positie van de sleper....)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

SuSke

Door die magneetband krijg je gewoon een beter magnetisch veld om je wagentje te sturen.
Ook de sleper kan op een ongeveer 1mm boven het wegdek blijven "zweven". Bijkomend voordeel is dat je minder wrijving op de weg hebt, waardoor je wagens beter en langer rijden en je niet geplaagd wordt door kleine oneffenheden in het wegdek. En dat geeft dan weer mogelijkheden in de richting van de scenery en afbouw van je straat.
Bijkomend voordeel is dat je door de IR-sturing van de wagens eigenlijk een vrij vlot verkeer krijgt dat zeer levensecht overkomt.
De decoder in de wagens zorgt dat elke wagen aan zijn eigen snelheid gaat rijden, en daardoor kan je ook echte filevorming krijgen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OMC

Hier lang niet geweest, en een heleboel in te halen! Maar weeral prachtige staaltjes "schaalarchitectuur" gezien, vooral de integratie van het spoor in het gebouw blijf ik knap vinden. Wat gaat dat zijn als alles af is?? ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

Thanks John ;)

Vandaag heb ik tussendoor het chassis gestript en voorbereid om de 2e vrachtwagen te motoriseren.
Na inbouw van de motor volgen nog foto's bij een update.

Vandaag zijn ook nog enkele statische autootjes aangekomen met 2 typische NYC taxi's.

Zaterdag ga ik in Houten ook nog de magn,eetband ophalen en dan kunnen we de straat gaat afwerken...
Job zat, maar we gaan het halen tegen Maart. :D

Tot kort ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Maart ... dat is nog lang wachten ...
Hopelijk krijgen we hier een voorproefje  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }