Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

evan

Goede avond,

Dit weekend was het zaterdag en Zondag weer werken aan de echte spoorweg, maar vorige week heb ik tussen "de soep en de patatten" wat kunnen verder werken. 

Deze week staat het schilderen op het programma en dan begin ik aan de bruggen en de bestrating 8)





Het is geen "Steam N" gevel, maar het was leuk werken :)

Tot later deze week ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Grapjas !
Ik zou wel graag weten hoe je die gevel zo'n mooi kleurtje en effect gegeven hebt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Ik moet daar ook nog n's terug over denken daar ik de andere gevel gelijk moet krijgen :o

Ik zet een beschrijving in de volgende update ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Ik vind dat jouw vrouw heel traag kookt, als je dat tussen de soep en de patatten kunt doen...  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Denk dat ie op zondag soep en op zaterdag patatten krijgt  ;) hangt er een week tussen  ;D

Ziet er goe uit Evan !!

Metpetergaathetbeter

fraai werk,

misschien was er enkel soep met een droge boterham, vandaar al die tijd ! :D

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: doomslu op 09 december 2012, 21:51:35 PM
Ik vind dat jouw vrouw heel traag kookt, als je dat tussen de soep en de patatten kunt doen...  ::)
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

hahaha, dat denk ik ook  ;D

Het ziet er echt ferm uit, toch ook een deftige hoogte heb ik de indruk (de gebouwen bedoel ik)
Succes!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Geen patatten en soep, maar pasta vandaag...  ::)

Voor Jean en natuurlijk andere geïnteresseerden,  een beetje uitleg:

Ik ben blij dat ik de kleur heb kunnen reproduceren want ik had alles genoteerd en was het weer kwijt gespeeld  :o

Ik heb eerst de ramen en de bakstenen met de Airbrush Antraciet grijs geschilderd.

Na droging heb ik met beige diagonaal de bakstenen een basislaag gegeven.  Diagonaal om niet in de voegen te schilderen...


Nadien ziet het er zo uit:


Met een wash kan dit nog extra geaccentueerd worden.  (Ik heb een zwarte wash van Valejo gebruikt)

Er is nog een lichte diagonale schijn zichtbaar, maar deze zal verdwijnen na de volgende bewerking.

Met een mengeling van grijze en bruine acrylverf tamponneer ik lichtjes over de bakstenen.  Dit is bijna als drybrush.  Met een sponsje zou het ook kunnen lukken.


Nadien heb ik de details zoals ramen en boorden nog wat geretoucheerd en verzegeld met matte vernis.

Eens alles droog is morgen ga ik nog weatheren en detail aanbrengen.

Het zink-dak is ook aangebracht en heeft reeds z'n basiskleur:


Zo ziet het er nu uit:

De volle 50 cm!

En nog een sfeerbeeldje vanop de High Line:


Ik wens jullie nog een goede avond.

Ik ga hier nu even zetelen met een biertje 8)

Tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Bangelijk mooi , en een prima uitleg hoe het allemaal tot stand is gekomen , thx Mate... ;)

Steam.N

Evan, thanks voor de uitleg !
Dat beige schrikt me wat af, als basislaag voor de bakstenen ...  Waarschijnlijk moet ik zélf een andere kleur gebruiken.
Maar je methode ga ik deze week zeker uitproberen !

Dat sfeerbeeldje van de HighLine is fantastisch, en absoluut een biertje waard !
Geniet er ten volle van !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GVL

Mooi gebouw, Evan! Goed geproportioneerd ook.

conducteur

Zeer mooi. Wel een bijzonder onderwerp, normaalgezien staan de gebouwen naast het spoor, hier rijden de treinen er dwars door :D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

Thanks Gents,

Jean het Beige is omdat de kleur van dit gebouw zo is in de werkelijkheid.

Rood, groen, blauw, paars,... alles kan  :D

Wat dit gebouw betreft.  Het is een eigen interpretatie in functie van mn baantje en afmetingen volgens het volgende voorbeeld:



Tot later  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

niko

mvg Niko