St-Michel La Roche minibaantje

Gestart door Michiel, 23 januari 2011, 15:16:28 PM

Michiel

Hoi Evan,

Vanop een afstand (die laatste foto) vind ik het ook vrij goed, maar van dichterbij vind ik het er toch heel stroperig uit zien. Ik ga toch proberen om het effect weg te werken, of te camoufleren. Vandaag ga ik een tweede poging wagen met iets andere techniek van aanbrengen... ik zie wel wat het wordt (en jullie ook [;)] ). Evan, bedankt voor je leuke reactie,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

citaat:
Geplaatst door Michiel


Germaine, no wat zit da vent te lette?
Urbanie, woar is aven'hond?





Eindelijk, ik was ongerust waar ze waren.[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

amest

citaat:
Geplaatst door Michiel

Germaine, komt terug! Da's vriet dangereus!
Boh, Urbanie, 'k peins da daan beir ni tois is.


Van gesplitte lucifers heb ik een overweggetje gemaakt...




super, daar had ik nog niet aan gedacht om lucifers te gebruiken. Dat zal voor H0 ook wel bruikbaar zijn zeker.

In ieder geval heel leuk om te volgen, samen met een heleboel anderen hier...
groeten,

Arvid

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door amest

super, daar had ik nog niet aan gedacht om lucifers te gebruiken. Dat zal voor H0 ook wel bruikbaar zijn zeker.

In ieder geval heel leuk om te volgen, samen met een heleboel anderen hier...
Mja, zeker als ge het niet meer zie zitten. Kan je de lucifer gebruiken voorwat ze gemaakt is. [}:)]
Maar voor te lachen ee mensen !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Jean-Paul, je bent je vingers aan het verbranden! [:D]

De vorming van het landschap komt zo langzamerhand aan z'n eind. Links-achter komt DE rots. Ze ziet er nog niet uit, maar dat komt wel goed, hoop ik. De ruwe vorm werd in karton en gips gemaakt, en morgen (als alles goed gaat) wordt de rots verder gevormd...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Gisteren ben ik kunnen beginnen met de eertse verbouwingen van het huis: het vergroten van de keuken. Mijn bureau wordt daarvoor opgeofferd. Dus, voor het moment heb ik geen ruimte meer voor het modelbouwgebeuren. Ik zal enkel nog in een klein hoekje van de living wat kunnen prutsen aan kleinere dingetjes (zonder alles onder te kliederen). Maar, dit alles is voor het goede doel: over een jaar een eigen zolder!

Dus, de updates van de bouw van dir minibaantje zullen nu iets minder regelmatig aan komen waaien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Michiel,

Alvast veel moed voor het project dat je net begonnen bent (nieuwe binnenhuis-inrichting) en zo te horen dan volgend jaar die modelbouwzolder [:D](of althans een stukje daarvan !?)[:)]

groeten Peter[;)]

ToThePoint

Ik mis de beide dames nu al.
Elke krant heeft zijn stripverhaal.
Hoe gaat de dagelijkse strip nu verder ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

Michiel,

je bent wat gestart met je stripverhaal.  Ik mis de dames ook al.  Laat ze af en toe wat opdraven.  In N schaal nemen ze trouwens niet te veel plaats.  
Wat is er mooier dan een dagje hard labeur afsluiten met die twee prachtige ladies.

Oh ja, tussen haakjes:  je nieuwe creatie ziet er erg mooi uit.  Te mooi om te verkommeren onder het stof van je verbouwwerken.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modeltreinbart

Zeer mooi mini baantje. Maar toch heb ik er een vraag bij.
De straat die dood loopt wat heeft deze als doel?
Miss ben ik te snel met het te vragen maar toch?

Modelspoorse groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Michiel

Hartelijk dank aan allen voor de bemoedigende woorden. Ik zal zeker nog updates brengen, en wees gerust, Germain en Urbanie zijn het hier nog allemaal aan het uitleggen: de stoof hier, de poembak daar...

Het straatje zal verder lopen. (Zie schets aan het begin van dit draadje) Ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik die brug ga vervaardigen: goedkoop maar wel tijdsefficient. De oplossing is in de maak...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Paulogic

Qua minibaantje kan dit toch tellen hoor. Knap ![^][^]
mvg,
Paul(ogic)

Michiel

Germaine, riekt et? Was daan odeur?
Urbanie, noste keir, trekt de sjasse!


Dit is een houten "laser-cut" baanwachtershuisje van P&D Marsh. Deze modelletjes zijn heel erg gelijkend met de Noch lasercut huisjes. 't Was om te proberen, en ik vind ze tegenvallen. De muren lijken erg twee-dimentionaal... vlak als papier, zonder ziel. Ik wordt er niet warm van. Maar goed, we gaan ermee door, en zullen het opfleuren met een laagje acryl. Wie weet wordt het nog wat! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Er vat wat van te maken hoor[;)]  Maar N schaal is toch zo klein[:)]
Wat zijn de afmetingen?

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Urbanie, veneir!?
...subiet Germaine... edde pappel ba?


Evan, het dingetje is 20 x 15 mm groot. Klein, maar het meest genadeloos is de macrolens van de camera. Ik heb het ondertussen een vuil kleurtje gegeven, maar echt "waauw" is het ook weer niet. Ik heb nog geen flauw idee waar het aan ligt. [V] (Ja, ik weet je , het ligt aan mij! [:D][;)] )
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)