Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

St-Michel La Roche minibaantje

Gestart door Michiel, 23 januari 2011, 15:16:28 PM

Michiel

Luc en Marc, bedankt de reakties.

Vandaag waren Germaine en Urbanie er niet. Het was vandaag hun kantklosdag. Dat missen ze voor geen goud. Nu, ze hebben beide totaal geen aanleg voor het klossen, en draaien eigenlijk knopen aan elkaar (vooral niet aan hun vertellen), maar ze zijn dol op de carricollen die er 's middags geserveerd worden. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Urbanie, wadist? Zade na nog ont sjikke?
Toet Germaine, mo 'k begin te peinze da ta gien karikol is.


Grind is vrij efficient om het realisme van de rots te versterken. Dus ben ik op straat ook wat gaan scheppen. Als de lijm droog is moet ik nog wel de overschot weg vegen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Germaine, komt terug! Da's vriet dangereus!
Boh, Urbanie, 'k peins da daan beir ni tois is.


Van gesplitte lucifers heb ik een overweggetje gemaakt...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Leuk, Michiel [:)]
Een mooie vervallen sfeer - en nu heb ik het niet over je tantes [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

En dan even een overzichtfoto met op een hoekje na (met DE rots) het hele landschap gevormd. Nu moet ik wel die tegellijm een dagje laten uitharden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En dan vraag je je af, waar zijn Germaine en Urbanie? Wel, zondag kerkdag...

Allee Germaine, wa wachte, stapt no binne!
Urbanie, kwebbelt wa minder me de mes, dan meuge me veneir no binne de noste weik.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Normaal zou zo'n muurtje geen lang leven beschoren zijn, en zou het zeer snel zijn hersteld of vervangen door beton. Maar wat staat het toch mooi rustiek... [:D] (de rode schijn is het kunstlicht, de stenen zijn normaal wat bruinig grijs)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

en waar is Urbanie en Germaine?[:D]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

Ik ben toch een beetje blij dat IEMAND ze mist! [:D]

Na het voorval tijdens de mis (dat ze door de pastoor vriendelijk de deur werden gewezen wegens onophoudelijk kletsen) bleven ze maar tegen elkaar aan ruzi?n over wie nu het meest had "gekwebbeld". Ik werd er zelf ook al lastig van, en heb ze dus weer eventjes in hun doosje gestopt. Eindelijk een beetje rust! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

just4fun

Heb je dan geen secondenlijm bij uw knutselgerief steken?
Kan je hun lippen verzegelen [;)] en overschakelen op een stomme film uit de oude doos.
Paul

Michiel

Wat ook helpt is een stukje rubber serveren in looksaus, en verkopen als "karikollen". Dan hoor je ze ook een tijdje niet meer. Maar ik krijg toch wel een beetje medelijden, en zal ze vanavond weer uit hun doosje halen. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En dan iets totaal anders. Ik heb nog nooit een watertje, beekje of riviertje gemaakt. Het is dus de gelegenheid om ook dit eens te proberen. Een hoekje voor de rivier werd uitgekozen. Ik vermoed dat de "bodem" van de rivier eerst een kleurtje moet hebben alvorens er lak over aan te brengen. Op de foto is de verf nog nat...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

... en dan wordt duidelijk wat waarschijnlijk het meest hinderlijke wordt, en moeilijk weg te werken: de opkruipende lak tegen de steentjes. Dat geeft een erg onnatuurlijke indruk. Morgen, als de eerste laag droog is, gaan we gaan experimenteren om dat weg te krijgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En nog een laatste foto om het af te leren! [:D]

Germaine, no wat zit da vent te lette?
Urbanie, woar is aven'hond?


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

citaat:
Geplaatst door Michiel

En nog een laatste foto om het af te leren! [:D]





Leuk he foto's nemen[;)]

Het water dat tegen je steentjes oploopt stoort niet vind ik.  Het water lijkt op die manier tenminste niet doodstil te staan!

Vanop een afstand is het zelfs geslaagd.

Leuk ding je baantje.

Groetjes
Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.