Nieuws:

Nu in MSM 253 BAAN: Werlte, lokale spoorsfeer in tijdperk II * Op de weg naar Maldegem

Hoofdmenu

Zelfbouw gebouwen & natuur. H0lland in model.

Gestart door H0lland, 07 januari 2011, 09:24:03 AM

modeltreinbart

trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

H0lland

Dank je, Bart!

---------------

Vanmiddag had ik even een hoopje echte bosgrond gepakt, kapelletje erop gezet ?n ter decoratie nog 3 zelfbouw-boompjes ernaast gezet (diorama a-la-minute  [:D])... Ziet er gelijk weer iets aangekleder uit.

Vanuit de luchtballon... het "turf-eilandje" met kapel...

Recht boven het "eiland"...

De aanvliegroute...

?n nog 2 vanaf het eilandje zelf...

Zo, dat was het voorlopig wat deze kapel betreft... ik ga weer verder met andere ?n nieuwe zaken, nog genoeg te doen [;)]!
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

ERVIN

Gerolf

Prachtig ding, die kapel, maar dat wist je al h? [;)]
Die verhakselde ondergrond doet er geen recht aan - veel te grof gemalen [B)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

H0lland

Goedenacht heren,
Dank voor de wederom leuke ?n positieve reacties!

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Die verhakselde ondergrond doet er geen recht aan - veel te grof gemalen [B)]

Sorry Gerolf, maar ik had even geen zin om het eerst te zeven! Ik moest even een snelle ondergrond hebben, die beter bij de boompjes past als steeds die planken of stoeptegels! [;)]

Gaat straks allemaal helemaal goedkomen in het echte diorama! [;)]
Patrick
H0lland -> facebook

janjozef

het kan wat grof zijn maar het geeft toch een knappe voorstelling van wat het gaat worden,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Paulogic

Luchtfoto is prachtig gevonden.
Super goed idee om gewoon even een gebouwtje in de tuin te plaatsen
of zo en inderdaad instantkoffie eu diorama...
mvg,
Paul(ogic)

H0lland

Dank voor jullie complimenten!

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Super goed idee om gewoon even een gebouwtje in de tuin te plaatsen
of zo en inderdaad instantkoffie eu diorama...

Juist... het is gewoon een soort "instantdio"... Gewoon om dit "boskapelletje" te laten zien in een ietwat natuurlijkere kleur-omgeving. Later zal er aan de daadwerkelijke omgeving "iets" meer aandacht worden gegeven [:D] De natuurlijke kleuren zullen in het uiteindelijke diorama wel terug komen...
Patrick
H0lland -> facebook

H0lland

Eindelijk weer eens goed weer in Nederland! Eindelijk weer eens lekkere temperaturen ?n eindelijk weer eens zon! Dus, (sorry) kon het niet laten ?n heb nog ??n foto gemaakt, de allerlaatste ([:(] Had er misschien even wat meer moeten nemen, want deze is niet helemaal scherp, maar goed!)

In het zonnetje bij 28 gr.

Groet, Patrick (Die met dit weer modelbouw even op een lager pitje zet!) [;)]
Patrick
H0lland -> facebook

H0lland

Maar weer eens wat gaan bouwen voor het diorama!

Eens kijken of ik deze, wel vaker verbouwde en/of rerenoveerde oude boerderij enigszins realistisch kan nabouwen uit styreen.

Het gepuzzel (vanwege de diverse verbouwingen) is begonnen ?n dus is er weer een beginnetje!

Patrick
H0lland -> facebook

Metpetergaathetbeter

wordt opnieuw een pareltje zo te zien !
Groeten Peter[;)]

Steam.N

Nieuwsgierig hoe mooi dit gaat worden.
Met de kapel de lat wel hoog gelegd [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

H0lland

Dank heren!

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Met de kapel de lat wel hoog gelegd [;)]

De boerderij moet uiteindelijk van dezelfde "kwaliteit" worden, daar deze gebouwen samen in ??n (relatief klein) diorama geplaatst gaan worden... ik hoop er dus maar weer het beste van! [;)]

--------

Momenteel ben ik raampjes voor de oude boerderij in elkaar aan het knutselen... Nog een aantal te gaan...

----------------

Trouwens apropos kapel...
Voor een artikeltje over dit gebouwtje moest ik een grotere, scherpere foto maken... plaats ik die ook maar gelijk even hier, voor diegene die 'm (nogmaals) wil zien![:D]

Hier klikken = zien! [;)] -> http://h0lland.webs.com/photos/h0%20kapel.jpg

Patrick
H0lland -> facebook

Steam.N

Patrick, heb je de raamindelingen zelf in mekaar gestoken, of is het een aangekocht raampje?
Wel erg mooi.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

H0lland

Hallo Jean,

Om eerlijk te zijn, heb ik (kun je waarschijnlijk ook nog enigszins herkennen) per raam 6 kleinere (vierkante) raampjes (met 4 ruitjes) zo uitgesneden en weer in elkaar geplakt, dat ze ??n geheel vormen. Vervolgens heb ik met styreen strips een (groter) kozijn daaromheen gebouwd...
Af en toe een beetje smokkelen, moet kunnen toch! [;)] Ik moet een behoorlijk aantal van die ramen maken ?n om dan tientallen stukjes van 3 mm lange, 0,5 mm dikke styreen stripjes in elkaar te gaan zitten frommelen, was mij iets te veel van het goede.

Groet, Patrick
Patrick
H0lland -> facebook