Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

spoordijkje jaren '20

Gestart door Michiel, 09 april 2010, 08:57:36 AM

Metpetergaathetbeter

Ruben,

Ik vind het knap dat je je uitschuiver van eerder deze dag zelf rechtzette. Dit getuigd van klasse!
Groeten Peter[;)]

Paulogic

Zonet een stekske (lucifer) in mijn kast gezocht.
Na lang zoeken eentje gevonden (ah ja allemaal aanstekers in huis).

En dan even proberen inschatten hoe 'groot' dit werkje is.

Moa vent toch, hoe krijg je zoiets klein zo mooi? Met mijn dikke
pollekes zou dat niet wreed lukken. HO is al een fijne bedoening vind ik.

Een kleine tip nog. Als u werkmannen van de stad zijn zou ik ergens
nog een brooddoos en een thermoske zetten. Typisch beeld dat ik
mij herinner van vroeger. Altijd nen stoofzak in de buurt.
[:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Hoi Paul

Hier noemen (noemden) ze het een "Schoofzak" met boterhammen in bruin papier of een 'blekke' doos en de koffie (koud) in een blekke (blikken) drinkesbus met kliksluiting. Een duurdere vesie was een ge-emailleerde bus met kurken stop of ook weer een kliksluiting.
Waar is de tijd[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

gardevil

citaat:
Geplaatst door Peter

Hoi Paul

Hier noemen (noemden) ze het een "Schoofzak" ......



Soms ook "ne kopzak" maar dat was dan vooral voor de mannen van "den basseng" (dokwerkers)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

vanmiegroet

@ michiel ben bezig met een verlaten station .
de naam : gare de village oubli
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

Wel Ruben, daar zit muziek in. Het is een niet-alledaags thema. (In zekere zin niet verwonderlijk, want "? la gare du village oubli?" stoppen waarschijnlijk niet veel treinen. [;)] ) Maar met een goed idee, en knap uitgewerkt, heb jij een dijk van een baan! Ruben laat ons weten hoe het met de bouw ervan vergaat, h?!?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

Het is voor een module baantje van een zijlijn die op de laatste dagen rijdt naar een iets groter station.
Hopelijk geraak met een van mijn baantje in MSM of op de beurs[:p]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

C-rail

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Hopelijk geraak met een van mijn baantje in MSM of op de beurs[:p]



Meedoen aan de minibaantjeswedstrijd!

vanmiegroet

voor volgend jaar ga ik proberen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door gardevil

citaat:
Geplaatst door Peter

Hoi Paul

Hier noemen (noemden) ze het een "Schoofzak" ......



Soms ook "ne kopzak" maar dat was dan vooral voor de mannen van "den basseng" (dokwerkers)



Als ene van den basseng kan ik u zeggen da ne schoofzak in ne kopzak zit.
Ne schoofzak is uw eten en met " 't schof " pakt ge uw kopzak mee neur 't schaftlokaal.
Wat een kopzak is voor ene van den basseng is een aktentas voor een notaris.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Ondertussen gaat de bouw van de spoordijk rustig, dag na dag, verder. Een steunmuurtje, en natuurlijk de onvermijdelijke roltrap! [:0][:D][:D] (Vingers prutsen soms iets in elkaar dat er in het hoofd totaal anders uit zag [:D]) Maar dat komt wel allemaal weer goed... denk ik. (sorry voor de slechte foto's... gebrek aan licht)



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

C-rail

Heb je nog iets aan je tunnel veranderd?
Zo donkerder komt hij beter uit vind ik!

Michiel

Ik heb niets meer aan het tunneltje veranderd. Het is exact zoals op de laatste detailfoto's (behalve de mannetjes, die zijn nu ergens anders aan de slag gegaan). Persoonlijk vond ik het iets te donker, maar nu je bevestigd dat zo donker best goed is, ben ik eigenlijk weer een beetje gerust gesteld. [;)]

Het komt eigenlijk allemaal omdat ik het tunneltje buiten, bij daglicht heb zitten schilderen. Eenmaal op de baan, binnen en in de schemer komen de kleuren wat somberder uit. Ten minste, dat is mijn gedacht. Bekijk ik het tunneltje weer buiten bij daglicht, is het weer goed. Ik weet nu, schilder de dingen daar waar ze worden opgesteld. Vandaar ook mijn idee om boven mijn baan (zeg maar baantje) en werkplek de definitieve verlichting te gaan plaatsen. Heb ik minder verrassingen laten qua verkeerd ingeschatte tinten en nuances.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter


Michiel,

Misschien is het beter een werkplaats te hebben naast een groot raam.Op die manier heb je ook direct daglicht en onmiddellijk een beter idee van je werk!
Groeten Peter[;)]

Michiel

Hoi Peter,

goed idee, maar ik zit haast naast een venster, maar met een voltijdse dagtaak heb je 's avonds niet lang meer daglicht. En vooral 's winters is het wel erg kort licht. Vandaar mijn interesse om er eens werk van te maken. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)