Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

Mattias

Ik blijf iedere keer verbaasd over deze modelbaan!
Gewoon topkwaliteit van de bovenste plank!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

C.B.

Citaat van: Gerolf op 06 september 2012, 08:04:42 AM
Citaat van: C.B. op 31 augustus 2012, 11:41:44 AM
... want ik wordt binnen een maand voor de eerste keer vader , en dan gaan de werken/voorbereiding in het huis voor. :)
Toffe vooruitzichten! Dan heb je natuurlijk andere prioriteiten  ;)

Ja , dat merk ik al een lange tijd., maar inderdaad een prachtig voorruitzicht Gerolf , bedankt  ;D ;)
Maar af en toe doe ik wel eens verder , al is het de laatste tijd dan ... meer onder de treintafel , dan erop.  ;D
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#107
Citaat van: Mattias op 06 september 2012, 10:02:37 AM
Ik blijf iedere keer verbaasd over deze modelbaan!
Gewoon topkwaliteit van de bovenste plank!

Dat doet me een plezier om te lezen , Mattias , bedankt. ;)
Ik probeer zo mogelijk volgens de werkelijkheid te bouwen ... daarom dat het niet op 1 2 3 af zal zijn (maar ik maak daar geen probleem van). ;)

... nog niet ...  ;D
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#108
Vermits ik over mijn project nog niet veel kwijt kan presenteer ik 2 Roco juweeltjes.

Mag ik ze even laten zien want : .. "na 6 jaar van wanneer gaan ze die eindelijk in model uitbrengen" , is het er eindelijk van gekomen.
De lok's Re 4/4 II met de langere kast. (de 2e serie dus van deze lokserie.)



Deze behoort op dit moment nog steeds bij divisie rezigersverkeer.
De lok is net uit de doos , dus nog niet voorzien van diverse aanpassingen die ik steeds doe.



En hiermee heb ik nog zelf gereden in Duitsland tijdens ons praktijk "DB" in 2006 (waar we met SBB Cargo moesten meevolgen).
De lok is dus geschikt voor D en CH.
Hier heb ik enkel de remslangen een kleurtje gegeven , de rest volgt nog.

Over de Gotthardbaan kan ik dus kort zijn , aan de bovenbouw is niet veel meer gedaan (buiten wat gras leggen) want :
- ons dochtertje komt nu op de 1ste plaats in ons leven.  :D
- en vooral , ik ben nog steeds de bekabeling aan het leggen onder de treintafel , en als alles rijdt zoals ik het wil , dus als de besturing 100% in orde
  is , kan ik pas verder met de bovenbouw (dit gaat nog een paar maandjes duren .... denk ik.)  ;)

Groetjes.
Claudio.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Mattias

Zeer mooi!

Beide locs staan ook op mijn verlanglijstje!  ;)
En gij gelukzak, dat ge daar al mee hebt mogen rijden.
Nu maak je écht wel iemand jaloers!  ::)

Bedankt voor het delen van de foto's!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

2012

pff .... nog es de ganse topic overlopen en alle fotos bekeken, tja ... sprakeloos nog steeds en het word nog beter, ni te doen ...

ik ga mij ook es wa meer moete op details gaan smijten he, want ik ga er soms wa te vlot over hier  ::)

C.B.

#112
Citaat van: 2012 op 23 december 2012, 23:22:32 PM
pff .... nog es de ganse topic overlopen en alle fotos bekeken, tja ... sprakeloos nog steeds en het word nog beter, ni te doen ...

ik ga mij ook es wa meer moete op details gaan smijten he, want ik ga er soms wa te vlot over hier  ::)

Bedankt , maar je was toch opnieuw begonnen ? , misschien kan dit bij je nog zonder al teveel gepruts om wat extra details aan te brengen.  ;)

Trouwens , bij mij moet ook nog 1 en het ander wijzigen ; alle bovenleiding-hangers (zoals op de 2 foto's van de Re 4/4 II hierboven) moeten een andere type soort krijgen , en ook de paaltjes/overspanning-masten , worden opnieuw behandeld.

Maar zoals hierboven al geschreven ; eerst mijn modelbaansturing afwerken voor ik aan dit alles kan beginnen.  ;)
Groetjes.
Claudio.

2012

Ik ben aan het (af)kijken om ideeen op te doen zunne  :P
Ben al een tijdje opnieuw gestart, na verhuis he, er is hier ook een topic over :P
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,11409.0.html

onlangs nog nieuw fotokes gezet van mijn nieuwste suisse aanwinst, een Allegra stel  8)

knibbelknabbel

Zeer mooi Claudio! Dat van "tijd" kan ik zeer goed inkomen  ;)

C.B.

Citaat van: 2012 op 24 december 2012, 18:43:47 PM
Ik ben aan het (af)kijken om ideeen op te doen zunne  :P

Foei ....  ;D ;)
(... en jij staat al verder met het landschap dan ik ... terwijl ik nog moet onderzoeken welke methoden ik ga toepassen ....  :D)

Citaat van: knibbelknabbel op 28 december 2012, 15:32:55 PM
Zeer mooi Claudio! Dat van "tijd" kan ik zeer goed inkomen  ;)

Amaai nog niet ....
Mijn doelen voor dit jaar zijn al dikwijls bijgesteld.
De baansturing moet af zijn tegen april hopelijk , waar ik dan de draad terug kan opnemen om aan het landschapsgedeelte / bovenleiding verder te kunnen werken.
(En dat ik dan eens andere foto's kan laten zien ...)
Groetjes.
Claudio.

Gottardo

#116
Citaat van: C.B. op 23 december 2012, 18:37:54 PM
Vermits ik over mijn project nog niet veel kwijt kan presenteer ik 2 Roco juweeltjes.

Mag ik ze even laten zien want : .. "na 6 jaar van wanneer gaan ze die eindelijk in model uitbrengen" , is het er eindelijk van gekomen.
De lok's Re 4/4 II met de langere kast. (de 2e serie dus van deze lokserie.)



Deze behoort op dit moment nog steeds bij divisie rezigersverkeer.
De lok is net uit de doos , dus nog niet voorzien van diverse aanpassingen die ik steeds doe.



En hiermee heb ik nog zelf gereden in Duitsland tijdens ons praktijk "DB" in 2006 (waar we met SBB Cargo moesten meevolgen).
De lok is dus geschikt voor D en CH.
Hier heb ik enkel de remslangen een kleurtje gegeven , de rest volgt nog.

Over de Gotthardbaan kan ik dus kort zijn , aan de bovenbouw is niet veel meer gedaan (buiten wat gras leggen) want :
- ons dochtertje komt nu op de 1ste plaats in ons leven.  :D
- en vooral , ik ben nog steeds de bekabeling aan het leggen onder de treintafel , en als alles rijdt zoals ik het wil , dus als de besturing 100% in orde
  is , kan ik pas verder met de bovenbouw (dit gaat nog een paar maandjes duren .... denk ik.)  ;)

Hallo,

zijn deze Roco Re4/4" en Re421 inmiddels al te koop !?! Van de TEE-versie wist ik het al, maar die rode en Cargo-versie had ik -althans totdat ik ze in dit draadje tegenkwam- nog nergens gezien (behalve in de Neuheitenprospekt).  Waar heb je ze gekocht ?

Baan vrij dus voor een prachtige Re10/10 (puur cargo, puur rood, of cargo/rood) in Taverne-Torricella (heb je de groene Re6/6 met deze naam trouwens ook in je verzameling zitten ?)  ;D

Groetjes,

Gottardo

Gottardo

Heb intussen even gegoogled, en inderdaad blijken deze loks intussen in de handel te liggen.  Dat was me eigenlijk volledig ontgaan...

Dan weet ik meteen wat te doen volgende week zaterdag  ;)

C.B.

Citaat van: Gottardo op 05 januari 2013, 14:12:51 PM

zijn deze Roco Re4/4" en Re421 inmiddels al te koop !?! Van de TEE-versie wist ik het al, maar die rode en Cargo-versie had ik -althans totdat ik ze in dit draadje tegenkwam- nog nergens gezien (behalve in de Neuheitenprospekt).  Waar heb je ze gekocht ?

Baan vrij dus voor een prachtige Re10/10 (puur cargo, puur rood, of cargo/rood) in Taverne-Torricella (heb je de groene Re6/6 met deze naam trouwens ook in je verzameling zitten ?)  ;D

Groetjes,

Gottardo

Beide lokjes gekocht in Sint Niklaas , maar wel op voorhand besteld. ;)
Yep, de SBB Re 6/6 Taverne Torricella heb ik in het bezit ; het was trouwens de eerste Re 6/6 van Roco op de markt toen. ;)
en ik kan inderdaad aan de slag met een pure rode Re 10/10.
Bij een volgende update zal ik deze eens te voorschijn toveren.  8)
Groetjes.
Claudio.

Gottardo

#119
Vandaag naar Düsseldorf en omgeving geweest, op jacht naar de beide Roco Re4/4"-loks.  Maar wel van een kale kermis thuisgekomen: de loks waren al overal uitverkocht, maar zouden volgende week terug binnenkomen.  (Nu was het geen echt kale kermis, want ik heb een 5-tal spoor N Brawa SBB EWII gekocht, en -impulsaankoop- een h0 Roco ÖBB 1020-krokodil in Vasoulek-design (die in de aanbieding stond).) ???
Van de Re4/4"-loks zocht ik de gewone analoge versies.  Er stond wél nog een digitale versie met sound (Re421 Cargo) en die zag er hééééél leuk uit.  Ik heb zelfs de indruk dat de ruitenwissertjes van messing waren (en dat zie ik ook op jouw foto).  Prachtig gewoonweg !

Trouwens, vanavond om 20u29 heb ik waarschijnlijk op eBay op een haar na door mijn eigen stommiteit (cfr. verder) een spiksplinternieuwe Roco Re6/6 Taverne-Torricella gemist : hij stond op 150 € - ik besloot een plafondbod van 170 € in te geven (op 10 seconden van het einde), maar had er geen rekening mee gehouden dat ik na het indienen van het bod nog op "bevestigen" moest drukken  ???  Dat merkte ik pas op 3 seconden van het einde op.  Hierdoor heb ik op een seconde na de lok waarschijnlijk gemist - hij is weggegaan voor de spotprijs van 151 €.

Nu, heel erg is het niet, want ik heb eigenlijk zelf al een Taverne-Torricella.  Mijn exemplaar heeft echter lichte lakschade.  Het schijnt een gekend probleem (geweest) te zijn en werd veroorzaakt door de doekjes waarin Roco een aantal jaren geleden zijn loks wikkelde.  Men heeft me verteld dat er niets gebeurde zolang de lok niet met mensenhanden in contact gekomen was.  Maar als dat wél het geval was, zorgde het doekje voor kleine vetplekjes.
Dit heeft Roco gemerkt, en het is de reden dat de loks tegenwoordig in de neutrale folieën gewikkeld worden.

Ik kijk uit naar je Re10/10.  En ik kijk ernaar uit om ze binnen een paar weken zelf te gaan halen.

Ik kijk trouwens ook uit (ik kijk blijkbaar veel uit  :) ) naar verdere updates van die prachtige SBB-baan die je daar aan het realiseren bent !

Gottardo