Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: doomslu op 24 augustus 2013, 17:59:04 PM
Knap werk!
Dat mag je wel zeggen!

Ik wist dat je prachtig werk maakt maar dit is nog een stapje hoger!

Ik wordt hier echt jaloers van al die mooie stations en gebouwen en banen.  >:(  ;)

Echt knap werk!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Kautenbach

prachtig gemaakt, ook t spoortje op de achtergrond mooi voorzien van gras

Mattias

WOW!

Hoedje af!  :)
Kzal toch echt eens moeten langskomen om dat van dichtbij te bewonderen hé..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Claudio, ik val in herhaling, maar een zeer mooi stukje werk heb je hier geleverd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

C.B.

#156
euh , ik ga er nog van blozen van al de reactie's hier.  :D
Alvast bedankt , allen.

Het was echt meten en nog eens meten (er mocht geen stroomafnemer / zij- en bovenkanten van het rollend materieel : de seinen raken , zowel die aan de portaal hangen , als de dwergseintjes op de grond) ,

Dikwijls terug kijken naar de voorbeeld foto , de details nogmaals bestuderen , enfin jullie kennen dat wel zeker ...  ;)
In ieder geval ... ik ben op een zeer rustig tempo aan dit werkje begonnen en ben er ook helemaal tevreden over.

Op dit moment moeten nog enkel 3 dwergseintjes aan de inritwissels komen (zuidkant) en dan kan het hoofdstuk "bedrading" even afgesloten worden. (buiten straat- en stationsverlichting , maar dat is voor later). :)
Groetjes.
Claudio.

Dirky

Als je niet graag bloost zou je misschien beter geen foto's meer plaatsen!  ;)

Prachtig werk! :)

Peter

Prachtig en super gedetailleerd die signaalbrug.
Trouwens al de foto's ademen de Zwitserse sfeer uit.
Chapeau ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

..och, zolang er geen foto van een blozende Claudio op komt.. ;D

de complimenten zijn geheel verdiend, vooral doorgaan en veel laten zien ;)

Dennis1984

Dit neigt naar perfectie Claudio! Prachtig!

Met vriendelijke groet,
Dennis

C.B.

Hier zijn we terug met een laatste stand van zaken met wat betreft mijn modelspoorbaan naar SBB CFF FFS voorbeeld.
Deze keer niet zo speciaal als de zelfbouw seinbrug van de vorige keer die het nog steeds perfect doet.

Nee , ik ben begonnen aan de voorbereidingen voor het tot stand brengen van het landschap aan de tunnelomgeving.
De aansluitingen van het systeem (Dinamo - iTrain) aan de seinen en de sporen / wissels zijn nu dus helemaal achter de rug.



Hier is aan de tunnel nog wat Styrodur aan toegevoegd voor de basis van het landschap.
Ook ben ik hier begonnen om het gaas aan te brengen voor de toekomstige heuvelbouw.



De Styrodur worden in blokjes gezaagd en door middel van gewoon houtlijm en tandenstokertjes erin , wordt alles goed vastgehouden.



Ik wil niks aan het toeval laten , want ik wil de tunnelkoker zo donker mogelijk maken , dus heb ik eerst
alles in dat gedeelte een zwarte verfkleur gegeven.

ik heb ook aan het begin van de tunnelingang , bovenaan dichtgemaakt met een plaatje dat bekleed werd
met een reliëf van tunnelmuur steentjes (wat hier niet zichtbaar is op de foto).



Ook heb ik weer eens een bovenleidingsportiek opnieuw afgewerkt versie 2.0.



En als kleine traditie , 2 foto's van het rollend materieel als afsluiter van deze reeks.
Voormalige Dispo lok geleased door FNC (nu helemaal verleden tijd) , rijdt op dit moment door het kale landschapsomgeving
in Taverne Torricella.



Even zien wat ik allemaal kan als sein-operator.
De Hupac Schöni shuttle trein krijgt vrije doorgang in het station , terwijl SBB lok Re 4/4 II op het rechter spoor het seinbeeld FB6 "kurze Fahrt" krijgt.

Zo dat is dan weer voor wat dit betreft. :)
Groetjes.
Claudio.

modelbaanHO

Zeer knap gemaakt en goed doordacht ook.
De details maken dat het zeer waarheidsgetrouw overkomt.
Ik denk eens dat alles af is het zeer moeilijk zal worden op foto's het onderscheid tussen model en werkelijkheid te maken.
Inspiratie voor mijn eigen modelbaan !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be