Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

conducteur

Het gaat langzaam, maar het is altijd  :o  als je eens iets post. En de orde en precisie waarmee je werkt  :o :o
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

martin1967

Dank je wel Claudio,

Duidelijk verhaal,  zo kan ik weer verder met bouwen.

groeten Martin.

Anarchy

Super Claudio, een topbaan in wording!

C.B.

En dan gaat er af en toe nog eens iets mis , of er zijn zaken waar ik helemaal niet meer tevreden ben , Rian.  ;)
Neem nu de bovenleiding , die wordt helemaal terug gedaan en de contactdoosjes van de assentellers worden ook allemaal vervangen , enz ...  ;D

Bedankt Jeroen ... en het belangrijkste bij dit allemaal : ik doe dit met enorm veel plezier ....  :)

Trouwens , langs de "noord"kant zijn alle seintjes aangesloten en werkend.  :)



Spoor 1 (helemaal rechts) is een SBB Ee 3/3 een rangering aan het doen , richting doodspoor.
Het dwergseintje op de voorgrond , geeft het seinbeeld "Fahrt mit Vorsicht".

Spoor 3 staat het uitritsein en het daarop volgend dwergseintje (nog net zichtbaar) op "Fahrt" voor een aankomende trein.
Ik ben blij met het systeem dat ik heb , dat ik vrijwel alle seinbeelden kan creëren met daaraan de gekoppelde (gewenste)  snelheid (die je ook nog eens helemaal zelf naar persoonlijke smaak kunt instellen.)
Groetjes.
Claudio.

Anarchy


OlivierV

Een videorondritje zou er al niet verkeerd uitzien in dit stadium van de baan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

Citaat van: OlivierV op 22 juni 2013, 22:39:51 PM
Een videorondritje zou er al niet verkeerd uitzien in dit stadium van de baan.

Ooit misschien , als het toch wat verder afgewerkt is.  ;)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Ondertussen niet zo veel meer gedaan , behalve wat dwerg - en hoofdseintjes aan het aansluiten op het systeem.

Wel ben ik eindelijk begonnen aan de bouw van de seinbrug met de uitritseinen , die de zuidelijke kant van het station "beschermt".



De foto: het nodige meetwerk dat een tijdrovende klus was - en vervolgens het soldeerwerk van verschillende onderdeeltjes ,  is voorlopig achter de rug.
Enkel moeten nog de draadkabels weggewerkt worden , en uiteraard gaat heel de brug nog een verflaagje krijgen.

Als alles geplaatst en werkend is , laat ik het totaalbeeld zien van dit gedeelte. :)
Groetjes.
Claudio.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Dat ziet er weer erg mooi uit, Claudio  :P
De bedrading - lakdraad, vermoed ik? En heb je die bijkomend in krimpkous gestoken? Of is die kous een tijdelijke bescherming?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

Citaat van: Gerolf op 13 augustus 2013, 10:45:01 AM
De bedrading - lakdraad, vermoed ik? En heb je die bijkomend in krimpkous gestoken? Of is die kous een tijdelijke bescherming?
Dank je. :)

De 3 seintjes (met krimpkous) heb ik zo gekocht dit jaar in mei ; het 4e seintje helemaal rechts : had die kous jammer genoeg nog niet , toen ik dit een paar jaar geleden aanschafte bij dezelfde leverancier in Zwitserland.
Vermits aan de andere uiteinde van de lakdraadjes , de weerstandjes en diode zitten heb ik het maar zo gelaten om zelf een krimpkous aan te brengen , het is al fragiel genoeg.

Nu , ondertussen zijn alle draadjes wel mooi bevestigd op de overspanningsmast (gekleefd met secondelijm) ; zodat binnenkort het geheel een verflaagje gaat krijgen.
Groetjes.
Claudio.

martin1967

Goede avond Claudio,

Wat word dat een mooi staaltje modelbouw zeg die seinbrug, dat zal op mijn baan niet misstaan. Kun je wellicht aangeven uit welke onderdelen je deze gemaakt hebt.

groeten Martin

C.B.

#147
Citaat van: martin1967 op 20 augustus 2013, 20:31:33 PM
Goede avond Claudio,
Kun je wellicht aangeven uit welke onderdelen je deze gemaakt hebt.

groeten Martin

Ja hoor , dat is geen geheim. ; :)
Na eerst de (het grote voorbeeld) foto te bestuderen , ging ik op zoek wat ik allemaal kon gebruiken om deze seinbrug tot stand te brengen.

- 3x Sommerfeldt 306 (overspanningsmast)
- 5x Sommerfeldt 302 (draagarm die geplooid + ingekort werd tot min of meer de juiste vorm)
- 5x Sommerfeldt 303 (stang om de bovenleidingsdraad te bevestigen)
- 5x Sommerfeldt 315 (5 isolatoren die bruin werden geschilderd + bevestiging-plaatjes)
- 5x Sommerfeldt 386 (5 fijne isolatoren bruin)
- 2x Microscale 301-409 (uitritsein met vertrekbevel voor bevestiging aan de bovenleidingsmast)
- 2x Microscale 301-401 (uitritsein voor bevestiging aan de bovenleidingsmast)

Ondertussen is de seinbrug een feit , dus volledig afgewerkt , alleen moeten er nog 2 van de 4 seinen aangesloten worden en moeten de seinen nog een identificatieplaatje krijgen.
Ik hoop in het weekend klaar te zijn , zodat ik het eindresultaat eens kan laten zien en dit samen met de foto van het grote voorbeeld.
Groetjes.
Claudio.

martin1967

Vriendelijk bedankt Claudio voor de info, de Sommerfeldt onderdeeltjes heb ik wel in voorraad de seinen moet ik zien te bestellen. Ik gebruik zelf de seinen van Schneider echter deze hebben niet de seinen om aan een portaalmast tehangen.

groeten Martin.

C.B.

#149
Zoals beloofd , een kleine foto reportage van de afgewerkte seinbrug.



Eerst het grote voorbeeld in Taverne Torricella , dat dus nu ook min of meer op mijn modelbaan te bewonderen is.



Voila , hier het eindresultaat.  Uiteraard gaat er ook bovenleiding komen , maar dit is pas in het eindstadium.



Nog eens vanuit een ander foto-punt. Het uitritsein staat voor de gelegenheid open met "Fahrbegriff 2" -> beperkte snelheid van Vmax 40km/u.



idem.



De inrit langs de andere kant van de seinbrug.
De 189 088 komt van Lugano Vedeggio en rijdt het station binnen.
Het hoofdsein staat open met "Fahrbegriff 2"; het voorsein met "Fahrbegriff 3" aankondiging van Vmax 60 km/u.
En hou geen rekening met de bovenleidingspalen op de voorgrond , die zijn helemaal nog niet afgewerkt.

Zo , op enkele weken tijd , is er weer iets meer afgewerkt aan het station van Taverne Torricella.
Groetjes.
Claudio.