Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Davy

#1815
Hallo!
Dagelijks zie ik een reeks 27 rijden met M4 rijtuigen met daarachter nog een reeks 27 gekoppeld aan de M4 stuurstand. stuurstand defect ofzo!?

En waarom zijn de twee M6 stuurstanden nu naar elkaar toe gekoppeld met voor en acheraan een reeks 18!? (lijn landen - Brugge)

doomslu

#1816
Gelezen in Spoorwegjournaal 188 (welke vrijdag 10 augustus verschijnt):

Zoals reeds gemeld weet de NMBS geen blijf meer met haar overtollige locomotieven,
en vooral met de reeks 27 ?AA?, sinds hun vervanging op de IC-relatie Knokke/Blankenberge
? Hasselt/Tongeren door locomotieven van de reeks 18 (in afwachting van de komst van
de reeks 19). Om van een nood een deugd te maken, worden sommige van deze locomotieven
voor enkele treinen van de IC-relatie Li?ge-Guillemins ? Qui?vrain ingezet, met een
dergelijke locomotief aan weerszijden van het rijtuigstel. De beide locomotieven zijn hierbij
(meestal) in dienst, waardoor de opdruklocomotief van de reeks 23 niet meer nodig is bij het
beklimmen van de hellende vlakken tussen Luik en Ans! Bij kortere samenstellingen wordt
de achterste 27 ?AA? soms meegevoerd als gesleept voertuig, maar met de tweede loc in
dienst kunnen deze korte treinen even snel optrekken als een? Formule 1!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

#1817
citaat:
Geplaatst door doomslu

maar met de tweede loc in
dienst kunnen deze korte treinen even snel optrekken als een? Formule 1!




Als ge dan just van uw taske koffie wil slurpen dan zijt ge ineens gewassen !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

#1818
citaat:
Geplaatst door Union Pacific

En waarom zijn de twee M6 stuurstanden nu naar elkaar toe gekoppeld met voor en acheraan een reeks 18!? (lijn landen - Brugge)




Omdat de reeks 18 geen GF-koppeling heeft en daardoor niet aan de stuurstanden gekoppeld kan worden. De enige oplossing was om de stuurstanden aan elkaar te koppelen met de twee locs aan de buitenkant van de samenstelling.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doenitz

#1819
dit weekend gezien in brugge op de verbinding oostende - eupen: de 1908, met GF koppeling. ze komen eraan.
 

OMC

#1820
Vanaf morgen een nieuwe vast waarde (allez ja, altijd met 2 woorden spreken [:D]) op lijn 12 in de vroege en late uurtjes, zonder vertragingen bij gerekend weliswaar:





De 186en van Captrain zullen vanaf morgen de papiertreinen tussen Bundel-Zuid en Dortmund verzekeren op Belgisch grondgebied en dit vanaf Antwerpen-Schijnpoort, tevoren was dit pas vanaf Kijfhoek richting Dortmund. De class 66 zal dus nu nog enkel op stukje tussen Schijnpoort en de Waaslandhaven te zien zijn, of eventueel bij calamiteiten toch verder tot Kijfhoek. Vertrek op dinsdag en donderdag vanaf Antwerpen-Schijnpoort is rond de klok van 8u in de ochtend voorzien. Foto heb ik vandaag tussen enkele buien door kunnen maken op Antwerpen-Schijnpoort.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

chef garde

#1821
Vandaag heb ik in Antwerpen-Berchem een nestje treinspotters gezien, helaas kan ik van die gasten geen foto tonen!

[:D][8D][;)]

ERVIN

#1822
citaat:
Geplaatst door chef garde

Vandaag heb ik in Antwerpen-Berchem een nestje treinspotters gezien, helaas kan ik van die gasten geen foto tonen!

[:D][8D][;)]



Misschien maar goed ook , ik stond er namelijk ook bij , en dat het weer een bewogen dagje was , dat blijkt uit volgende foto's....

Overbrenging van een Nederlandse stoomloc en dito rijtuigen door de PB03 van Crossrail.





Later vandaag nog meer foto's . [;)]

ToThePoint

#1823
Die pb03 lijkt een schaal kleiner dan die stomer LOL
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

#1824
citaat:
Overbrenging van een Nederlandse stoomloc en dito rijtuigen


Lijkt eerder een Duitse stoomlok (baureihe 65??)
Met vriendelijke groeten
Peter

eric

#1825
Het is de 65.018 van de Stoom Stichting Nederland op weg naar Spontin.
Deze ochtend ook gezien hier op lijn 12

AtMoPo

#1826
En Fleischmann brengt hem in 1/87 op de markt [;)]
Van de SSN wel te verstaan.
AtMoPo

ERVIN

#1827
Even na de stoomloc kwamen deze locs voorbij gereden...



Op zich niet zo speciaal natuurlijk , maar kijk eens wat er gebeurde achter deze locs!!!





Blijkbaar een blokkerende rem , stank over gans het station , en even later al het goederenverkeer uitwijkend naar andere sporen.

Doorrit van de Tour De France Thalys.




Steam.N

#1828
Prachtige loc !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

#1829
Ook de goeie ouwe 62ers waren nog eens van de partij , hier met een robeltrein ( spoorstaven).



Volgens mijn goede bronnen is het bijna gedaan met de 20ers , nu zijn ook de lagere nummers reeds ingezet in de goederendienst , hier de 2005 , nu kan ik mijn Roco 2005 gerust goederentreinen laten slepen zonder de werkelijkheid geweld aan te doen.[;)]



En tot slot de Olympische trein , mooie verschijning op de sporen ( wanneer in model??)







Verder nog een hoop 28ers - 13en en 77/78ers , maar die hebben jullie al genoeg zien h?.[;)]
Leuke dag gehad , enkele nieuwe gezichten leren kennen en toffe dingen gezien.