Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Thanks, Paul.  De wind moet de schouw natuurlijk bereiken.
Daarom dat schouwen soms langs zijgevels van geburen werden opgetrokken.
Inderdaad niet om de hoogte, maar om door de wind aangestreken te worden.

Hugo: Maria-Theresia-geel zegt me niets. 
Maar dat vind ik zeker op 't internet.
Kan me er wel iets van voorstellen.
Ik denk dat hotel Monarque daar niet te ver af ligt (met zeer negatieve evaluatie van oudste dochter ...   ::) )

Ondertussen mijn knutselkriebels even on-hold gezet, en beginnen rommelen ...
Niet de hele kamer, alleen mijn werkblad ... en dan nog, alleen mijn A3-snijmat ...
Man man man, wat vindt je allemaal terug ...
Gelukkig enkele opbergdoosjes bij de hand (  ::) ): eentje voor witte styreen, eentje voor baksteenresten, eentje voor ...
Dus stapel dozen, weinig in de vuilbak  ;D
En een lege snijmat  :)  Wordt weer een luxe om te bouwen !

Nog even profieltjes terug in de styreenmatrix sorteren, en ik kan terug aan de slag  :)
... Na het eten, blijkbaar  ::) ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Pas op Jean, na het opruimen vindt ik meestal niets terug  ;) ;D

Steam.N

#3242
Klopt, Martin.
Maar met die opbergdoosjes in de buurt ... zou moeten meevallen.

Vooral omdat ik met een nieuw deelproject start.
Nieuwe speelplaats, voor komende week:




Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Ziet er prima uit die gevel. Zo zie je er overal nog staan. En het breekt een beetje de eentonigheid van de baksteen.

Voor de schouw: je moet een lijn trekken evenwijdig met je dakhelling, maar 1 meter erboven. Daar moet om goed te trekken je schouw bovenuitsteken. Dat volgens een dakwerker die bij mijn moeder aan de schouw gewerkt heeft. Ze wou de schouw wat laten verlagen omdat het bovenste deel in slechte staat was maar de dakwerker heeft ze netjes terug opgemetst want lager wou hij niet gaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Citaat van: Steam.N op 09 juni 2014, 13:51:01 PM
Nieuwe speelplaats, voor komende week...

Raar hinkelspelpatroon  ;)

Zo als steeds blijf ik je fantastisch werk bewonderen!
Groetjes, Peter


TBCédric

Jean, misschien een totaal foto van de voorlopige stand van gebouwen/stations en sporen op hun voorlopige plaats?
Zo kunnen wij al dat moois eens tesamen zien én al een voorproevertje zien van hoe het er uit zal zien. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Cedric, nog wat geduld  ;)
Je hebt al veel puzzelstukjes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Weerom wonderlijk  mooie gevel Jean.

Over die schoorsteen, die zal je inderdaad iets hoger moeten maken dan de gevel van het naastliggende gebouw, welke kant je ook kiest. Logisch zou ik de schoorsteen wel verwachten aan de rechterkant, dus tegen de 3 woonst.
Waarom de rechterkant, omdat de voordeur en dus ook logisch de daar achterliggende gang over de volledige diepte van het huis aan de linkerkant ligt. De kamers liggen rechts en de haarden worden meestal tegen de gemeenschappelijke muur gebouwd om de schoorstenen op te bouwen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 09 juni 2014, 09:23:18 AM
Nu ik het deze morgen bekijk, lijkt het me wat té witjes.  Had wat meer beige mogen zijn.


alle huizen stonden er niet evenlang, mogelijks kan het al eens een oppoetsbeurt gehad hebben, vandaar dat wit op de arduin,een huis dat net aangepakt is mag ook wel vind ik, ze hoeven niet allemaal even vuil te zijn !

Groeten Peter ;)

ps mijn huis staat er ook 17 jaar en naast mij beginnen ze binnenkort ook te bouwen, mijne vertoont al enkele verouderingsverschijnsels en dat nieuwe zal er binnenkort heel nieuw naast staan, dit gebeurt ook bij rijwoningen die er later tegengebouwd worden, of die opgebouwd worden na afbraak ven een ouder afgebroken huis !

marc goovaerts

Inderdaad de logica zelve. Is hier bij alle rijhuizen op Zurenborg ook zo. De wijk is in dit gedeelte wel in één trek door één maatschappij gebouwd. Straat per straat.

Havoc

Citaat van: SuSke op 09 juni 2014, 14:48:40 PM
Weerom wonderlijk  mooie gevel Jean.

Over die schoorsteen, die zal je inderdaad iets hoger moeten maken dan de gevel van het naastliggende gebouw, welke kant je ook kiest. Logisch zou ik de schoorsteen wel verwachten aan de rechterkant, dus tegen de 3 woonst.
Waarom de rechterkant, omdat de voordeur en dus ook logisch de daar achterliggende gang over de volledige diepte van het huis aan de linkerkant ligt. De kamers liggen rechts en de haarden worden meestal tegen de gemeenschappelijke muur gebouwd om de schoorstenen op te bouwen.

Logica waar geen speld tussen te krijgen is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michael

Jean, nu je toch net je A3 mat hebt opgeruimd, hoe berg je je voorraad styreen profielen en plastic card op?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Simpel, Michael.

Al de kleine stukjes in transparante opbergdoosjes.  Worden dikwijls herbruikt voor kleine prullen
Grotere stukken profiel gaan terug in de styreen-matrix (#962), die ik enkele jaren geleden maakte, en me ondertussen veel tijd deed besparen !!!

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean bedankt voor #962, die heb ik even opgezocht, zodra ik mijn voorraad profieltjes binnen heb, ga ik ook zo'n opbergsysteem maken, erg handig alles bij mekaar en toch keurig gesorteerd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

#3254
Graag gedaan, Michael.


Werken worden gestaakt, voor vandaag.
Geveltje is zeer arbeidsintensief !
Resultaat is twijfelachtig ...



Ik ga er een nachtje over later rusten.

Kelderverdieping:  met veel moeite heb ik de boogjes-in-boogjes kunnen bouwen, maar het ziet er wat rommelachtig uit.
Morgen ga ik het eens schilderen.  Misschien valt het resultaat dan nog mee.

Eerste verdiep: middenstijl is niet om aan te zien.
Morgen afbreken, en opnieuw beginnen.

Misschien teken ik alles uit, en ga ik voor de zoveelste ets-sessie ...
Zal stuk zuiverder zijn ...
In een eerste fase een vertraging, maar als ik de tweede verdieping aanpak, kan ik de vruchten plukken ...

Eerst nachtje over slapen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }