Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

Stieven76

Voor een eerste keer vind ik dit toch een superboom hoor! Ik had hem misschien wel iets kleiner gemaakt, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn?
Mijn eerste boom was een klein ineen gestampt ding en belange zo mooi niet als deze hier  ;D

loebaske

Knap Johan...zou het niet beter kunnen  ;) ;)

Peter

Denk toch dat ik een van de dagen eens met Jos moet afspreken om een dagje een kursus tuinieren (bomen bouwen) te volgen.
Want ik heb er nog niet veel van terecht gebracht  :-[ :-[ :-[
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Mooie eerste boom, Johan
Ik ben ook geen hovenier, maar het lijkt me dat de stam nogal lang is tegenover de kruin - voor een vrijstaande boom dan toch.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Voor een eerste, goed zeg !!

grove den

#545
Idem...zeker als het een van je je eerste poging(en) betreft!! :)
Dat met die stam heb je zo onder de knie..kwestie van vaker een boompje maken en dan heb je de verhoudingen zo in de smiezen....
En inderdaad probeer bij je eerste boomkreaties een voorbeeld/fotovan de boom die je wilt maken,  bij de hand te houden als referentie!
trouwens : het  is MDF zaagsel ;)
En natuurlijk een plaatje van de laatste voltooide boom spoor 0, zo ongeveer 47 cm:


en wat "tussendoortjes"


Jos

ps Peter: heb jij onlangs van mij een pb-tje mogen ontvangen?ivm dikte draden

Kautenbach

top Jos, blijft toch wel hele hoge kwaliteit!!

Peter

Citeerps Peter: heb jij onlangs van mij een pb-tje mogen ontvangen?ivm dikte draden

O ja Jos die heb ik ontvangen maar blijkbaar zal ik het nog een aantal keren moeten proberen tot het me uiteindelijk zal lukken.
Dat ik de grootmeester 'Grove den' kan benaderen zal ik waarschijnlijk niet.......snif, snif
Met vriendelijke groeten
Peter

Grote stomer

Bedankt allen, ook voor de feedback.
Stam is inderdaad wat lang voor een vrijstaande boom en de kruin misschien wat te open.

Ik ga er nog een proberen te maken, nu met foto van een echte.

Groeten
 

grove den

Hallo Johan,

De kroon is ok!!!! ...echt niet dichter maken....!
Merendeels in het echt zijn kruinen van ( grotere)  bomen best wel transparant!
Bij ons op een modelbaan komt dat ook soms een beetje van pas waardoor we, bij een boom die op de voorgrond staat,  fijn "door een boom heen" kunnen kijken.....
Zo maar ergens een boom in de buurt van Saarbrücken:


Jos

Grote stomer

Ok

Trouwens mooie foto van een boom om na te maken

 

grove den

"Even" snel wat "bergspul"gemaakt:




Jos

vyncky

Weeral prachtig Jos!

Daar valt weinig over aan te merken :P

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Alleen de Preisers verraden dat het nep is...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *