Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM schaal-N actie 2016!

Gestart door Michiel, 01 februari 2016, 15:37:40 PM

Heb je interesse in een MSM Schaal-N actie

Ja! erg geïnteresseerd!
27 (37%)
Nee, geen interesse, sorry.
37 (50.7%)
Hmmm, mogelijk maar zou er meer over willen weten.
9 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 73

Stemmen gesloten: 31 januari 2017, 15:47:58 PM

59erke

Citaat van: Michiel op 02 februari 2016, 16:40:45 PM
En indien het draagvlak voldoende is, gaan we in zee met de ja-stemmers en de twijfelaars, ongeacht de hoeveelheid neen-stemmers. Dit is geen democratische stemming waar de meerderheid wint. (wink-wink) 8)

Heb je een vooropgesteld cijfer in gedachte Michiel ?

Als ik de huidige resultaten bekijk, vindt ik wel dat het verschil tussen ja en neen nog wel meevalt.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Steam.N

Het gaat om de ja- en misschien-stemmers.
Die moeten dan nog overeenkomen ... en dat wordt het spannendste  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

anderzijds als je met minder bent moet dat toch veel eenvoudiger zijn - hoewel ?

Michiel

@Koen, ik denk dat we het pragmatisch moeten aanpakken. Ik denk niet dat het verstandig is om ons op voorhand vast te pinnen op een aantal. Ik zou eerste willen zien hoeveel N'ers we warm kunnen maken voor een actie. En dan zien wat we met het aantal kunnen verwezenlijken. Met hoe meer we zijn hoe interessanter de mogelijkheden.

@Jean, inderdaad, dat kan spannend worden. Maar ik denk dat het langs de kant van de producent en/of investeerder ook lastig kan worden. Daarom zou het interessant zijn indien we veel voorstellen en wensen krijgen. Dan is het duidelijker waar de interesses liggen, en in welke richting we de actie best sturen.

@Peter, extreem minder is solo: gewoon naar de winkel gaan en je ding kopen. De uitdaging is om een voordeel te halen uit een gemeenschappelijke aankoop. En dat voordeel kan vele kanten op gaan: een uniek eenmalig model, een financieel interessante aanbieding, een specifieke dienstverlening,... noem maar op. En met hoe meer we zijn, hoe interessanter het voordeel kan worden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Oproep aan de stille meelezer.... STEM!

Althans indien je deze N-actie ziet zitten. Wees ervan overtuigd dat een aantal producenten en invoerers op dit forum zitten, en nieuwsgierig kijken wat het hier wordt met ons N-schaal oproep. Indien het een succes wordt, dan vergroot het ook de kans dat zij ook eens voor iets Belgisch kiezen, en niet steeds D, GB, F, NL of Lux. Maar de kans is nu ook groot dat we hier bevestingen dat N in België geen aanhang heeft, en dat producenten en invoerders hier nota van nemen! Dat zou jammer zijn.

Dus, stille meelezer, stem! Jij kan NU het verschil maken, en schaal-N in België een nieuw elan geven!
(De stemming is anoniem!)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

waar zijn al die bezoekers van de N160 tentoonstelling van vorig jaar ????   ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirky

Hoe ook rekening met het volgende:

Je wilt hier een N-product aan een MSM-actie koppelen. Nu bereik je via dit forum maar een beperkt aantal N'ers. Daartegenover wordt de H0 actie niet alleen hier aangekondigd maar verschijnt ze in het magazine. Ik heb geen statistieken maar veronderstel dat het gros van de H0 bestellingen via de aankondiging in het magazine getriggert worden. Je zal hier dus maar een beperkt N-publiek kunnen bereiken.

Misschien moet je proberen Luc te overhalen een "vraag" te lanceren in MSM?  ;)

marctje

Ook ik, Amerikaan HO rijder, heb toch gestemd voor een model in N naar Belgisch voorbeeld. Toen ik terug startte met modelspoor ben ik ook begonnen in N, overgestapt op HO Belgisch en nu dus Amerikaans HO, voornamelijk Union Pacific, New York Centraal en BNSF. Ik vind dat wij, alle modeltrein bouwers, elkaar moeten steunen in zowel schaal als land.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

59erke

Citaat van: Dirky op 02 februari 2016, 20:17:13 PM
Hoe ook rekening met het volgende:

Je wilt hier een N-product aan een MSM-actie koppelen. Nu bereik je via dit forum maar een beperkt aantal N'ers. Daartegenover wordt de H0 actie niet alleen hier aangekondigd maar verschijnt ze in het magazine. Ik heb geen statistieken maar veronderstel dat het gros van de H0 bestellingen via de aankondiging in het magazine getriggert worden. Je zal hier dus maar een beperkt N-publiek kunnen bereiken.

Misschien moet je proberen Luc te overhalen een "vraag" te lanceren in MSM?  ;)

Dan is natuurlijk nog de vraag hoe je die mensen gaat laten reageren.
Via een antwoordstrook in het magazine, inloggen op dit forum, een vermelding op de MSM site (gaat Luc akkoord ?), een vermelding op een andere site, ... ?

Valt er iets te regelen met N schaal clubs (als die al bestaan ?)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

@Dirk, je heb helemaal gelijk. We bereiken hier maar een deel van het N publiek. Maar we moeten ergens beginnen. Dit is een impulsieve oproep, in de hoop om mede-enthousiaselingen te vinden; mensen die een schouder onder deze actie willen zetten. Ook daar zou een mededeling in het lijfblad kunnen helpen. Jouw voorstel is dus nog zo slecht nee niet!  ;)

@Marc, dat is super tof! Jouw steun doet deugd.  :D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

@Koen, ik (maar wie ben ik) denk dat een mededeling van de N-actie in MSM, en het vermelden van de mogelijkheid om te stemmen via het forum, voldoende is in eerste instantie. Wanneer (zei ik hoopvol) het concreter wordt, dan kunnen we het antwoordformulier overwegen. Nu lijkt het me wat vroeg om louter vage intenties via een antwoordformulier te laten regelen. Maar ja, wie ben ik?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stedahult

Juist wel 'ja' gestemd. Daar mijn mrs. wel N rijd. En die is ook liefhebster
van de Belgiesche bollen neuzen. En dan geen met afgehakte kop graag.
Mvh. Steef

Luc160

ja gestemd,
er is weinig Belgische in N-schaal dus steun ik graag dit initiatief.
suggestie : waarom de zoveelste lok 52/53/54 kiezen ook al zou het een perfect model zijn.
ik dacht aan mogelijk een M2-rijtuig, veel gebruikt, verschillende varianten mogelijk (wat ook mogelijkheden biedt voor de fabrikant).

Luc V.

Michiel

@Steef, dank, en dank aan je mrs. voor de suggesties.

@Luc, rijtuigen zouden inderdaad ook erg welkom zijn. Bedankt voor het voorstel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Citaat van: Michiel op 02 februari 2016, 20:48:49 PM
Maar ja, wie ben ik?

Een man die de moed heeft om alle N'ers hier te verzamelen in de hoop ons een mooi Belgisch model aan te bieden  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan