Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM schaal-N actie 2016!

Gestart door Michiel, 01 februari 2016, 15:37:40 PM

Heb je interesse in een MSM Schaal-N actie

Ja! erg geïnteresseerd!
27 (37%)
Nee, geen interesse, sorry.
37 (50.7%)
Hmmm, mogelijk maar zou er meer over willen weten.
9 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 73

Stemmen gesloten: 31 januari 2017, 15:47:58 PM

Michiel

Citaat van: stefan op 01 februari 2016, 19:44:36 PM
Ik vermoed dat de nee stemmers helemaal geen N spoor baan hebben..
Daar heb je waarschijnlijk een punt. ;-)

Het zou inderdaad interessant zijn om op z'n minst de TMM'ers te toesten op hun interesse. We zullen dan wel dubbelteller hebben, maar soit, dat is niet erg. Ik zal m'n best frans moeten bovenhalen om zo'n tekst bij elkaar te puzzelen. Of is er iemand dat zich geroepen voelt om een dergelijk oproep ook daar te plaatsen?  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Daarom dat ik geen stem wil uitbrengen, want ben HO rijder...

Michiel

Citaat van: loebaske op 01 februari 2016, 20:58:45 PM
Daarom dat ik geen stem wil uitbrengen, want ben HO rijder...

Dat is een geldige rede om geen interesse te hebben!  ;D Toch bedankt om te komen piepen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 01 februari 2016, 20:55:08 PM
Citaat van: stefan op 01 februari 2016, 19:44:36 PM
Ik vermoed dat de nee stemmers helemaal geen N spoor baan hebben..
Daar heb je waarschijnlijk een punt. ;-)

Het zou inderdaad interessant zijn om op z'n minst de TMM'ers te toesten op hun interesse. We zullen dan wel dubbelteller hebben, maar soit, dat is niet erg. Ik zal m'n best frans moeten bovenhalen om zo'n tekst bij elkaar te puzzelen. Of is er iemand dat zich geroepen voelt om een dergelijk oproep ook daar te plaatsen?  ::)

Als je wil doe ik dat morgen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Ik ben ook gene N-rijder,
maar afhankelijk van Loc heb ik eventueel wel interesse,
ik zit nl al een tijdje te denken om eens een paradebaan te maken in N, met 2 a 3m lengte kan je nl al een mooie trein laten rijden.
Mijn stem heb je dus bij de categorie "eventueel"

Michiel

#20
Citaat van: Steam.N op 01 februari 2016, 21:04:25 PM
Als je wil doe ik dat morgen.
Jean, ik heb op TMM een gelijkaardig bericht geplaatst, in m'n beste frans... eu-hum. Zo zijn onze franstalige collega's ook al uitgenodigd. Toch bedankt voor je aanbod.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Citaat van: philippe_007 op 01 februari 2016, 21:27:45 PM
Ik ben ook gene N-rijder,
maar afhankelijk van Loc heb ik eventueel wel interesse, ...
Bedankt Philippe, je weet maar nooit wat er uit de bus valt, he?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ATBtrein

Dit zou inderdaad een mooi voorstel zijn om op deze manier een model te lanceren.

Maar als ik de berichten lees over spoor N zie ik veel verschillende wensen en tijdperken. Als ik kan kiezen zou ik zeker gaan voor de locs 51 en 62, deze hebben een gebruik over de tijdperken 3 tot 6 en hebben mijn grootste interesse wegens gekozen thema, nl het bietentransport Poperinge-Moerbeke

Momenteel heb ik de baan in opbouw in H0 (bijna 7 m) maar zou dit graag overdoen in N met heel wat meer landschap.

Wat betreft spoor N materieel heb ik de roco 59 met Eaos wagons en Fals en de hobbytrain reeks 18² met de verschillende I6 (dit moet eigenlijk I10 zijn), dus een dieselloc 51, 62 of de 77 zou natuurlijk welkom zijn.

Misschien worden we allemaal wel eens bediend in toekomst, mijn stem heb ik al zeker geplaatst.

Marnick
 

gm567c

En ik ben 1 dag te laat om mijn stem uit te geven :P ::)

Maar meer Belgisch N....graag!!

Ook meer materiaal voor achter de locomotief zou zeer welkom zijn,
denk aan de diverse types personenrijtuigen...

Een reeks 55 met I 10 rijtuigen bijvoorbeeld 8)

Mvg,

Tis

Gerolf

Citaat van: stefan op 01 februari 2016, 19:44:36 PM
Ik vermoed dat de nee stemmers helemaal geen N spoor baan hebben..
Waarschijnlijk  ::)

Zelf heb ik voor de derde optie gekozen.
Ik heb hier (veel) N-spullen van wijlen een broer liggen, en wil er "ooit" wel iets mee doen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Ik heb nee gestemd.
N is te groot voor mij. Ik heb Z  :)

Michiel

@Marnick, het is inderdaad zo dat ieder z'n favioriet thema, regio en tijdperk heeft. We hopen via deze brainstorm fase een beeld te krijgen van waar de meeste interesse naar uit gaat, en hoe groot het draagvlak is. Vandaar dat ieder vrij is om nu z'n wensen te uiten. En een Poperingse bietenbaan in schaal N lijkt me een interessant thema. Bedankt voor je reactie en interesse. :)

@Tis, je kan stemmen en je stem veranderen tot in 2017  ;) En je wens naar iets achter de loc, lijkt me heel redelijk. Bedankt voor het voorstel.

@Gerolf, verrassing dat er toch schaal N in je sluimert. Tof dat je dit voorstel mee in de gaten houdt.  :)

@Pieter, kom nu, met wat wringen en duwen past dat toch?  ;D Maar ik snap je keuze. Geen probleem. Bedankt voor je nieuwsgierigheid.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stieven76

Ik heb ook geen interesse, maar dan puur omdat ik een H0'er ben :) Vandaar dat ik ook niet mee stem. Geeft anders toch een verkeerd beeld als elke H0'er, Z'er, enz zijn nee stem uitbrengt?
Hopelijk voor de N rijders valt er iets uit de bus  ;)

railrunner

#28
Actie te laat gezien, maar toch ja gestemd, bijzonder goed initiatief.

Wie een hart draagt voor schaal N stemt uiteraard op ja, en waarom neen stemmen op dit initiatief? Omdat je toevallig een ander spoorbreedte beoefend?  Dan gun je andere modelspoorliefhebbers hun plezier niet en ben je niet ruimdenkend. Of omdat je toch spoor N beoefent en toch niet geinteresseerd  bent in een model.  OK, dat kan en respect voor je keuze, maar gun dan ook anderen iets.  Stem dan niet op 'neen', of reageer helemaal niet.

Ik ben een N-spoorder in hart en nieren, maar desondanks kan ik ook genieten van mooie modelbouw in andere schalen, waarom niet?  En elk initiatief, eender welke schaal geniet mijn steun, zowel stilzwijgend als in een of andere vote.

Michiel

Neen-stemmer zijn ook stemmers, voor welke rede dan ook. Ze hebben interesse getoond door het lezen, hun nieuwgierigheid en hun beslissing om hun mening om te zetten in een zichbare stem. En, een stem is niet definitief. Men kan zich tijdens het verloop der toestand nog bedenken.

En indien het draagvlak voldoende is, gaan we in zee met de ja-stemmers en de twijfelaars, ongeacht de hoeveelheid neen-stemmers. Dit is geen democratische stemming waar de meerderheid wint. (wink-wink) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)