Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM schaal-N actie 2016!

Gestart door Michiel, 01 februari 2016, 15:37:40 PM

Heb je interesse in een MSM Schaal-N actie

Ja! erg geïnteresseerd!
27 (37%)
Nee, geen interesse, sorry.
37 (50.7%)
Hmmm, mogelijk maar zou er meer over willen weten.
9 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 73

Stemmen gesloten: 31 januari 2017, 15:47:58 PM

DDG

Mijn zoon (10jaar) heeft deze vakantie m'n N collectie ontdekt ::). 10 wissels, twee ovalen en wat doodsporen. Enkele belgische loc's (een 18, 59, 80 en een class 66, een 100 tal wagons en rijtuigen, alles Belgisch) Het is de eerste keer dat hij een liefhebberij gevonden heeft die sterker is dan z'n tablet :) :) :) ;). Hij speelt er al heel de vakantie mee. Ik blij :D :D :D.
De jeugd heeft dus wel degelijk ook interesse in deze schaal, veel spelmogelijkheid op kleine oppervlakte(een grote bureau), niet te veel details die kunnen afbreken... Omdat ik alleen Belgisch doe hoop ik echt dat er nog eens iets nieuws uitkomt. Doe uw best 8). Er komt veel van m'n materiaal van bij wijlen Jocadis. Hij kreeg het blijkbaar wel klaar, zijn daar misschien nog contacten :o? Iets Benelux, dan kun je er een Nederlandse markt bij betrekken?!?
Ik rij 2-rail en bijna uitsluitend Belgisch diesel en elektrisch. Baan in opbouw maar geen landschap.

marc goovaerts

Danny, ge moogt ergens een vat geven !

59erke

Danny, als ik dat allemaal lees krijg ik het benauwd  :P , wat een collectie

100 tal belgische wagons en rijtuigen, ik wist zelfs niet dat er zoveel bestonden.
Trouwens verkocht Jocadis ook schaal N, heb dat nooit op de site zien staan
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Frank_N

#78
Dat ik dit draadje nu pas ontdek :-[
Mijn stem is ja, bij voorkeur voor een reeks 59 zoals die rond 1960 ook in Nederland kwam bij cokesfabriek
de l'Azote (tegenwoordig NSM) in Sluiskil vanaf Antwerpen ;)
Groet van Frank

DDG

Koen, Het zijn niet allemaal verschillende ::). Veel met een zelfde nummer, ik zie graag lange treinen :). Ik zal eens een fototje proberen te plaatsen.
Citaat van: 59erke op 14 februari 2016, 11:57:46 AM
Danny, als ik dat allemaal lees krijg ik het benauwd  :P , wat een collectie

100 tal belgische wagons en rijtuigen, ik wist zelfs niet dat er zoveel bestonden.
Trouwens verkocht Jocadis ook schaal N, heb dat nooit op de site zien staan

De N schaal stond bij Jocadis in een vitrine achteraan in z'n oude winkel en redelijk veel.
Ik rij 2-rail en bijna uitsluitend Belgisch diesel en elektrisch. Baan in opbouw maar geen landschap.

DDG

#80
Hier een paar foto's.


Ik rij 2-rail en bijna uitsluitend Belgisch diesel en elektrisch. Baan in opbouw maar geen landschap.

59erke

Mooie collectie, die 80, 59 en die bolle neus (in verkeerde schildering) rijden hier bij mij ook rond
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Mooie collectie. Van plan om ook een modelbaan te bouwen, of blijft het bij gezellig tafelbladrijden.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

niko

mooie collectie en zeker die reeks 18  ;)
mvg Niko

bollen neus

Citaat van: 59erke op 20 februari 2016, 18:37:59 PM
Mooie collectie, die 80, 59 en die bolle neus (in verkeerde schildering) rijden hier bij mij ook rond

De schildering valt nog mee maar je zal waarschijnlijk bedoelen met een volledig verkeerd dak?
Den Eric.

niko

Citaat van: bollen neus op 22 februari 2016, 11:13:44 AM
Citaat van: 59erke op 20 februari 2016, 18:37:59 PM
Mooie collectie, die 80, 59 en die bolle neus (in verkeerde schildering) rijden hier bij mij ook rond

De schildering valt nog mee maar je zal waarschijnlijk bedoelen met een volledig verkeerd dak?
Den Eric.

Nuja details  ::) ;).
Het is niet de eerste lok in verkeerd b-jasje en  dat niet aan gepast is . Maar daarom niet minder leuk  ;D
mvg Niko

59erke

Citaat van: niko op 22 februari 2016, 17:02:46 PM
Citaat van: bollen neus op 22 februari 2016, 11:13:44 AM
Citaat van: 59erke op 20 februari 2016, 18:37:59 PM
Mooie collectie, die 80, 59 en die bolle neus (in verkeerde schildering) rijden hier bij mij ook rond

De schildering valt nog mee maar je zal waarschijnlijk bedoelen met een volledig verkeerd dak?
Den Eric.

Nuja details  ::) ;).

Bedoel eigenlijk dat bolle neuzen in die livrei nooit hebben gereden met enkele lampen.
Toen deze livrei werd toegepast waren ze allemaal al aangepast naar dubbele lampen (rood/wit)
Het is niet de eerste lok in verkeerd b-jasje en  dat niet aan gepast is . Maar daarom niet minder leuk  ;D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

bollen neus

Het was een pure gok van mij, ik ken er niets van , ben maar een boerke uit Kemzeke hé. Lig hiervan al lang niet meer wakker.
Den Eric.

niko

Citaat van: bollen neus op 22 februari 2016, 17:57:24 PM
Het was een pure gok van mij, ik ken er niets van , ben maar een boerke uit Kemzeke hé. Lig hiervan al lang niet meer wakker.
Den Eric.

Nuja ik ook niet dus je bent niet alleen ;) . ik meen ook ergens gelezen te hebben dat die 18 ook niet 100 procent klopt maar dat zo me toch niet tegen houden om hem aan te schaffen  :D
mvg Niko

DDG

Citaat van: Michiel op 20 februari 2016, 22:08:25 PM
Mooie collectie. Van plan om ook een modelbaan te bouwen, of blijft het bij gezellig tafelbladrijden.  :)
Nee, een baan zit er niet direct in. Die N verzameling is eigenlijk een aanvulling op m'n HO verzameling. Het is m'n zoon die graag wilde rijden met die treintjes, ik ben eerder een verzamelaar. Ik ben wel bezig aan een HO baan, ik zal het een vitrinebaan noemen. Die wel uitgebreid moet worden op de plaats waar er nu gespeeld wordt met de andere. In de vitrine moet nog een verdiep komen en dat zou wel eens een N baantje kunnen worden maar dan zonder landschap.
Hieronder een fotootje maar hoort eigenlijk niet thuis in dit topic zeker? ::) :)





Ik rij 2-rail en bijna uitsluitend Belgisch diesel en elektrisch. Baan in opbouw maar geen landschap.