Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

La douce France een diorama in N

Gestart door Dirkh, 05 september 2015, 18:58:44 PM

Dirkh

De eerste foto van de lantaarn genomen bij MTD.



eddy


Metpetergaathetbeter

Dirk inderdaad fijne en kleine GROOTSE dingen die je daar gemaakt krijgt, ik zag het  niet eerder maar het is er één om je hoed voor af te nemen ! Alvast proficiat met je met zo'n kleine dingen toch grootse modelbouwKUNST bouwen/maken kan ! ;)

Gerolf

Ik heb ze gisteren ook gezien - bijzonder mooi resultaat  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Ik heb ze gisteren ook gezien - bijzonder mooi resultaat  8)

Zeker Dirk,chapeau,maar dan een hoedje in schaal 1/1!
Zou anders ook zo'n klein dingetje zijn...

;) 8)

OlivierV

Erg knap werkje Dirk, gisteren bij MTD het werkje bewonderd. Heel knap hoe jij zoveel detail in een N-schaal diorama kan steken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Inderdaar mooie details,
Ik had het stukje al gezien in Genk,
den babbel met Dirk ivm de snijplotter was zeer interessant, daar ga ik eens meer info over zoeken

Dirkh

Bedankt voor de reacties en de babbels bij MTD. Ik heb er een gezellig maar vermoeiend weekeinde gehad, volgende keer wat meer op mijn stoel blijven zitten want mijn been speelt op vandaag.

Ondertussen eens aan het bekijken hoe ik die staande lantaarns best kan maken. Het bovenste stuk heb ik al dus enkel nog de paal en de verdikking onderaan.
 

Ik ben op zoek nog naar buisjes van 0.7 of 0.8 mm buitendiameter en 0.5mm binnendiameter voor de verdikking te maken.
Iemand een idee waar die goedkoper te krijgen zijn dan die van Albion Alloys. Anders ga ik er woensdag wel ergens halen.

janieburton

#279


Super!
 

gledina

Dirk,

Heb je kunsten kunnen bewonderen tijdens de tentoonstelling.
Fantastisch hoe je het voor mekaar krijgt, werking bollenstamper, geplote stoeltjes en alles in N.

Dieter
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

Dirkh

Bedankt allemaal voor de leuke reacties, het bewijst voor mij dat ik op de goede weg ben en geeft moed terug aan de thuisbaan te beginnen.
Het is ook dankzij het forum dat ik in staat ben geweest om dit te realiseren. Alle tips, ideeën en hulp van verschillende leden hebben uiteindelijk tot dit resultaat geleid.
Maar nu verdwijnt het diorama in de doos onder de baan en starten de werken terug aan de thuisbaan. Het wordt tijd dat daar nog eens wat vorderingen aan gebeuren.
In elk geval was het diorama een goede oefening om alle technieken te testen. Kleine foutjes die nog bovengekomen zijn, zijn nu genoteerd en daar kan ik bij de volgende bouwwerken weer rekening mee houden, verschillende technieken heb ik kunnen uittesten en het resultaat in een realistische omgeving kunnen bekijken en laten keuren.
De nieuwe versie van de overweg heeft ook zijn deugdelijkheid bewezen nu, 2 dagen aan een stuk open en toe gegaan zonder mankement. Dat was een goede duurtest.

Het leukste wat ik aan het diorama heb gehad waren de gesprekken bij MTD en in Genk met de bezoekers en de mede modelspoorders, maar het allerleukste was de reacties van die kleine kinderen die op het knopje mochten duwen om de overweg te bedienen. (het knopje heeft het wel bijna begeven en zit ondertussen al wat dieper in het kastje maar dat nemen we er met de glimlach bij)

Als ik ooit nog eens iets maak voor op een open deur, beurs of expo zal er in elk geval wel iets ingewerkt worden dat de kleinsten (en ook de grote)  kunnen bedienen. Al is het maar wat lampjes laten branden of ergens iets laten bewegen.

BC911

Citaat van: Dirkh op 27 oktober 2015, 16:23:29 PM
De nieuwe versie van de overweg heeft ook zijn deugdelijkheid bewezen nu, 2 dagen aan een stuk open en toe gegaan zonder mankement. Dat was een goede duurtest.

Als je nog eens een proefpersoon nodig hebt om een knopje te testen dan hoor ik het wel. Dan stuur ik gewoon m'n zoon voor een dag  ;). Ik heb hier nu een eenvoudig seintje met rood/groen voor hem gemaakt, en je wil niet weten hoe vaak die schakelaar al over en weer is geweest ...

Ik kijk alvast uit naar de vorderingen van je baan!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Citaat van: BC911 op 27 oktober 2015, 20:22:00 PM
Als je nog eens een proefpersoon nodig hebt om een knopje te testen dan hoor ik het wel. Dan stuur ik gewoon m'n zoon voor een dag  ;).

Stuur hem maar langs op Mobexpo, het diorama gaat er zaterdag nog eens staan en we hebben iemand nodig om dat knopje te bedienen  ;)

Dirkh

Het Diorama nog eens bovengehaald en snel alles nagekeken. Alles werkt nog min of meer, enkel de overwegen gaan wat stroef maar dat was ook al voordien door het ongelukje met de voeding.
Klaar om morgen naar mobexpo te vertrekken.