Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Peter

#150
CiteerGans de L.O. is opgespoten grond.

Niet helemaal: De plaats waar de sporen lagen was niet opgespoten. Daarom lag de bovenzijde van de perrons op dezelfde hoogte als de vloer van het stationsgebouw, dat wel op opgespoten grond stond. Als je goed kijkt op die laatste foto zie je de helling naast de sporen aan beide zijden.
De oude Sint Anna kerk, zichtbaar op vele foto's stond ook niet op opgespoten grond maar min of meer in een put. Rond de kerk was een kleine dam aangebracht anders zou die vol water gelopen hebben
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#151
aan Peter,
zie m'n reactie  #149:
citaat:
"Gans de L.O. is opgespoten grond.   Die huizenwijk links op die laatste  (interessante)  kleurenfoto, was reeds volledig opgehoogd".
  (...met uitzondering van ...)     "de ex-spoorbedding, volgde wellicht wat later"      (...dan de omgeving...)

Dan lag deze nog lagere spoorbedding op het oorspronkelijk   "polderniveau",    sinds de tijd van de   "Pays de Waes"   ?
Zou wel een pluspunt bieden voor een eventuele modelbaan:   het spoor op een lager niveau dan de omgeving, in plaats van de gebruikelijke
hogere spoorwegberm.

Peter

#152
Weer een stapje verder.
De toren heeft nu een afgeronde hoek gekregen; en het onderdeeltje, dat het steunmuurtje/siermuurtje voor de luifel (links van de ingang) moet uitbeelden is geplooid en al van dikte gemaakt . De lijm is nog aan het drogen, daarom die wasspelden ;)


CiteerDan lag deze nog lagere spoorbedding op het oorspronkelijk   "polderniveau",    sinds de tijd van de   "Pays de Waes"   ?

Inderdaad, De opgespoten grond zou de eerste tijd (jaren 1935/1938) nog niet stabiel genoeg geweest zijn om de zware loks te torsen.
Daarom opgespoten gronden links en rechts van het emplacement. Iets voorbij het Galgenweel liep de oorspronkelijke grond iets omhoog richting Zwijndrecht, dus waren die  verhogingen links en rechts niet meer nodig.

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#153
Het begint er stilaan op te lijken. Voorlopig even los tegen elkaar gezet om alvast een eerste indruk te krijgen

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Mooi stukje werk Peter. ;) Je gaat razendsnel.
Groet Pierre.


Dirkh

Erg mooi aan het worden. Vooral die gebogen stukjes vindt ik bijzonder goed geslaagd.
Dat gaat een mooi geheel worden.

Michiel

Het gebouw lijkt op het eerste zicht eenvoudig en dus "een makkie", maar Peter, je toont hier weer modelbouw van de bovenste plank. De voorlopige samenstelling ziet er heel overtuigend uit. Het "smoelt" al helemaal zoals het prototype. Erg knap.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

wilgo

mooi gedaan Peter gebogen muren zien er klasse uit
gaat een mooi gebouw worden

groeten willy

Gerolf

Citaat van: Dirkh op 05 februari 2017, 16:23:36 PM
Erg mooi aan het worden. Vooral die gebogen stukjes vindt ik bijzonder goed geslaagd.

Helemaal mee eens  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#161
na verschillende keren testen en verfmengen denk ik dat ik de juiste mengeling voor de gevelstenen te pakken heb.
Misschien enkel die voegen nog iet donkerder grijs maken en de rode accenten ook wat donkerder.
Wat denken jullie?

Met vriendelijke groeten
Peter

Durango

De baksteen kleur vindt ik wel geslaagd. Zou ik niet teveel meer aan doen, maar de voeg zou volgens mij iets grijzer mogen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Peter

Even mijn trillende handen  ;) ;) tot rust laten komen. Waar ben ik mee bezig.... de streepjes (0,25 x 0,5 mm profiel, geknipt in GELIJKE!! stukjes van 1,75 mm lengte (dankzij het snijtoestel dat ik jaren geleden (Chopper II van bij Collectorsbank) van mijn echtgenote heb gekregen.
Etswerk zou bijna niet veel beter geweest zijn, want daar worden die stukjes niet handelbaarder van.

Eerst een cirkel in twaalf verdeeld getekend op de plaats waar dat uurwerk moet komen (zucht, zucht) en dus nu bezig die miniscule stukjes alle op gelijke afstand van het center van de cirkel aan te brengen. Reeds vier gedaan....nog 8 te gaan :) :) :)
De wijzers aanbrengen volgt na het schilderwerk.  Foto volgt later
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#164
Zucht, zucht

Met vriendelijke groeten
Peter